Educazione:Storia

Centu anni di guerra.

A guerra di centu anni chì durò di u 1337 à u 1453, tra Francia è l'Inghilterra, era l'avvenimentu militari è politicu più longu in a storia di i dui putenzi. In fatti, ùn era micca una guerra, ma vense campagni militari sferenze cù reconciliazione. I disaccordiu trà l'Inghilterra è a Francia nascini in 1066 sottu a cunquista Nurmanna, quandu u Re di l'Inglesi, chì era à u stessu tempu un nobili in Francia, hà pussutu pussessu di vastu zona di terra in questu paese. Monarchi di Francia, videndu questu com'è un periculu, pruvate per fà stà l'espansione di e pussidenzi britannichi. A continuazione di stu cunflittu prolongatu hè a guerra di quattrucentu.

Stage di a guerra di centu anni

A guerra di centu anni pò esse divisa in 4 stages principale. U primu durò 23 anni - da a dichjarazione di guerra da u Rè di l'Inghilterra Edward III, prima di a tregua, annuncia in u 1360 in Brétigny. Duranti stu tempu, France hà patitu assai scunfitta militari. I primi ghjorni di a guerra, in u vaghjimu di u 1337, èranu marcati da l'iniziu di l'Inghilterra in Picardia. Dopu ci era una seria di vittori di i britannichi - una vittoria in u mari in 1340 in Slayle, in u 1346 in Crecy, è in u 1356 u figliolu maiò d'Edward III, Prince of Wales, alcumatu "U Prudenti Necristu" in u culore di a so armatura, si captivò u Rè Jean II. In questa fase di a guerra, l'insurgenza di Parigi fubbe in Francia è in 1360 una trèce hè statu cunclusa in Brétigny, secondu chì a lingua francesa perdi u territori meridiali di u Loira, è questu hè un terzu di a terra di u paese è u portu marinu di Calais.

A seconda stage durò 27 anni - da 1369 à u 1396. À a settanta di u sittanta seculu XIV, i Francesi liberate a maiò parte di a so tarra. Sicondu a Francia, ci sò insurrezioni, causatu da u dissimulanddru di i persone cun imposti altri. In u paese in quellu tempu era assai inquieta, una guerra centu longu era esercitata da feudi trà i partiti feudali di u paese di i Burgundiani è Armagnac, chì si cunvertinu à guerra civile. A tregu, chì hè stata in u 1396, hà rinviatu rinfrizzu per i dui banchi da 18 anni.

A terza stadiu era u più fugace, durau da 1415 à 1420 è era marcatu da novi vittori più grande di i britannichi. Enricu V, u re di l'Inglesi, subduce diversi regioni di Francia, Normandia, è vittò l'armata francesa in 1415 sottu u cumandamentu di Agincourt. Francia era senza soldi è senza l'esercitu, è u feudu trà l'armagnac è i Burgundiani split u territoriu di u paese. U sovranu nurmali di i tarri di l'est è di l'est de Francia, u duca di Borgogna ingressa in a British cum alliance, è in u 1420 a pace si firmò entre elli in Troyes, sicondu chì Henry u quintu addivintà u regente francese. Inoltre, u regentu intrinu in un alloghju marriage cù Catherine, figlia di u Rè Carlu VI, realizendu a unificazione di e corone. I figlioli di Carlu VI anu privati di e so dritti patronali.

A quarta stadione durò da u 1420 à u 1453, è divintò a più cruciali è più sanguinosa. Ntô 1422, u Regnu di Carlu VI è Regente Henry V, dopu chì u duca di Borgogna, cù l'inglesi, dichjarò u rè Regente è a Principessa Invincible VI Re di Francia è l'Inghilterra. À u turnu, privatu di diritti ereditariu, u Delfinu Karl, u figliolu di u re di l'annunziu, proclamò Carlu VII, u re di Francesu. Francia split in trè parte: i terri cunquistati da i britannichi sottu a regula di Enricu V, l'area sottu a pressione pulitica di u duca di Borgogna è i territori meridiali ricunnisciuti da l'autorità di Carlu VII. In u 1428 i Burgundiani, cù l'inglesi, assediaru Orléans, chì era un bigliettu à i paesi di u sudu di Francia. À quellu momentu, a populazione hà juncìu a guerra, è u muvimentu populari, chì era guidatu da Joan d'Arc, principia a liberazione di Francia. In u 1429, Orléans hè stata liberata, è questu hè un puntu infieru in a Guerra di centu anni. In u lugliu di u stessu annu, corona solenni in Carlu VII. U ducu di Borgogna hà pigliatu u partitu di u novu rè in u 1435 è digià in 1436 i truppi britànichi anissicavanu da a capitale, è più tardi da altre cità di u suduvestu è i furtizzi. À l'estiu di 1451, a guerra centuali hè stata attrachjata, ma in u vaghjimu di u 1452, i britannichi pruvanu di ritruvà u suduvestru di Francia capturendu Bordeaux è altre forte forte in Gieni. Carlu VII in a primavera di 1453 hà guidatu personalmente l'esercitu per liberà u sudu-ovest di u paese. In u veranu di u stessu annu, i Francesi vittite e truppe britannichi à Castillon è Châtillon. È in uttrovi, a French rendeu a guarnigione di l'oghje in Bordeaux - U 19 d'uttume in u 1453 fù u ghjornu di u fini di a Guerra di centu anni.

A vittoria di Francia in a guerra centuali ùn significava micca a liquidazione di i britannichi nantu à u territoriu di u paese è a liberazione da i cunquistatura, ma a centralisazione di a Francia, a creazione d'un statu forte naziunale. U ricordu di a guerra ferma in i cori di i Francesi com'è l'affrontazione più grande è grande trà e duie putenzi, un eventu complexu è sanguinariu chì da pocu adupratu l'autoconezia è a fortitude naziunale in u populu francese.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.