News è societàFilusufia

U Umanesimu di lu Rinascimentu

By u mezzu di u seculu XIV in Auropa ùn ci hè una nova tendenza filusòficu - Umanesimu, chì marcatu una nova epica in lu sviluppu di a sucetà umana chiamatu lu Rinascimentu. Auropa medievale, a ddu tempu era sutta lu pisanti sorte di pregiudiziu ecclesiasticu, tutti i pinseri senza ammazzata suppressi. Era à chì tempu in Firenze, è nascì una duttrina filusòfica ca fici a taliarlu la curuna di a creazione di Diu, in una nova strada.

U Umanesimu di u Renaissance - hè un gruppu di esercizi, rapprisenta l 'omu a riflissioni, chì ùn ponu sulu vai cu lu flussu, ma dinò i mezi à u prufile risistente è agisce indipindente. U so assu principale hè interested in ogni individuu, a cridenza in a so capacità spirituali è fìsica. Chi Umanesimu di lu Rinascimentu pruclamatu lu autri principia di i furmazioni di sumiglia. A persona in sta duttrina hè prisintata com'è un criaturi, si tratta individuale è ùn passive in i so pinsamenti, è azzione.

A nova direzione filusòficu pigghiatu comu na basa di a cultura antica, arte e letteratura, dissiminati nant'à a natura spirituali di l 'omu. In lu medievu, scienza e la cultura era a cosa sulu di la chiesa, chì hè assai c'havi spartutu la canuscenza e rializazioni. U Umanesimu di lu Rinascimentu apertu lu sipariu. Prima in Italia è dopu à pocu tutta l 'Europa nizziau a furmari università, ca, nzèmmula a na scienza theosophical, è si messe à studià i so sugetti prufani: matematica, anatumìa, musica è i umane.

U più famosu umanisti di lu Rinascimentu Talianu sò: Pico della Mirandola, Dante, Alighieri, Dzhovanni Bokkachcho, Franchesko Petrarka, Leonardo da Vinci, Rafael Santi è Mikelandzhelo Buanarotti. England detti lu gicanti mondu cume Vilyam Shekspir, Frensis Bekon. France presentati da Michel de Montaigne è Fransua râblé, Spain - Miguel de Cervantes, è Germany - Erasmus, Albrehta Dyurera è Ulrich von Hutten. Tutti sti gran scentifichi, educators, artisti di i sèculi girava talianu è a cuscenza di u populu è mustrò una persona fait, na bedda 'anima è a riflissioni. Hè quelli chì sò obligatu à tutte e generazione allungamentu di l 'uccasioni presentati à circà à u mondu un'antra manera.

U Umanesimu di lu Rinascimentu purtatu tutte e misi virtù chì avia da omu, è manifestanti à prò di i debiti di u sviluppu in omu (sulu o cu l 'aiutu di mentors).

Umanesimu Anthropocentric diffirisci da chì omu, secondu a sta tendenza hè u centru di l 'universu, è tuttu ciò chì hè intornu, ùn serve à ellu. Tanti cristiani, armatu cù sta duttrina, pruclamatu la criazioni di l'omu sempri, lu sbarcu in lu, è lu cchiù granni pesu di rispunsabilità. Anthropocentrism e Umanesimu di lu Rinascimentu assai assai differ da ogni altri, cusì noi tocca à esse in gradu di distingue chjaramente trà issi cuncetti. Antropotsentrist - una persona chì hè un cunsumadore. Si cridi ca tutti avianu quarchi cosa, si justifies u funziunamentu è ùn pensu a cuntaminazione di a natura. U so principiu fundamentale hè: pirsuni hannu lu dirittu di campari comu si voli, è u restu di u mondu hè custrettu à dà ellu.

Anthropocentrism e Umanesimu di lu Rinascimentu vìnniru appressu usatu da tanti filòsufi e scinziati, cume Descartes, canciu, Locke, Chaire è altri. Sti dui definizione stati pigliatu curputu di na basi a diversi italiana e currenti. U Umanesimu cchiù mpurtanti, di sicuru, per tutte e generazione avvene addivintò in la Renaissance suminatu lu semi di buntà, idee è raghjoni chi avemu oghje, dopu à parechji seculi, cunsidareghja i più impurtanti à una persona raggiunevuli. Avemu, u discendenti, tastà oghje u gran rializazioni di a litteratura è arti di u Rinascimentu, e scienza muderna hè basatu nantu à i parechji insignamenti è scuperti, ca detti a lu XIV sèculu, è ancora asisti oi. U Umanesimu di lu Rinascimentu pruvatu à fà una persona megliu à insignà ci a rispittari elli stessi è altri, è u nostru compitu - à esse in gradu di priservà è fà cresce u megliu di i so principii.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.