Educazione:Storia

Baltasar Gracian: aphorisms e biographie

Baltasar Gracian hè un grande scrittore spagnolu di u 17u seculu. Assicurò cù e cose spirituale è l'attività mundiale - era un Jesu è un filosufu à u stessu tempu. Cum'è un legatu, abbandunò e magnifiche libri chì compilà l'antologia di a literatura spagnola è sò sempre travagghi classic di l'era Baroccu.

Biografia

Sicondu a piccula informazioni, Baltasar Gracian nascìu ntô 1601 in Belmonte, Spagna. Hè u figliolu di un patronu di paese pobule, è da i primi anni hè statu destinatu per u destinu di u prete. Sapemu chì in u 1619 u so ziu hà aiutatu à l'escena di i Jesuiti Calatayud è Huesca. Dopu a graduazione, Graciano Balthazar studia a grammatica è a filusufia in i cità di Callatayud è Gerona, in 1623 hà assai furtunatu di diventà un studiente di a Università di Saragossa, unni dedicò à l'estru di a teologia.

Dopu dopu à graduate di l'univirsitati, u futuru scripturariu diventa un maestru di retòrica è grammatica in u college di Kalalutuda. In u 1631 passa per addistà a furmazione supplementu à l' Ordine di Jesuit, induve i predicadori è cunfissori eranu entrenati.

Ambiente littirariu

In u 1636, Baltasar Grassian principia una nova fase di a so vita. Hè assuciatu à a mossa à a citadina di Huesca, chì in questu tempu era u centru culturale più impurtante di a pruvincia d'Aragona. U muvimentu hè assuciatu cù una nova cita - in a chjesa locale, Gracian era per serve di predicadoru. Hè quì chì i novi nomi nascinu in a sfera di cultura, literatura è arti, è, forsi, sottu a influenza di tali ambienti, Baltasar Gracian decide di scrive u primu travagliu littirariu.

Trattatu "U Herou"

U so primu trattatu Gracian chjamava "Hero". Questu travagliu littirariu era scrittu moltu rápidu, littiralmentu annu dopu avè mutu in Huesca. U valori in u scrittu u trattatu à u futuru scrittore hè stata fattu da un amicu richore è influente chì hà avutu una biblioteca excelente. "Eru" hè un maravigghiatu esempiu di prosa didattica medievale, in quale, cum'è in un ispilu, i virtuti è e qualità morale chì i pirsoni chì volanu acquistà ricunniscenza trà e so parenti sò riflettuti. Cù l'aiutu di stu travagliu, Gracian principia a sviluppà u tema di a filusufìa murali. U trattatu hà vistu a luce sottu u nome di Lorenzo Gracian, chì era u cuginu di Baltasar, perchè secondu l'Ordine di l'Ordine, i Ghjesuiti ùn anu micca u dirittu di publicà e so opere, chì ùn passanu micca a censura interna.

"Oraculu di petra"

U filòsufu più famusu hà purtatu una cullizzioni di i so cagione è l'aorufisimu, cunnisciutu com'è u "oraculu di petra". Contene l'aphorismi di Baltasar Gracian è Morales, chì in modu ingenuusi proponiate prupone u so littore stessu per esse prudenti è pacienti. Per esempiu, sò cunnisciuti tali sentenzi di Gracian comu:

  • "Incluso un lebbra posa un leone mortuu";
  • "E strade di longu tempu porta à un occasione favorevule";
  • "U pocu successu - prestu hà colapsatu";
  • "Ùn fece micca sempre finmente: diversione eterna - per l'intruduzione di cummerciale";
  • "Ùn ponite micca a casu - nant'à u prublema chì ùn cumincià à cumincià i cose à tuttu, perchè l'acqua di l'acqua stanca, in quantu di sparà.

Ci hè parechje chjamate cusì breve di argumenti moralizing in u libru. Baltasar Gracian, chì l'aforismi eranu cusì animoso è spirituale, prestu prestu prestu famosu è populari. Contra u telone d 'una letteratura teatru sottu, i so diritti sò u grippu di l'acqua vivente, chì l' illuminazione spagnola ùn avia mancanza. L'oraculu di petra era assai appassiunatu tantu in l'Spagna è l'esteru - duranti a vita di Baltasar Gracian, un pianu littariu hè traditu in parechje lingue europei.

U piccu di talentu

E Grassian Balthasar stessu, è i so critichi sò cunziddiutu cunzidiratu la romanzu di Carper in u travagliu principalu di stu scrittore. In questu, Gracian mosciani a so visione di ciò chì u mondu deve esse cum'è. La littiratura di sta tipu era assai cumuni in l'era di l'antichità tarda, è avà, dopu à mila anni, Baltasar decide di ritornu à sta forma di narrazione. I principali caractères personificate a natura è a cultura com'è simboli di rifarenza prudente è spulazione spontanee. A fine di a narrativa, hè cunclusu chì a natura hè imperfetta, è in a fine a cultura salviere u mondu è porta à a immortalità. Cum'è i so altri opere, sta rumanzu serà firmatu da u nome di l'altra persona.

L'Legacy di Baltasar

L'ultimi deci anni di a so vita Gracian dedicate à scrive u "Criticon" -un travagliu tutale, dicendu à u postu di l'omu in a vita muderna. A creatività seculare hà fattu l'autori più fama è onore, ma anch'ellu assai alarmi l'ordine Jesuitendu, chì a dirigenza ùn era dissegdia cun l'opera letteraria di u prete.

À a fine di a so vita, u sacerdotu scriverà una sola cosa, firmata da u so nome - Baltasar Gracian. I libri chì anu speduti più antichampii eranu giudiziu in tutta a campagna, ma formalmentu l'autori eranu altre persone. In u trattatu "Reflexioni nantu à u Sacramentu", l'autoru, nantu à u sfondate di riflessioni puramente religiosi, rinunce i so opere literari. Hè bisognu à fà, cum'è a pacienza di a dirigenza di l'ordine Jesuitenu hè vinutu à a fine. In ogni casu, prestu prestu l'ultima parte di "Criticon", induve pertene à a penna di Baltasar, è l'autori hè purtatu à prucessu. Hè priva di u drittu di pridicà è di scrivite, mandatu à un paese pruvinciali, induva campava sottu a tutela rigorosa di i frati di i Jesuit. A so vita di Gracian ùn hè impastatu - ellu di u 6 dicembre di u 1658, dopu avè campatu menu di un annu dopu a tribunale di u Ghjèsè.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.