ViaghjuTips per i turisti

Maori: aborigine New Zealand

Maori sò l'aborigini di u Novità Zealandu, persone da i pòpoli polinesi chì primu passavanu à a terra di stu paese. A data precisa di u settore di l'isuli ùn hè scunnisciutu, è parechji fonti storichi dicenu chì era appressu à u 8 à u 14 seculu. In Nova Zelanda, a populazione Maori hè pocu più di 500.000. In u numeru di menu di 10 mila populu rapprisentanti di sta populu vive in Australia, Gran Bretaña, USA, Canada.

In u risultatu di numerosi guerri cun i britannichi chì ghjùnsenu in l'isuli in u XIX seculu, è di novi malatii chì vènenu da i pane bianchi, l'aborigini New Zealand anu u reducidatu significativu u so numeru. Oghje sò in a minurità è custituiscenu circa 15% di i 4 milioni di u paese, ma l'avucanu à parlà a lingua nativa. Maori in Nova Zelanda, nzemi l'inglesi, hà l'uffiziale. In Maori, u nome di u paese semu Aoteroa (un "biancu longu biancu"). Stu nomu avia statu attribuitu da i primi polinesi, chì s'avvicinavanu à a riera da canoa. L'isula era impannata da una nebbia densa è s'assumiglia à un nuvulu in a so cunfigurazione.

U territoriu di u paese okkupa 2 grandi isuli, u Nord è u Sud, è circa seicentu centu isuli petite. Cusì geografica di a New Zealand. L'aborigini in u largu di l'occupanu i terri di l'isula nordu di u paese. Eccu u territoriu di i geysers è i fiumi. In u nordu di l'Isle of North hè Capu Reing. Questu hè u locu induv'ellu u Pacificu è u Mari di Tasman, hà assai impurtante in a mitulugia è i tradizioni di u Maori. L'oceanu è u mari simbulizanu u principiu maschile è femine. È u cultu di ottu centu anni chì hè crescenu nantu à u capu è arradicatu à u mari, sicondu a tradizione, porta i animi di i morti rapprisentanti di Maori à a so patria spirituale.

L'abitanti muderni di Nova Zelanda à quellu ghjornu cunservate a tradizione di i so antenati. Questu hè spressione nò solu in i rituali, ma ancu in u cumportamentu ogni ghjornu. A cerimonia di saluti cellu è amici di questu populu hè cunnisciutu più oltre New Zealand. In una reunione, dui persone si avvicinavanu è vinendu in cuntattu cù e testa è i nosi, cercannu u so ochji è mutu per un minutu. Tuttu chiddu chì interessa u rugby vedi u danu Maori di ballà "haku". U Naziu Unitu di Nova Zelanda a realizeghja prima di ogni match.

A riligione pagana di l'antenati Maori, chì hè sempre practiced by l'aborigines di Nova Zelanda, hè basatu annantu à l'adorazione di i dii di u panteistu polistirali generale, chì i figuri, cù l'imaghjini di i so antenati, anu spessu travagliati in legno. In l'articuli naziunali, in u tagliu di lignu, l'ornamenti spirali predomunu.

Moko, saputu longu oghje ghjornu, hà un significatu sacru à stu populu. Per tradizione, un tatuanu coppola tutta a faccia d'un omu, spessu o essere è i maletti. Tatuo ùn solu ùn publicheghja l'status è l'urigine suciale di u pruprietariu, ma hè ancu utilizatu per rinfurzarà i cunnessione internu in u corpu, attrae l'energia ghjustu è, per cunvertimentu, per sguassà micca innecessariu. U donne in Maori sò cunsiderate essendu perfezione più eccezziunale, cusì u corpu femminile raramente decora moko.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.