News and SocietyCultura

L'etica di a scienza cum'è una carattaristica fundamentale di l'attività scientifica

A scienza sviluppa rapidamenti. A apertura segue a fossa. I tecnologi novi solu di ogni ghjornu permettenu à cambià radichi ùn solu l'ogetti è l'adattazione chì facenu a vita più faciule per i persone, ma ancu cambie a persona più recensu.

Ci putemu trasplantà coreli, cusì i peri peri, cambianu solu l'apparenza. A question si sviluppa: chì next? Quantu speranu i pruduttori in i so tentattivi di trasfurmà u mondu è noi? Tutti i scuperti per u bonu? Tutti benefiglià l'umanità?

Oghje hè u tempu di parlà di u partitu eticu di i scuperte scientifichi. L'etica, com'è cunnisciuta - una di e discipline di a filusufia, studiu i fenomeni di a moralità è di a moralità. L'etica di a scienza - una di e secche di l'etica prufessiunale. A so cumpagnia hè di sviluppà i principii murali di l'attività scientifica.

Oghje dì chì u cuncettu di "etica scientifica" cumprendi dui aspetti: internu è internu. U primu trattatu a responsabilità suciale di i scientisti à a societa, determina a relazione trà a societa è a scienza.

U secunnu aspettu regule a relazioni interni in u mondu scentificu. I prublemi etichi interni di a scienza sò assai, assai diversi. Queste include:

  • Teaching;
  • Consultare, assistenza scientifica;
  • Popularization of achievements and discoveries;
  • E examinazione è rivista;
  • Solu di prublemi nantu à u plagiu è l'autore di autore;
  • Un seguimentu di l'attività scientifica;
  • L'analisi di risultati negattivi, a decisione di e dumande nantu à a publicazione.

À a luce di sti prublemi, un urariu scrittu chì hè definitu hè definitu u requisitu eticu per i scientisti è e so attività.

L'etica di a scienza ricunnosce l'altru rolu di u scientist in a sucità. Hè a causa di a so pusizioni alta, a so intelligenza, chì tutti i ghjente invucati in a ricerca scientifica sò obligati di sustene a responsabilità morale è suciale per i risultati di e so attività, a so propria moralità. L'attività scientifica deve esse disinteressata, micca sottuta per a cunguntura. Ùn pudete micca pressu a pressione, ùn pudete micca darà.

L'etica di a scienza sustate chì e justificazioni, e prova di tutti i risultati sò deve esse assai veritii, verificate, chì ùn permettenu micca falsificà, malice di fatti, altri tecnichi ingannarii. U scientistu deve esse avè micca persighjatu a sensazione, stà à pruduce un effettu raghjunatu bellu. U plagiu da u puntu di vista ètica hè ricunnisciuta com'è un criminu.

L'etica di a scienza ùn in micca manera limitanu a libertà di ricerca. In a scenza ùn ci hè nisuna zona pruibita per a ricerca. Invece, i scientisti anu monitorà a destinazione di i so scuperte, sia rispunsevuli di a so applicazione.

I prublemi globuli di u nostru tempu necessitanu di a comunità scienziale, esigenti particulare è crìtichi per valutà l'attività cognitiva è pratica.

Oghje, a scienza ùn manca senza criterii murali o morale chì regulanu l'evoluzioni emerghjenti da u puntu di vista di e consevii suciale. Ùn ci sò nisuna regule chì determinanu quanti quandu i cresciti s'agisce à u statu di a società.

In u risultatu - l'emergenza di i persone chì permettenu l'utilizazione di risultati scientifica in l'attività criminali, aiutendu à armà i militari (è banditi, terroristi) cù armi di destruzza massima. Hè assai diventatu i circherosu manipulate a cuscenza di a ghjente. Ci sò parechji esempi di sta: l'ultimi armi, esperimenti genetichi, esperimenti cù a memoria di e persone, etc.

Hè necessariu per limità a ricerca? No, ùn hè micca. Avemu bisognu di seguità a so propria? Induvolmente.

Per assicurà chì e scuperte scientifichi ùn anu micca periculu per mezu di u bè è di l'etica di a scienza.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.