Educazione:Storia

Uigur Kaganate: storia, periodu di esistenza, disintigrazzioni

Per seculi, a storia hà cunnisciutu parechji stati chì diferenvanu in u so apughjatu di grandezza è putenza militari, ma sò vinuti da l'arena di u mondu per certi motivi objettivi. Qualchidunu hanu sappiutu in l'eternità senza mancannu traccia, l'altri anu stati preservati in i testi di manuscritti antichi. Unu era u Uigur Kaganate, chì esiste in u seculu VIII-IX in u territoriu di l'Asia Centrale.

Persone nantu à "carrette vittime"

Longa prima di u Uigur Kaganate appareva in Asia Centrale , l'alianza tribale era ben cunnisciuta in Chine. U primu menziu di questu si trova in monumenti scritti di l'Imperu Celeste, creatu in u IV seculu. In elli, Uiguri sò designati da u termu pronunziatu "gaogyu", chì in traduzzione significa "carretti di alta".

Un tali nomu ch'elli ricèvinu per elli ùn puderanu moverse di l'steppe nantu à i carretti cù roti altosi. Chroni culi culi francesi scrittevanu l'Uighuri cum'è undersized, ma persone invàlitu è resistenti, carattarizatu da a crueltà estrema è di l'avidità. Anu ancu avè nottu a maestria in cavallu è prupietà d'arcu.

Formazione di un novu Khaganate

In u territoriu induve tribù di u Uigur Kaganate, o, altri palori, u khanate, chì hè apparevutu à a fine di u seculu VIII, vintu, in i seculi appressu, ci era trè altri formazioni nomadi di u primu istatu. U primu di queste era u Kaganate, creatu in 323 in a catena muntosa Khangai, situata nantu à terri di a Mongolia muderna.

Dopu avè esiste per micca più di 200 anni, hà datu u modu di u secunna Khaganate, chì ùn anu più tardi in l'arena storica è in u 603 distruttu da e tribù di i turchi, guidati da u capu di u clan Ashin. Hè custruitu di trè formazioni tribali: u Basmal, i Karluchi è i Uigurs. À esse in cunnessu constantu incù Chine, ùn sò micca diventati solu l'ali, ma ancu pigliatu prestu u so avanzatu, in quellu tempu, u sistema amministrativu.

U principiu di a storia di u Ughur Kaganate hè cunsideratu d'esse l'annu 745 quandu, in u risultatu d'una lotta intruvalle intreprinciale, u putere era stata cunfirmata da un capu di clan da u clan Yaglakar chjamatu Bilge (a so stampa hè isciata quì sottu). Ellu stessu era Uighur, è per questa causa l'statu fattu creatu da ellu avia datu u so nomu stessu, chì falava in a storia.

A struttura interna di u Uigur

Hè necessariu a pagari un tribute à stu regnu: hà criatu u Uigur Kaganate nantu à principii assai demucratici è radiciamenti differenti di i costi di questa era barbaria. Bilge assignatu i funzioni amministrativi principali di i rapprisentanti di i deci genri chì formanu a tribù Toguz-Oguz, chì divintò strumentu principaru ma micca u dominante.

Per suppressing a resistenza di e forze Basmal, li dete ancu i diritti cum'è i so cumpagni tribali. Ancu li naziunalità petite, cum'è kibi, tonra, hun, butu e un altru di autri, anu accettatu in l'ambienti in generale nantu à ugguali. Quandu a lettica di vint'anni di i Karluchi contr'à u Uigur Kaganate finisci, chì durau intermittently dopu a morte di Bilge, anu igualatu ancu cù l'Toguz-Oguzes, in u stessu stadiu di a scala soċjali.

Sta forma di sistema di l'internu internatu furnissi di stabilièvule suficiente prima. Naziunalità nanzi in u stessu tempu avianu i stessi diritti à a tribù mpurtanti di u Ughur Kaganate. A guerra cù i Turchi di altri formazioni nomadi sò rinfuzzata sta alianza.

Per a so offerta, Khan Bilge hà sceltu un situ trà u pede di u massif mountain di Khangam è u fiumu Orkhon. In generale, i so pussedi cusì à a Cina, in u ovest, Jungaria cubriu - un territoriu significativu in Asia Centrale, è in u livante - parte di Manchuria. U Uiguri ùn aspiravanu à più cunquesti territoriali. À a mità di u seculu VIII, sti paesi estivi eranu straccati di i scherzi veramenti.

Etere à l'autorità suprema

Dopu à a morte di Khan Bilge, chì seguitanu in u 747, l'autorità suprema in uiguri Kaganate passau à u so figliu Mayanchur, ma hà avutu a difendari la so curretta ereditaria in una lotta sanguina. L'ultimu periculu di u regnu di u so babbu hè statu marcatu da l'apparizione in i circles di l'opposizione vicinu à ellu, dissinseatu cù l'ordine stabilitu è aspittendu l'occasione di rivolta.

Si pigghiau avant di a morte di u capu, i so capi facianu un ribellu trà l'basmal e kurluk, cusì unleashing una guerra civile. Capace di soppisce a resistenza, Majancour era furzatu à rilassà per aiuteri di i stranieri - Tatari è Kidoniani. In ogni modu, i stòrici cuntenenu chì un rolu impurtante in a cunclusione riesce di a guerra hè ghjucata da a so capacità per truvà solu suluzione in tutti i casi diffirenzii.

Dopu avè dichjaratu a so autorità suprema, Mayancourt cuminciò à sviluppà u statu. Hà cuminciatu cù a creazione di un esercitu mobile è ben incù entrenatu. Questa era una necessità suprana, siccomu l'Uigur Kaganate existia duranti guerri, chì anu sempre flared up in Asia Centrale. Ma, a versione di u so babbu, u ghjovanu rigali facia ogni effort di scopre i so pussibuli.

Li campagni militari di Mayanchur

Allora, à l'iniziu di 750 hà catturà i righjunghjini superiori di u Yenisei, cunquistò a tribù di pulcetti chì stanu vicinu, è in u vaghjimu annunziate i Tattani chì si sò stallati in Manchuria occidentali. L'annu dopu, i terri di u Kirghiz, vicinu à u cunfini nordu di u Kaganate, anu aghjatu à i so cunquista. Continuendu a tradizione di u so babbu, Mayancour hà datu l'ugguali diritti à i rappresentanti di i pòpuli chì cunquistò cù altri abitanti di l'statu.

Una stampa impurtante in a storia di u Uigur Kaganate hè a prestazione di l'assistenza militari à i representanti di a dinastia Tang in Chine . U fattu hè chì in u 755, unu di i capimachi militari prominenti di l'armata chinesa, An-Lushan, rivoltava è à u capu di una grandizia di distanza, furmata principarmenti da i turchi, captuuleu i capitali di l'Imperu Celestial - Chang'an è Luoyang. In u risultatu, l'imperatore ùn avia nudda scelta ma per dumandà aiutu di l'Uighuri amatori.

Maianchour hà rispondenu à a chjamata, duie volte mandà in Chine un esercitu cunzistenti di 5 mili praticanti è quasi 10 mil militanti. Questu hà salvatu a dinastia Tang è l'aiutò à mantene u putere, ma u serviziu presu da i Uiguri anu da esse pagatu d'oru.

L'imperatore hà pagatu più soldi per i so difendenti per esce da rapidamente da u territoriu di u Regnu Mediou è di i robatorisi. L'operazione militari per rinforzà l'ordine in u paesi vicinu hà grandilucatu assai u Kaganate è hà affettatu positivamenti a so ecunumia.

L'adopru di a fede Manichaean

Un'altra tappa impurtante in a storia di u Ughur Kaganate hè vinuta, sicondu i stessi cronachi chinesi, in u 762, è era cunnessu micca cù vittori militari, ma cù a cunversione di a so populazione per a fede Manichaean. U so predikatu era un missiunaria chì parlava in una lingua Sogdian cumprende per Uighurs è hà scontru in una campagna à l'Imperu Celestial.

Religione Mani, o manichaeismu altru, nascita in u III seculu in Babylon, hà trova pocu a so seguità in u mondu. Senza di passà in l'infurmazioni di a so duttrina, avemu nutatu solu chì in l'Àfrica di u Nord quandu l'annunzià di l'adopru di u Cristianu Manichaeism hè statu pridicatu da u futuru Santu Agustinu, in Europa hà datu l'asditiunità Albigensiana, è, avendu attru in u mondu iraniano, avanzò à u Far East.

Dopu avè fattu a religione statale di u Uiguri, u Manichaeism li dete un impetu impetuble per avanzarà longu u percorsu di a civilizazione. Cumu hè stata assuciata à una cultura chì apparteniu à un statu Sogdianu più sviluppatu in Asia Centrale, a lingua Sogdian hè stata utilizata di listessa manera di a lingua turca, è permette à i Ughurs per creà a so propria scrittura naziunali. Hà ancu permessu i bàrbari d'aiutu per unisce à a cultura d'Iran, è dopu u tuttu u Mediterraniu.

Intantu, i costi di Uygur Kaganate ereditatu di i tempi bàrbaru, anche a influenza beneficiale di a nova religione è l'alliancesi culturali, largamente fermerita a stessa, è a viulenza era a suluzione di molti temi. Hè cunnisciutu, in particulare, chì in i tempori diffirenti di u tempu, dui di i so rulers cascate à e mani di l'assassini, è un suicidiu cunghjuntatu di una folla di ribelli.

Tuva in u Khutman Uighur

In u mezzu di u VIII seculu, Uiguri dui pruvate à cunfrisce i territorii chì appartinevanu à Tuva, è hà pruvatu à sottumuctuà e tribù di i grechi chì vivi. Questu hè assai difficiule, perchè eranu in relazioni alliedi cù i so vicini di u nord - Kyrgyz - è invicindia di u so sustegnu. Sicondu a maiò parte di i circunsidenti, era l'aiutu di i vicini chì causaru a falla di l'Uiguri è u so capu Moyun-chur durante a prima campagghia.

Solu un annu dopu, u risultatu di a vittoria in a battaglia di u fiumu Bolchu, l'uigur Uighur hà sappiutu sopra la resistenza di Chih è i so allegii Kirghizi. Per aduttà u so postu in u territoriu cunquistatu, Moyun-chur hà urdinatu di custruisce parechji fortificazioni è strutturi di difesi, invece di stabilisce insidiamenti militari. Tuva era parte di u Uigurr Khaganate finu à a so cascata, chì hè a periferia nord-occidentale di l'statu.

Conflitti cù u Imperu Celeste

In a seconda mità di u VIII sèculu, a relazione trà u Kaganate è a Chine era sustinute e crescente. Questu hè particularmente bisognu appressu dopu chì l'emperadoru Dejong hè vinutu à u putenza in u 778 (a so image hè indicatu sottu), chì era assai ostili a l'Uighuri è ùn hà micca cunsideratu necessariu d'amparà e so antipatiche. U guvernatore di Idigan Khan, chì in questu tempu vulia furzà à l'ubbidenza, riunite l'esercitu è attaccò i regioni sittintriunali di u paese.

Tuttavia, ùn hà micca cunsideratu chì in l'annu di l'Uighuri rescueu a dinastia di Tang dinastia in Chine, a populazione di l'Imperu Celestialu aumentatu da quasi un milione di abitanti, è, per consensus, a forza di l'esercitu anch'ella aumentu. Per via di cunsiquenza, a so aventura militari finìu in fallimentu è esse aghjustatu l'ingannia mutuale.

In seguitu, pocu dopu, a guerra cun u Tibet forcita l'emperador cinese per circà l'aiutu di i Uiguri chì hà odiatu, è li furnianu cun un grande contingente di truppi per un certu prezzu. Ristendu l'esercitu di u Tibet for three years and preventing them from attacking North China, u Uiguri anu ricivutu una bella quantità d'oru da u so patronu, ma, dopu torna in casa dopu a fine di a guerra, face à un prublema inespettatu.

U principiu di i contru internu

Mandatu i so truppe, Idigan Khan ùn hà micca cunsideratu chì trà e tribù chì compusienu a pupulazione di u Kaganate, parechji sò micca simpatizzati cù u populu di u Tibet, ma ancu avemu ligami di sangue. In u risultatu, dopu avè tornatu da i terri di l'altri, Uighurs anu obligatu à suppressione i mutini chì sprimi in ogni locu, chì i Karluks è Turgeshs cuminciaru a cuminciari.

I suldati di u Kaganate ùn anu avutu u tempu di scunnià a so resistenza, cum'è in a parti trasfurmata foru ribbelli di u Kyrgyz, chì avìanu retutu l'autonumìa finu à quì, ma utilizò l'inestabilità politica per a secessione complete. In u 816, una situazione criata com'è u risultatu di cunflitti internu, i tibetani utilizati, ùn deve micca una speranza di vendetta per i Uiguri per a scunfesta recente. Dopu guessendu u tempu quandu e forze principale di u Khaganate, chì participàvanu in suppressing l'insurrezioni, eranu nantu à i fruntieri estremità di u Statu, attaccò a capitali d'Uyghuriya Karakorum è, dopu a pridicà tuttu ciò chì puderia esse purtatu, u crede.

Guerri religiosi, supracchinu u Khaganate

A disintegramentu sussegultu di u Uygur Kaganate, chì hè accadutu à a fine di u seculu IX, hè statu facilitatu da l'umidità separatistichi chì anu crescenu annu annantu entre e tribù chì l'intrudenu. Un rolu impurtante in u so esicuzzioni di e cuntradizioni religiosi tocchi, è era Uiguri chì diventenu u scopu principe di l'odi universale.

Hè mpurtanti piglià in cuntà chì u Uigur Kaganate esiste in un tempu quandu u prucessu di a fede cambiante era perchè in i pittori steppe di l'Asia Centrale. Nòmmaddi prisenti nantu à e persone riliggiusi principarmenti di Iran, Siria è Arabia, ma passò assai pianu, senza pressu da u fora. Cusì, trà elli, u Nestorianisimu, l'Islam è u Buddhismu teistu (a direzzione di u Buddhismu, ricunnisciutu à u Creadoru di l'universu) gradualmenti hà ravvormatu. In questi casi, quandu e tribbezi individuali di nomadi addivinani dipende nantu à i vecchi più forti, esse solu dumandà u pagamentu d'un tribute è ùn pruvate micca di cambià a sana sana di a so cummandante.

In quantu à i Uiguri, pruvate à forse cun forza i pòpuli chì eranu parti di u so state à Manichaeism, chì per parechji era strangitu è incomprensibile per u nivellu insufficente di sviluppu in quellu tempu. Hà aduprate a stessa pratica in quantu à e tribù, chì, esse a vittima di una raid altra, anu sutta a so influenza. Sente micca satisfatori cù solu u tributu ricevutu, u Uiguri li obliga à abbandunà u modu di a vita cusituale è piglià Manichaeismu, cusì creendu un sferimentu di a psique di i so vassalli.

U principiu di a morte di u statu

Questa pratiche hà purtatu à u fattu chì micca solu l'integrità, ma ancu l'esistenza stessu di Uiguria, hà constantementi ameciati à un nùmeru crescenu di i nemichi esterni è internu. Questu prontu assimbligati armati cù Kirghiz, Karluchi è ancu i Tibetani pigghianu a forma di guerri religiosi. Tuttu chistu guidatu à u fattu chì à a fine di u seculu IX l'antica grandezza di u Ughur Kaganate hà in u passatu.

L'indebbulimentu di u statu putente chì era un putenti chì era fattu l'appruvazioni di u Kyrgyz, chì hà pigliatu u so capitale Karakoru in u 841 è u scugliu tutta l'equitazione chì era in questu. Tanti ricordi sustenenu chì a scunfitta di u Karakoram in u significatu è a cunsiquenza hè cumparèvule à a cadenza di Custantinopuli in u 1453.

Finalmente, Uygur Kaganate caderu sutta l'attacche di i chorda chinesi chì l'attaccò in u 842 è furzò l'antichi alliati per retrocede à e fruntiere di Manchuria. Ma ancu un volu longu ùn hà micca salvatu l'armata peredanti. U Kyrgyz khan, avè amparatu chì i Uiguri anu truvatu rifughju in i terri di i Tartarie, apparevanu cun un grande esercitu è pusonu à morte tutti quelli chì anu pussutu ancora l'armi.

L'aggressione sia in Chine perseguite micca solu ee militari è pulitiche, ma ancu di scopu di scunfighja u manichaeismu, chì hà avutu ancu u modu per a diffusioni di u Budismu. Tutti i libri riligiosi di i Mani anu distruttu, è a pruprietà di i ministri di stu cultu fù trasferitu à a tesoreria imperiale.

L'ultimu attu di dramma

In ogni casu, a storia di l'Uiguri ùn finisci micca quì. Dopu à a scunfitta di u so state prima putente, successu à creà un principale chjamatu in a parti nordicu di a Cina, in a pruvincia di Gansu, in l'annu 861, in accennendu l'ultimu ripresentatore di l'antica funnaria Yaglakar. Questa educazione nove hà creatu in a parti di u Imperu Celestial cum'è vassallu.

Dopu qualchì tempu, i relazioni trà u Uiguri è i so maestri èranu assai calvi, spicialmente picchi ùn pagonu u tribute. Anu ancu permettenu di mantene un petit esercitu per repel raids da vicini aggressivi - tribunari di Karluks, yagma è chigili.

Quandu e so propria forze ùn sò micca bè, i truppi di guvernu vinianu per salvà. Ma dopu, l' imperatore Chinese, accusendu i Uiguri di robbi è disturbi, privaru di a so prutezzione. Questu in 1028 apprufittìu di i Tungus vicinu à i Tibeti è, dopu avè strappatu e tene di u Uiguri, fece fine à l'esistenza di u principatu. Questa cuncludi la storia di u Ughir Khaganate, scritta bè in u nostru articulu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.