Educazione:L'urdinaria è i scoli

Hyenas rayées. I fatti interessanti à a hyena rayed

Molte zioni causanu sentimi ambigghichi è sò spessu associati cù l'animali meddle è coperti. Questa opinione hè stata furmata in l'mente di i persone per u modu di l'alimentariu è l'apparenza di questi animali. Ma pochi pirsuni sapemu chì a hyena rayata in u Libru Rossu si prisenta in a lista di quelli animali, chì i numeri ci sò rinuamente diminuuti. Hè per quessa, hè vera à amparà ciò chì elli sò i predanti sò veramente, è quali sò e funnuti chì si sò scantate da l'altri coli?

Variità di hyena

In natura, ci sò quattru tipi di hyena. Questi chjudaranu i buchi, marroni, hyenas scritta è lupu di terra.

In solitu, e prime dui spezii di sti predari sò cunnisciuti da parechji, perchè fanu riri e vogliu si sona. Hiene striati, anche si tenenu parechje parechje cù e altre spezie, sò sempre distinti da elli.

Hjienette strisciata

Questa spezia puderebbe esse chjamatu grande predatu. I più maiori pò crescenu à 90 cm à u so passatu, è di mediu l'altitudine hè di circa 80 cm. A lonxitude di u troncu hè di circa 115 cm. Certi masci pesa 50-60 kg, e femminili sò menu di 45 kg. A durata di a cuda hè di circa 25-35 cm.

Apparenza

Cumpagnia, u corpu di a hyena semu acchiedu. E so patrone sò ghjuciuti torciati, ma questu ùn impedisce micca di esse forte. Ogni pede hà quattru dai. Inoltre, i pedichi di fronti sò più largu ca u trasebale, chì aghjunghje à u corpu di u disbilaggiu visuale. U predatore hà da u collu massivu è curtu, è a so bocca hè una lungu allungata. A manduca più bassa hè pisanti. Ears sò largu è ligne apure.

À l'vaghjolu Ci hè un mane scuru fattu di longu (circa 30 cm) è pienu rive, chì face a parti fronda di l'animali ancu più alta. Quandu si viaghjanu, i hyena rayées parvenite è avvicinà è arraggiatu u so buttonu, chì li faci idee ancu più sproporzjonale. U capiddi è strazii di l'animali, senza cuntà a muntagna, hà una durata di micca più di 7 cm. In a staghjunazione fridda, un prugnu linu è densu crisci. À l'esternu da l'altri membri di a famiglia hè carattarizatu da trisci in color.

U culore di basa di u mantellu cambia di a palla à grisgiu brunisatu. Muzzle in biancu in quasi tutti i particulari. I raciati sò nurmalmenti negra.

Malgradu u fattu chì i hyênées striptee anu più denti (34) ca u canine (42), e so boccidi sò cunsiderate assai putenti, è i fangs sò grossi. Puderanu gnaw enormi ossi.

Lifestyle

Hyen rayos hè animali natturati è amanu una vita solitaria. Ùn avete micca clanos. In u salvaje, i predaturi campanu à 12 anni, ma in u zoo sò campatu in 23.

Questa spezia di hyena preférie a manghjà a carrione di i mamiferali. Puderanu manghjerà ancu ancu di una zebra o di gazelle. Sì trovi scuru comìstu, scartatu da l'omu, ùn lasciate micca disprezzu. A so dieta pò cumprà insetti, pesci, ogni tipu di semen e frutti. A volte, a figliulina attache avè, rosii o rèttili. Oghje si mangia in a so furia, chì face u cheia sfavore senti da a distanza. Inoltre in questu quì st'animali in u stessu esvede l'aromi repulsifili.

Tra d'elli sò riliggiivi poligami. Un masciu pò fertilizzà diversi femine in una fila. Dopu à 90 ghjorni, i femminili prupietari infermali. In dui anni, i hyen masculine saranu maturità sessuale, femine un annu dopu.

Sti chianichi raramenti fannu sona. A so voce pò esse espressa da un grunt, un rumore ronrone o un grugnu. Sò micca "riri".

Habitat

In u salvaje, per scuntate questu predatu - una scataria, perchè elle si ponenu posti riabilimenti per i so guariscenza. Ancu cunse ancu cun vigilance. Per u so assicuranza ellu scelta bassine di pezzi cù a vegetazione petite. Puderanu dinò preferenza à i pedichi divinità o gorges. À a listessa ora pruvate à settle vicinu à l'acqua, perchè constantemente anu da esse umidità.

Oghje, a hyena rayada vive in a maiò parte di u territoriu asiaticu, in Africa di u Nord, in certi rigioni di l'India. Cchiu propiu à a parti orientali, sta spezia hè menu cumuni. Anch'elli sò sti predaturi sò in Tadjikistan, Turkmenistan e Transcaucasia, anche in u ghjornu in queste parti una hyena rayata hè pocu rara.

Fauna: Red Book of Endangered Species

Oghje, assai animali sò nantu à a lista di spezii rari è in periculosi. Spessu, hè causatu da ecologia, difustamentu, mancanza di alimentazione. Ma questu animali in parechje ùn ponu micca sensibilizati, perchè sò cugliuni di crescita e pocu prugettu chì a figliulina scritta pò spariu per sempre. U Red Book of Russia accumene à pensà à u fattu chì a ghjente si deve esse stuccatu a natura salvatica, ancu s'ellu parechji di i so rapprisentanti ùn ùn suscitate e so emozioni.

Baby in captivity

U 9 di aprili in Krasnodar "Safari Park" hè un locu pocu raru. Dintra u parcu, in prigiò, a heureuse rayana hyena guidò u zitellu. Ma a mamma rifieghjava di cura di a so famiglia. Una zitedda figghia era guardia da u persunale di u zoo. A misura di u latte canino hè stata dispostu à l'alimenta. U zitellu era obligatu di piglià a manciari quattru ghjorni à ghjornu. I miglii crisciuti anu datu carne. Dopu à a ghjente ghjuvene hà rinfurzatu, fù liberatu in "pane gratis".

Interessante informazioni

Ogni annu sicu cù qualcosa speziale è questu predatu ùn hè micca esvenzione. Ci sò qualchi elementi interessanti nantu à a hyena rayone.

  • Ancu micca e hyenas sexually mature, per regale meloni è altri cultii cultivati, causannu danni à l'agricultura.
  • U nomu "hyena" vinia da a lingua greca, ci hè chjamatu "hus", chì in traduzzione sona com'è "pig".
  • U hyena striscia ùn hè micca tutta aggressivu, periculu cusì ordine spessu attaccanu un poviru animalu. Hyeni fughenu da elli senza elli di difenda.
  • Questa spezia caccia raramenti, cusì hà da manghjà carrione. Ma ùn importa, siccomu a quasi di a hyena rayana sò cunsiderati cum'è a più putenti trà e mamiferi, anu crumble bone chì l'altri predatori ùn puderanu mancià. A prissioni di a maghju hè di circa 50 kg per centru quadru.
  • L'apparenza pocu attraenti è u cumpurtamentu cobardu di a hyena rayed influenciu u fattu chì in a Grezia antica, scrivite assai leggere è supersticiones. Avanzamenti, i Greci crèdenu chì st'animali sò capaci di cambià u sessu.
  • S'è i hyenas scritte sò disposti vicinu à u cimiteru, a ghjente deve tuccà i pedi grossi nantu à e tumbini, chì questi "scavigliaturi" ponenu a terra per arrivà à l'osse.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.