Arte e spettacoliLetteratura

I generi letterarie

I ghjente letterarie sò tali gruppi di opere di letteratura chì sò cumbinati nantu à a basa di funzioni formali è sustanciali. Hè furmata storicamenti, sperienza l'emergenza, fiuritura, è qualchì di u decadenza. Si trattau di elli novi, storii, elegies, satires, romane, cummedie, etc. U cuncettu di generi littirari hè più strette da i nascita letterarie. Tutti i geniri littirari cuntene parechji geniri. Per esempiu, a romanzu novu novu hè inclusu in a literatura epica d'autore .

U primu tentativu di sistematizà i genere littirali hè stata fatta in a so Poetica da Aristòtili. Ellu à l'imagine com'è qualcosa rigulari, stallati una volta per tutti. L'autoru era obligatu à fintzasi in a norme di u genre à quale hà indirizzatu. Stu cumprinzivu guida à l'emergenza di un tipu di libretti nantu à a poetica normativa. U più famu fostu era u trattatu "Arti poetica" N. Boileau. Di sicuru, da l'epica di Aristotle, genere littéraire è genere ùn anu micca mantene micca stata cambiata, ma i teorizianu si preferischi o per ignurar l'innovazioni o di retechjarà. Questu durò finu à chì ùn avete micca capitu chì i prucessi chì succèanu in a literatura, ùn era micca impedente. Certi genres di travagliu littirarii si sparghjianu di sguintassi è fallevanu prestu cum'è prima, sultantu uccidinamente in l'urariu creattivu (com'è una ballata). Altri, versu u cuntrariu, venenu da una "cunclusione" senza verve (per esempiu, una novella).

In a critica literaria domestica, a teoria chì justifica genres littéraire è nascita pertenece à VG Belinsky. Idduatu tri trè tipuli, secondu l'accordu di l'autori in u metudu di rapprisentanu u sughjettu di a cunversazione: epica, dramma è lyrics.

L'enumenza di un travagliu in un genu particulari depende di quale criticu hè trattu com'è basa. Si avemu fattu u genere di littra (drama, poesia lyrica, epica), in ogni ghjente sò diventati in dramatic, lyric è epic, rispettivament.

I travaglii chì rapprisentanu u tipu dramaticu di littiratura sò cummedia, dramma è tragédie.

A cummedia hè designatu per riflettà qualcosa incongruosa in a vita, per simulà un fenomenu domesticu o suciale, caratteristiche di un caratteru umanu, cumpurtamentu abbastanza spessu.

U dramma hè un travagliu ripresentante un cunflittu cumplèttu chì si sviluppau tra parechji caratteri, una ghjuderia seriosa entre elle.

A tragedia hè un travagliu in u quale u caratteru di un attore hè revelatu in a lotta chì guverna à a so morte, o in cundizzioni da ellu ùn hà vede nudda solu manera.

L'opari letterarie, chì rapprisentanu a mota epica di littiratura, sò spartuti in trè gruppi:

- grande (novu, poema è epic);

- medium (the story);

- picculu (storia corta, assaig, storia).

Inoltre à questu generu sò un conte di fata, epica, ballata, fabula, cantu stòrici è mitu.

I travaglii chì rapprisentanu u genulu líricu di a literatura sò epigrammi, stanzi, ode, elegia è missaghju.

Elegy hè un poveru pocu, imbuffatu da a tristezza luminosu. L'elegia più famosa di i classici di u XIX sèculu.

Un messagiu hè un travagliu scrittu in forma di un attempu poetic à una persona o à parechji persone.

Ode hè un poema in onuri di un passatu o una festa pruspera, in onore di una persona, carattarizata da l'entusiasmu.

Inoltre, in u stadiu attuali, i studienti littirari distinguiscenu una più, literatura epistòrica. Addestra u funziunamentu di u liricu è l'epici è hè rapprisintatu da un poema. Questu travagliu è a manifestazione di a verità si manifisteghja ambigua. D 'una banda, narra in dettu riguardunate un eventu, u caratteru (cum'è l'epici), è da l'altra banda trasmette u sensu, l'intrusione, l'esperienze di l'eroi o u narratore stessu, u mondu internu, è avvicinendu da a lettera.

Ricertamenti, novi genre ùn anu micca apparse in a literatura.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.