Arte e spettacoliLetteratura

Literatura japonesa. Storia di u sviluppu

A literatura japonaise hà esiste per più di 1.500 anni. Duranti stu tempu, hà cambiatu tanti volte: mudelli novi, tendini, tendenzi artistichi anu apparse. Certi òpiri nun ricunniscenu un veru modi classic è librettu promettante perdiu a so rilevanza in parechji decennii. Vulete sapè più di a literatura japonesa? Doppu i so avelli? Leghjite stu articulu!

Letteratura antica

In u iniziu, i miti è i canzoni anu distribuitu in u Giappone, chì eranu trasmessi veramente. Ma, più vicinu à u VII seculu, cambia tuttu. L'imperatore di Tenji stabbilìu cullegiu culleghji in u quale hà studiatu chinese. Prestu, misurarii è ottimizzati i jeroglassi di a China, era scrittu Japanese. Cusì, à u settimu sèculu, l'scrittoghju stava diventannu attivamente. In cunziguenza, i monumenti di a literatura japonaise cuminciaru à appare.

U primu travagliu japunesi chì hè statu venutu à i nostri tempi hè a cronica chjamata "Kojiki". Fu scrittu da Yasumaro Ono in u 712. U libru cuntene parechji tradiziunali, rapprisintatu da canti, miti, contatti di fugliali, legends, etc. In addition, u travagliu anu ancu un valuru storicu. Dopu tuttu, in u Kojiki, l'autore spiccò parechji leggings storichi è cronichi.

Un altru esempiu di a litteratura antica japonesa hè "Manyoshu". U libru fu una gran coleccia di parole, chì includia più di 4000 piani folklori è autori di u pichju di cisterna.

Literatura Classica

U stadiu successu di a literatura japonaise hè chjamata classica. Iddu durò da u seculu VIII a XII seculu. Chì ghjè propiu di stu pirìudu? A literatura japonesa forti forti cù u Cinese. A maiò parte di l'abitanti di u Giappone eranu analfabbe. Hè per questa raghjone chì a fugliale japonaise fù spartuta trà l'aristocrazia è i cimi di a tribunale altri. Forsi la caracteristica principale di questa era hè chì a maiò parte di l'opere sò scritti da e donne. Ghjè per questa raghjoni chì a literatura japonaise classica hè duminata da a famiglia è di altri motivi decorous.

L'esempiu cchiù striaticu di a littiratura di questa era hè u "Tale of the Beautiful Otikubo". U libru richiunatu di a vita di a Cinderella Giappunese, chì si sappieghja in un cuntinuu piccatu, rispettu à i costi di l'ancestori, i pattu morali. Dopu à a so alta moralità, a zitella pudarà surtite da u fangu à i prìncipi, cum'è un cavalier noble è riccu cadiu in amuri cù ella.

Si avemu parlatu di l'orientazione di genre, a littiratura s'hè alluntanata da l'arti di a famiglia. In u locu di i miti è i raconti vinìanu genere maiori: novelli, novelli, storii, etc. In u 10esimu seculu, ancu a prima prima nurvula intitulata "Storia di l'Ancien Taketori" hè publicata. Ci ci conta un vechju lignu chì si ncuntra una picciuttedda chì hè stata a residente di a Luna.

Letteratura Medievale

Stu periodu littirariu durau da u 12 à u 17 secolo. U putere in u paese hà mudificatu. In u locu di u mikado, chì era una elite assai intellettuale di u paese, ghjunti a classa militari chjamata u shogun.

L'attività littiraria di u paese cumincià à cascà precipitadamente. Tali genres comu i pueti novi è di i japani, eranu in u forse. Memorii di i cumandanti pendenti è e travaglii di caratteru stòricu avutu l'immensità pupulari. In generale, a literatura japonaise hà diventata più viulente è sangu. Hè nutate ancu chì i scrittori di a donna ùn participanu micca in u prucessu littirariu medievale in u Giappone.

"Genpei Joysuiki" hè un riprisentatu vivu di a literatura medievale medievale. U travagliu annunzià nantu à e altizza di dui famigli aristocratici - Genji è Heike. U libru s'assumiglia à a cronica di Shakespeare in u spiritu. U pruduttu hè carattarizatu da e battelli eròichi cruel, u rughjonu di a verità storica cù a fiction, i digressions autori è di ragiunamenti.

Letteratura Japanese Japanese

Dopu à a cascata di i shoguns, l'imperatori tornonu à u putere. Questu hà purtatu à l'emergenza di un novu periodu in literatura japonesa, chì durau finu à a fine di u XX sèculu. U paese di u soli risanti hè diventatu più apertu à un altru mondu. Questu hè esse u principale per u sviluppu di a literatura. Un accortagenu caracteristicu di stu pirìudu hè a influenze attiva di l'idee europee è di i tendenzi.

À u primu, u numaru di traduzzione di letteratura europea (cumpresa in russa) hà cresciute significativamente. A gente volia sapere di cultura stranera. In seguitu, i primi articuli nzemmula giugualisticu accuminciaru a prisintari, eranu scritti in un stile europeu Per esempiu, i libri such as "Pilar of Fire", "A Confession di Dui Monse", "Pagoda di Cinque Pagoda", anu sbulicatu da i classici giantisi. In issi operi, l'ideologicu europeu è u stilu di vita sò stati activamenti cultivati.

U periodu di post-guerra

A scunfitta, in a Siconda Guerra Munniali, hà influinatu assai a cultura nurvativa in tutta a vita di u populu in tuttu. I cambiamenti ùn anu micca passatu a literatura. I scrittori japonesi impurta una nova ideolugia cumminata cum'è e tradizione antica è a demucrazia muderna ("Thousand Crane" di Yasunari Kawabata, "Fine Snow" di Junichiro Tanizaki).

Literatura japonesa. Hokku

L'opere nurmanna di una natura lírica meritanu una cura particulari. Poveri giappunisi, o hokku (haiku), eranu popularmenti in tuttu u tempu di u sviluppu di a literatura. A peculiarità di tali prudutti si trova in a struttura. Sicondu i canoni di u genre, Hokku compone di 17 sìllabbi, chì custituiscenu una colonna di ieruglifi. U temu principali di tali travagli hè una descrizzione di a bellezza di a natura o riflessioni filosufiche. I più chjucchi famosi sò Takahama Kyoshi, Kobayashi Issa, Masaoka Siki. Bé, u babbu di u hockey pò esse chjamatu Matsuo Basho.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.