Educazione:L'urdinaria è i scoli

I fiumi di u bacinu di l'Oceanu Àrticu: Dvina di u Nord, Pechora, Ob

Tutti i fiumi in a bacinu di l'Oceanu Àrticu sò currente per Eurasia è l'America di u Nord. Per esempiu, u grandore americanu Mackenzie. In questu articulu, avemu da cunsiderà parechji di i fiumi di l'Oceanu Àrticu in Russia, perchè elli sò i più grandi arterii uratorii di u pianeta. Inoltre, circa u seiscentrale cinque percentu di u flussu di l'acqua di u nostru paese appartene à a bacinu di l'Oceanu Àrticu. Tra l'elli, a più grande contribuzione hè fatta da such rivers chì Pechora, Severnaya Dvina, Ob, Khatanga, Yenisei, Lena, Kolyma, Indigirka è assai altri.

Funzioni di i fiumi di l'Oceanu Àrticu

Quessi rivers di acqua vicinu à l'oceanu si manca versu i piaghji è di i turrenti. Dunque, a crescita infirmità di a so calma, è in a strada ùn sò micca stranguli speciali. I fiumi di u bacinu di l'Oceanu Àrticu sò cuparti di u ghjacciu per un bellu pezzu. U nutrimentu hè principalmente nè è pioggia. In u periodu di primavera, u livellu di l'acqua hè di 10-15 metri. Questu hè spiegatu da u fattu chì i fiumi di u bacinu di l'Oceanu Àrticu sò principalmente in u nordu, è u ghjuvatu à u ghjustu devendrà dopu à l'altri righjunali. Per quessa, i prublemi di congestion è di ghiaccio sò furmati.

Dvina sittintriunali

U Dvina Nurmale cuntene i so acqui in tra di e paese di e duie entità constituenti da a Federazione Russa - a regione Arkhangelsk è Vologda. Un fiumu rimettimu in u Mari Bianco, chì apre u à l'acqui di u mari oceanu. A so "nettu" hè di 0.7 mila km, cumune cù Sukhona - 1,3 mil km, è se cunzunendu cun Vychegda - da quandu 1.8 mil km.

U delta di u fiumu occupanu una spazi considerablementi, sparghje nantu à un territoriu 37 chm longu è 45 chilometri. Quì u fiume hè divisu in numerosi rami è i canali (circa centu cinquanta). U flussu di l'acqua rivière in l'estuario hè di trè è mille centu metri cúbichi per seconda.

U Regime di l'acqua di Dvina

U tipu principe di alimentazione hè nè. A Dvina Nubbiana hè cuparta cun un capeddu di ghiaccio durante u piriu da a fini d'uttrovi à u prima Novembre, è hè liberatu da ellu da l'aprili à u prima di maghju. Quandu u fiumu hè apertu in a primavera, ci sò spessu i congestione, a ghjira di ghiaccio hè abbastanza timtera.

A piscina di u Dvina sittintriunali hè enormu, hè 360 mil km² . I so principali tribù chì sò i fiumi di u bacinu di l'oceanu Àrticu: Pinega, Vychegda, Elitsa, Vaga è altri. Ci sò più di 27 spezie di ichthyofauna.

Significazione storica

Hè interessante chì a Dvina Nòrdica hè navigabbli quasi nti tutta a longu (a longu di i rotti di navigazione hè, nzemmula cù numerosi tributei, cinque e mila mila). Dapoi 1989, u fiumu opera un servitore di passageru regulari. Finu a ora, u più anticu di a Russia nave "Nikolai Vasilievich Gogol", hè ghjughjenu da drisse in distanti 1911, cammina longu u so speculare d'acqua.

U Dvina Nurmale hà avutu unu rolu significativu in i prucessi storichi. Per esempiu, duranti i manifesti di a Guerra Patriotsica di u 1812, era, sicondu i stòrici, praticamenti l'unica cunnessione tra a Russia è i paesi europei. E in a Siconda Guerra Mundiali, una parte significativa di e suministii di Lend-Lease (equipi militari, equipaghji è materiale furnitu da l'Europa è l'USA à a U Soviet) hà passatu per u fiumu. Inoltre, i stòrici à volte ciamuni u fiumu «porta à l'Arctic», perchè nantu à u fiumu à a regió Àrticu, principianu più di duie duminiu di ricerca.

Pechora

U fiumu scorri da dui rigioni di a Federazione Russa - u District Autonome Nenets è a Repubblica Komi. Ci sò principiatu in l'Urali occidentali cù trè fonti. Sicondu parechji estimi, a durata di u fiumu scorri da 1,7 à 1,9 mila chilometri. Sicondu a natura di u so corrente, hè dividita in trè parte: alta, media è più bassa.

Alta, medievale è a Bassa Pechora

L'aria di u Pechora supérieure cù una lunghizza di 400 chilometri ùn hè micca pupate è hè pocu cunnisciutu. In questa parte di u fiumu hè un caratteru impurtante di muntagna, chì hè spressu in un flussu rapidu, u fiumu rimogliu, altri costi rocchi, u vignetu di u fiumu estrema hè chjubitu cù a vegetazione conifera. L'larghezza di l'Alta Pechora dista da 10 à 120 metri. U fiumu hè pocu prufunditu, righjunghji à dui metri è metru.

A Pechora mediu hè un seculu di 1.2 mila kilometru, da a bocca di u Volosyanitsa à a bocca di Tsilma. Partendu da u muelu Yashkin, u fiumu hè navigatu. A larghezza di a Pechora in a parti cintrali varieghja da 0.4 à 4 kilometri. In l'acqua pianu nantu à u fiumu, i lichendi sò furmati, facendu a navigazione difficultà.

A parti più rimota di u fiumu si stende quattru centu km. Finu à a bocca di u fiumu Shapkina, a riva di u fiumu hè sublime, è u bassu uccidintali hè bassu. Doppu, i dui bancchi sò diviani cù una prevalenza di a vegetazione di tundra. Da u paese di Whisky creanu delta. Quì ci hè un grande numaru di alluvialisgii, isuli illuminati (u più grande - 29). A durata di l'isuli hà alcuni 30 chilometri. À a cunfluenza di a bocca, u fiumu hè divisu in 20 rami.

Usu ecunomicu

Pechora hè apertu per 120-170 ghjorni, hè intensivamenti utilizatu per una cumunicazione navigata. Ci hè 80 tribute. U fiumu hè di circa 19,5 mil km². A pesca hè sviluppata nantu à a Pechora, salmuni, pica, aringa, omul, nelma è d'altre species sò cacciati.

Ob

Comu chjaru esse cagiunati, a bagnera di u più chjucu di a Terra ocuca u 65% o dui terri di a Federazione Russa. I fiumi chì sò oghji à l'Oceanu Àrticu sò abbastanti propiu è chjucu. Ma micca una di elli ùn pò micca esse paragunatu à l'Ob. Questu hè u grandore fiumu Siberianu. Hè in u principiu di tutti i flussi d'acqua di Eurasia. Ci fà sputà e so acqui di i fiumi di l'oceanu Articu, cum'è Tom è Irtysh, Biya, Katun.

Sicondu parechji circadori, u nome di u fiumu hè vinutu da a parulla "dui", postu chì hè furmatu da a fusione di dui rimi prufessi è prufondi - Biya è Katun. A so longu da a cunfluenza hè di 3,65 mila km, è se pensendu cun l'Irtysh - 5,41 mil km. Stu fiume hè cunsideratu u più longu in Russia. Fluye à u nordu in u Mari di Kara, furmendu un vastu Ob Bay (a durata di a baia hè di 800 km).

Significazione ecunomica di l'Ob

U fiumu passesanu in u territoriu di cinque sughjetti di a Federazione Russa, cumprendi u Territori d'Altai, a Regione di Tomsk, a Regione di Novosibirsk, i distretti Autonomi Yamalo-Nenets è Khanty-Mansi. U fiumu hè navigatu. Un serviziu di steamship regulare hè statu stabilitu da quì 1844. In u 1895, ci era digià upopurchi 120 vaguni à u fiumu.

Ob hè un veru paradisu per l'amatori di pesca. Ci sò molti pesci in questa regione, cum'è pike, grayling, burbot, crucian, chebach, sturgeon, lamprey, sterlet è assai altri. In tuttu, quasi cinquanta eranu, cinque quattetori di quali sò sugetti per a pesca intensiva (pike-perch, ide, pike, burbot, dace, bream, carp crucian, roach, perch e altri).

Regime d'acqua, tributarii

U nutrimentu di u fiumu hè principarmenti neve, u scogliu principali si trova in u tempu di u flood in primavera. L'Ob hè cubbi cun un caprettu di ghiaccio per 180-220 ghjorni annu. U bacinu hè di circa 2,99 millioni km 2 , secondu stu indicatore u fiumu vene in Russia. Okkupa un terzu postu onorevoli in termine di u cuntenutu di l'acqua, è davanti à ellu sò quelli fiuma chì sò fluintu in l'oceanu Àrticu, cum'è Yenisei è Lena.

In a parti miridiunali di u fiumu Ob hè u famosu Amparu di Novosibirsk o, chì hè più spessu chjamatu, u Mari Avianu, chì hè un postu di vacanze favuritu per migliori di turisti è residenti lucali. U canali trà l'Ob è Yenisei, custruitu à a fine di u seculu prima l'ultimi, ùn hè micca usatu è abbandunatu.

Ob hà 30 frutittori grande è parechji picculi chjucchi. U più grandi d'elli hè l'Irtysh, chì a longu hè 4,25 mila chilometri, chì supera a longu di u fiume. Questu flussu porta à l'Ob à mediu trè mila cubic meters di acqua per seconda.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.