News and SocietyNatura

Capri di muntagnoli - scalciati

I cabri miridiunali sò animali stunati chì sò in una zona muntosa. Ci hè 8 spezia di capri cunnisciutu, tutti l'alive in a muntagna di Eurasia è l'Africa di u Nord. Sicondu a spezia, u pesu di l'animali pò esse di 35 à 200 kg, l'altezza à u so passatu hè 65 - 115 cm, a lonxitude di u troncu hè di 1 à 1.7 m. I varieadi difendenu da e femini da un físicu maiò, una longa barba, è ancu longu, stante Corna rimanenti. In certi spezie sò diritti, l'altri curati intirdoi è corsi finisci in forma di falinu o in forma di spiritu pocu pocu. I corelli femminili sò più curtghi, solu 20 à 40 cm.

Tutti i capri di muntane sò bèstie assai forti è destra. Vanu in muntagna à una altitudine di 2500 - 5000 m di livellu di u mari. Per via di u so pesu pesu è stout build, ùn corse micca veloci, per sguassà fora di l'inseguazione, scanzanu i rocci. Sò stanu assai fàciule è à sensu sìssenu ancu in un rocca steppe, à una vertu vertu. Caminannu per e pèndite abbastanti, ùn sò micca paura di espansioni, chì puderanu provucinu ancu un movimentu currettu. Audièninu chì e pedi cumincianu a moviri sutta i pani, i capri si prusiguianu a curriri pocu è cuntinuanu a so viaghju.

Hè a so capacità di caminari nantu à i piani virticali, nantu à i cornici di roccia, facenu pussibile di scappà ancu da a persecuzione di u leopardo. Sì, è un scalatore prufettante hè improbabile di esse sappiutu à a cima cum'è skillfully as a capra muntana. I ritratti di st'animali incridibuli nantu à quale ponenu, pare mancu, nantu à un rocca steppu, amaze. Cumu possu ancu esse?

I capri di muntagnera sò assai in alta à e muntagne, in l'estiu, preferanu pasparà in pratos alpi è in l'inguernu qualchì annu scorri à i boscchi, è parechji ghjunghje in i lochi altri. I preferite per esse da e persone, perchè sò furzati per andà à i massi di roccia o viaghja sordighja di i posti chì anu travagliatu.

A capra caucasiana di montagna hè attiva in a mattina è à a sera, in l'inguernu hà bisognu di truvà alimentazione in u ghjornu. Puderanu annantu à i bistiati, principarmenti grass, frutti è folla d'arbuli è arburi, in l'invernu si manghjanu rimèsti è pasture secca. Preferite à mantene in reghioni picculi, circa 15 capi, pudete campà solu. In l'invernu è u vaghjimu, vive in i pendi meridiali, induve ùn ci hè nanta neve è si pò truvà grass, in tempi calchi viaghjanu più vicinu à i campi di neve è glaciari.

I cabrini muntanini ponu vantà di visione eccellenti, vedanu in un raghju di un kilometru, una persona pò sente per centosi di metri, ùn hè micca cusì faciule per cumprà l'animali salvaticu. Sì ùn sò micca disturbati, e chiatori preferanu cumportà un stilmentu sedentariu: per vede nantu à a couture, u ghjornu à u sole. In u mumentu tempore, l'animali pruducenu di ricerche in caves, ma necessariamente cun una bona vista per vede u periculu in u tempu.

U gon hè accadutu in u tardu di u oghje, dopu ci sò terribili battagghia trà e male per a donna. U zitellu nasci circa à a fini di a primavera, in una settima, i babori puderanu segui liberamente a mamma, scantalendu e scalendu e rocci. A so cumpagnie sughjate cù e mamma à circa 1 annu. In i tempi antichi, i capri di muntane eranu u ghjocu principali per i viddani. Oghje i so numeru sò micca grandi cum'è noi chì vulete. Parechji di questi fieri orgugliosi mura sottu l'alla muntagna, chì scinni in a primavera è l'invernu. In particulare cunzignanti masculi, perchè e sempre sempre più elevati ca e femini.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.