News and SocietyNatura

I pianeti eranu - chì sapemu di elli?

Dopu à u XXu seculu, l'ispaziu hà statu attivamente esplosatu da e persone. Ancu l'antichi anu ancu cunnisciutu propiu di luminaries, pianeti, cometi. L'objetu celestialu anu sempri attatu l'attinzioni di una persona.

Circa 4.500000000 anni fà, un sistema hè struitu in u quali u pianeta Terra - Solar hè situatu. L'ughjettu principali di u sistema hè a stella Sun. Intimità à u 99% di a massa tutale di u sistema hè pricisantu pricisamenti nantu à sta stella. È solu l'1% hè cascatu nantu à i pianeti è l'ogetti rimanenti. À u listessu tempu u 99% di u restu di a so massa sò pianeti maiò.

I gianti di u sistema inclusi Jupiter, Saturnu, Uranus, Neptune. Jupiter hè u più grande di i pianeti. A so masse hè circa 318 volte a massa di a Terra. È se putemu aghjustatu tutti l'altri pianeti, a so massa suprana a massa di queste pianeti à 2,5 volte. Hè carattarizata da dui cumpunenti principali: l'idrogenu è l'heliu. Jupiter hè famosa per un grande numedu di satelliti. Ci sò 65. È u più grande, Ganimedi, hè assai più grande chì u Plane Mercury. Inoltre, i satelliti di Jupiter sò simili in certi aspetti à i pianeti di u gruppu terrestru.

Saturnu hè assai ricunnisciutu da u sistema di aneddu. Ci hè u secondestu in u gruppu di "pianeti gianti". 95 volte più pesu ca a Terra. A cumpusizioni di u pianeta hè simile à Jupiter, ma hà una densità petitezza chì hè simili à a densità di l'acqua. Saturnu hà 62 satelliti. Titan hè u solu u satellitariu in u sistema di u solar chì hà un ambienti significativu.

U terzu grandica pianeta hè Uranu, hè a più faciule di i pianeti. A so masse hè 14 volte più grande ca a Terra. Ci hè cunoscenza chì à u circondu di u Sun, Uranu rottite "à u so latu". Sembra roll in u so orbitu. Emiteghja una quantità enorme di calda à u spaziu, anche si hè un core chjaru di l'altri gianti gasi. Hè 27 satelliti.

U più grande, ma micca da a massa, u pianeta hè Neptune. A massa di Neptune hè uguali à 17 masses di a Terra. Hè più densu, ma ùn emetti micca quantu cale à u spaziu cum'è per esempiu, Saturnu o Jupiter. Neptune hà 13 satelliti (chì sò cunnisciuti da a scienza). U più grandori hè Triton. À questu sò guerrieri di nitrogenu lituu. Triton si move in a direzione opposta è hè accumpagnata da asteroids.

I pianeti eranu cù i so propri caratteristiche. U tempu di u so scienza ùn hà micca più di e diventata d'ora. È rotate inghjustement - in capas. U cinturione di l'equatori hè rottu u più veloce. Sta circunstancia hè causata da u fattu chì i pani chì sò micca solidu, è à i puttimi sò cumpressi più densamente. A basa di Jupiter è Saturnu - l'elli è l'idrogenu, Uranu è Neptune cuntenenu amonia, acqua è metanu.

I pianeti gianti: fatti interessanti

1. I gianti di u gasu sò pianeti senza una superficia. Gasi sò l'ambru sò cunvinti à u centru, chì diventenu un liquidu.

2. In u centru di i gianti ùn hè un core densu, chì, sicondu i scientisti, cuntene l'idrogenu cù proprietà metalliche. L'urìggini cumporta corrente elettrica, da quella di i pianeti anu un campo magneticu.

3. Prubbabbilmente tutti i satelliti naturali di u sistema di u solar pianu appartene à i pianeti di stu gruppu.

4. Tutti i pianeti in stu gruppu anu aneddu. Ma solu l'Saturnu avia anelli pronunzinati, in altri, sò insignificanti è spessu distingutili.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.