Educazione:Storia

Rus: storia, dati e avvene principali

Per parechji seculi, Rusi hà sapiatu altri e altri, ma hè statu eventuale regnu cù a so capitale di Mosca.

Prudizzioni curretta

A storia di a Russia accuminciau in u 862, quandu u Vicu Rurik hà arrivatu in Novgorod, prilatu proclamatu in questa cità. Cù u so succorsu, u centru puliticu traspenda à Kiev. Cu l'accuminzamentu di a fragmentazione in Russia, parechji cità cumminciaru subitu in argumenti cun l'aiutu per u dirittu di diventà u principali in a terra esatta slavica.

U periodu feudali hè stata interruzzione da l'invasioni di l'horde Mongolese è u yugnu stabilitu. In difficult conditions of ruin and wars constants, Mosca hà divintata a principal cità russa, chì finalmente unieva Russia è hà fattu indipindente. In u XV - XVI sèculi, stu nomu hè diventatu una cosa di u passatu. Fu rimpiazzatu da a parolla "Russia", adoptada in a manera bizantina.

In a historiografia moderna, ci sò parechji punti di vista nantu à a quistione di quandu a Russia feudale hè andatu. A maiò spessu, i ricercati credi chì chistu succò in u 1547, quandu u prince Ivan Vasilyevich hà pigliatu u titulu di re.

Aspettu di Russia

Una antica Russa unita, chì a storia cuminciò à u IX seculu, apparsu dopu à 882 u princpicu di Novgorod Oleg cunquistò Kiev è hà fattu sta cità a so capitale. In questu era, e tribù slavici orientali diventavanu in parechji alleanzi tribali (glade, dregovichi, krivichi, etc.). Uni di elli eranu in inganni cù l'altri. L'abitanti di steppi anu tributu ancu tribute à l'esteru straneri di i Khazars.

Per quessa, i primi prìncipi di Kiev fôru impiegati à u fattu chì pruvò unificà tutti i unioni tribali sottu a so auturità. A creazione di un statu centralizatu vinia da guerri è cunflitti. Per esempiu, u prìncipi Igor Ryuniovich (912-945) hè statu uccisu da i Drevlyans, da ellu dumandava u tributu.

Christian Byzantium hè diventatu un altru rivalu cù quale rumanna pagana combattò. A storia di stu cunflittu cuminciau quandu Oleg, chì era u primu di e guerrieri di Kiev, si n'andò in barche à u sudu per riceve tribute da i grechi. Tali campagni cuntinuaru finu à u seculu XI. Alcune di quelli eranu bè, l'altri, per contru, fineru in fallimentu.

Aduzzioni di u Cristianesimu

L'avvenimentu più impurtante chì u Rusu Rusu hà saputu l'adopzione di u Cristianesimu. Questu successu in u 988, in u regnu di Vladimir Svyatoslavich. Stu prìncipe volia abbandunà a fede pagana è acquistà novi alleati. A so scelta cuminciò à Christian Byzantium, chì a Russia hà avutu i ligami più vicinu. L'scelta di l'Ortodoxia influenziu l'historia di u paese finu à i ghjorni muderni. In u 1054 a chiesa cristiana universale hà avutu un grand cisma, dopu chì u Patriarca di Custantinopuli è u Papa di Roma trascinonu l'altri anathema. U Statu Russu era Ortodoxu, è dopu à a cascata di Bizantinu in u XV sèculu era ancu u centru mundiale di l'Ortodosia.

U principiu di a fragmentazione

Sutta Vladimir (978-1015) ancu iniziatu i primi filogni internecine. Rusu di Rusu intrì in un periodu di fragmentazione politica. Stu prucessu era normale per tutti i stati medievali europei.

Formalmente, hà fattu u locu per l'ordine di l'eredi, induve u prìncipi di i morti hà avutu a compartir u so putere entre i so figlioli, chì unu di quale de facto divintò un regnu indipendenti. A fragmentazione era ancu ragiunità economica più profunda. Riciveti cità chì anu ricivutu i soldi da u cummerciu è i risorsi locali ùn vulianu micca esse subordinati à Kiev.

Hè cresce chì l'antica Rusia hà travagliatu u so apughjatu cun u figliu di Vladimir Yaroslav (1015-1054). Hà succorsu à superà e so frati è diventà l'urdinatore di u paese. In ogni casu, cù i so figlioli è niputi, l'statali cumincià più disintegratu. I prìncipi di Russia ùn vanu di obeyer à u monarchu Kiev. Ci era parechje centru puliticu: Chernigov, Rostov, Polotsk, Galich, Smolensk, etc. Quantu avianu prima, Veliky Novgorod seguitavu unicu, in u quali anu dumandatu un rolu especialu da a Assemblea Veche, chì spessu opponi u principiu.

XII sèculus

In u XII seculu, era una fragmentazione finali di a Russia. Ntô 1136 u sistema ripubblicanu era stabilitu in Novgorod. Da questu mumentu i prìncipi ricivutu u putere nantu à una basa elettorale, è micca per l'eredi, cum'è in altri terri. Un principiu simili operatu in Pskov. Una altra regione impurtante era a Russia nor-Russia. A storia di u so sviluppu hè assuciatu cù u nome di Yuri Dolgoruky (mortu in 1157). Hè cun ellu, Mosca era fundatu, è e cità più impurtanti in u paese eranu Rostov è Suzdal.

U so figliolu Andrei Bogolyubsky elevò u novu centru - Vladimir-on-Klyazma. Cumu cun ellu in 1168 a coalition di prìncipi di tutta u paese hà cunfittatu Kiev, dopu chì finiscinu fin'à u so significatu puliticu. A fragmentazione di Rus hè ancu accumpagnata da guerri rigulari contra i nomadi chì abbitaru a steppa meridionale. Prima di tuttu, eranu Pechenegs, in u 12e seculu, i Polovtsini pigghianu u so postu. Tribù chì parlanu à Türkic diferenzi militanti. E steppe folki spessu robba Russia. A storia di sta cunfruntura hè più cunnisciuta per a marcia di u prìncipi Igor di Novgorod è à u nordu in u 1185. U narrativu di sta campagna militari senza successu formanu a basa di u più anticu moniteru littirariu in russu "U Lay of Igor's Campaign".

L'invasione monguli

A manera antica cascò quan i muntagni Hordes si vultonu in rimpiazzà i Polovtsini. A so patria era steppi Baikal. U giumentu Genghis Khan cunquistau a maiò parte di l'Asia, cumpresu a Cina. U so niptu, Batuy, s'arrizzò à u capu di a campagna in Europa. A so strada eranu i prìncipi di Russia.

A causa di a frammentazione è inconsistenza di l'atti, i reguli slaves ùn puderanu cumbatte un esercitu chì puderia oppunisce i Monguli. In l'anni 1237-1240. A ghjustu distruttu quasi tutti i cità Russa impurtanti, cioè Novgorod, chì era troppu loncu à u nordu. Dopu da quessa, i Principi Slavici sò divintati tributarji di i Monguli. In steppi di u Volga, a Chjave d'ore hè creata. I so khani ùn sò micca solu utile tributu, ma ancu detti etiquette à u regnu, rinfuzzi i rigini chì anu micca avutu.

À u listessu tempu, l' ordine monasticu militari catòlicu prisintonu in i Baltichi . U Papa anu organizatu crostai contru i pagani è nazioni. Allora l' Ordine Livonianu si prisintò . Un altru amicu era u Nordu. In i dui paesi, i Russi eranu cunsideratu eretichi. L'aggressori eranu contatti di u prinzipu di Novgorod Alexandru. Ntô 1240, guadagnau a battaglia di u Neva, è dui anni dopu - a Battaglia di u Ghjeru.

Unificazione di Russia

Nordeste o a grande Russa addivintò u centru di a lotta contru i Monguli. Stu cunfrontu era guidatu da i prìncipi di un picculu Moscu. Prima sò stati capaci di uttene u dirittu di cullà i impositi di tutti i terri russii. Cusì, parte di i soldi si stalla in u tesoru di Mosca. Quandu a forza addeva hè guadagnatu, Dmitry Donskoy si truvò in un cunfrontu abbrettitatu cù i Khani d'Orraghju. In u 1380, u so esercitu guvernò Mamaia.

Ma macari duoppu stu successu, per un altru seculu, i reguli di Mosca perdi anu pagatu per tribute. Solu appressu dopu à stallà nantu à u Ugra in u 1400 yugue finisimu fù cedutu. À u stessu tempu, sottu Ivan III, quasi tutti li terri russii, nclusa Nóvgorod, sò stati unati versu Moscu. In u 1547, u so nimicu Ivan u Terrible hà accettatu u tìtulu di Tsar, chì divintò u fini di a storia di a principessa Russia è u principiu di una nova Russia tsarista.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.