Publications è articuli scrittiA puesia

Avetik Isahakyan: biografia e travagghi

Famusu pueta Armenian Avetik Isahakyan lassaru un gran littarariu, chì hè sempre à u principiu di u 20u seculu, divinni disponibile à lettori Russian-lingua spagnola in l 'traduzzione da Lisandru Blok, Bryusov, Ivan Bunin è diaw. No menu ntirissanti è la storia, di a so vita, chì in l 'anni di l' Unioni Suviètica, fù prisintata à u publicu in forma arechja a cura. In particulare, anchi 20-30 anni fa, ancu in Armenia stessu, uni pochi populu sapia chì u vincitore di u premiu Stalin di u prima gradu à 1921, pigliò una parti attiva in u mutore di "Internet Nemesis".

Avetik Isahakyan: A Biography (zitellina)

U pueta hè natu in 1875 in Alexandropol Erivan Province (imperu Russian, avà Gyumri, Armenia). U so babbu: - Sahak Isahakyan - era lu figghiu di migranti da u Old Bayezid, chì in 1828 foru custrinciuti a lassari a so casa, è vai luntanu cù u tragettu truppe Russian in piaghja Shirak.

Comu un picciriddu, un pocu mammone San Luis struitu è matri Almast. Mentre ch'ellu spissu dici poi, si personified per ellu l 'idiali di l' donna patriarcali Armenian, nti fidu à a so famiglia, è voli à suppurtà ogni hardship di u nome di u so crescita. Da li ch'ellu avia intesu tanti foli di liggenni, chi addivintau la basi di li megghiu opere scritte da ellu.

Corso di lingua Francese in Seminariu

A so prima versi Avetik Isahakyan accuminzau scrittura in 11 età. Prestu a so famiglia si n'andò in un pilligrinaggiu a St. Echmiadzin, unni ncuntrau cu i studienti di u bè cunnisciutu-tutta l 'Gevorgyan Seminariu Christian Est. Sibbeni la canuscenza zitellone parmissu à passà u esame entrata, l 'istitutu nicissarii la gestione di prupone i ducumenti per educazione primariu, chì ùn sò stata Isahakyan. Dopu stati cunsigliatu u so genitori, à mandà u so figliolu à a scola per un annu à u munasteru Archa. Ci Avetik mustrò gran cosa, è turnò à Echmiadzin in u 1889, fù aduttatu subitu in 3 gruppi seminariu.

Comu l '' altri i 150 studienti chì vene da a diffirenti parti di Livanti e Western Armenia in u 1891 Avetik Isahakyan participò à u spills studianti. Unu di l 'esigenze di ghjovani, chì ricusò di imparà u Discorsi, hè a libbirari li da i so mirootrecheniya votu prohibiting cumunicazioni cù li straneri, fora di l' visite di famiglia buchju. Ùn avendu u so, e tanti studenti di l 'classi media, cumpresi l' avvena di u famosu pueta, lassò lu seminariu.

Corso di lingua Francese in altrò

A cunniscenza fatti in u seminariu, induve à Campu Tondu à sugetti tiulòggicu assai di attinzioni statu pagatu apposta pi lu nzignamentu di lingui straneri, sò aiutati Avetiku Isaakyanu a so 'viaghju à traversu l' Europa, duranti la quali da 1892 à 1895, ci hà studiatu filusufìa e antropologia a l 'Università di Leipzig. Allora u giuvanottu si n'andò à Genève, unni friquintau l 'Discorsi di G. V. Plehanova, ca fici un gran mprissioni nantu ad ellu.

Partendu da u ss "Dashnaktsutiun"

Quannu turnau a Erevan Eastern, Avetik Isahakyan dicisi à dà si à a lotta pulitica. Cù sta, si junceru li schieri dû attività illegale nant'à u territoriu di l 'Imperu Rumanu Russian, unu di i più antichi partiti pulitichi Armenian "Dashnaktsutyun". Sò activism Ùn hè andatu impii, è in u 1896 u pueta fu arristatu e spesu un annu in prigiò, Erivan, dopu ch'ellu fù esiliatu à Odessa.

Avè lu pirmissu à viaghjà u strangeru, si trasfirìu a Zurich, induve si sente a Discorsi su litteratura è a storia di a filosufia à u lucali univirsitati. Tuttavia Isaakyan ùn pò stari assai luntanu da la casa, e si ni turnò a Alexandroupoli in 1902, di novu si travaglia in u lotta rivuluziunariu contra lu cuvernu Tsar. Hà riclamatu a so prisenza in Tbilisi, unni lu pueta fu arristatu dinò in 1908 è 6 mesi stati mandati a prigiò Metekhi assemi cu li rapprisintanti dû intellighentsia Armenian.

A vita in esiliu

Rende sicura chì Isaakyan micca esse "saxofona-aducazzioni", l 'autorità anu decisu nant'à u so cacciata da u territoriu di l' Imperu Rumanu Russian. In 1911, lu pueta fu custrittu a lassari lu paisi è si sò stallati in Germany. À u principiu di a Prima Guerra Munniali, ch'ellu era assai n'accupava di a spadda di Armenians in Turchia, induve u guvernu di ddu paisi suspittatu di supportu di la Russia. À u listessu tempu sottumessi a persecuzione è pogroms, ancu l 'abitanti di i lochi chì eranu in una distanza di millai di chilometri da u prima lìnea.

In ordine per impedisce u Isaakyan scumpientu cù Johannes Lepsius è Paulem Rorbahom, organizatu da l 'inglese-armena Società, ca era a girari' attinzioni Western u tristi di cristiani orientali. Tuttavia, tutte e prove à impedisce u massacru stende, è in 1915, alliati di Germany - Young Turks - anu realizatu bè unu di i so scopi maiò - la libbirazzioni di Western Armenia da a pupulazioni nativi à traversu u so genocidiu.

Avetik Isahakyan: rollu in u funziunamentu "Nemesis«

Macari doppu la fini di la Prima Guerra Munniali, Turkey stessa hà cundannati u urganizatori di u massacru è cunnanatu a canciatu à certi autori, frà unu membru di u guvernu "triumviratu" Talaat Pasha, a la morti, più di li campava ancu in Auropa. In u 1919, un gruppu di i membri di "Dashnaktsutyun" imbarcati in un pianu di vindicà si. hè statu sviluppatu u so funziunamentu "Nemesis", chi significa la distruzzioni fisicu di i urganizatori di u genocidiu. Isaakyan Avetik Saakovich pigghiò parti attiva in lu.

Sicondu à i ricordi scritti cunsirvatu, ma ùn hè ghjustu caccia davanti ciàuru in Germany di arimani turca, ma dinù uffrì a èssiri lu secunnu italianiser, chi fù tombu Talaat Pasha, se Soghomon Tehliryan mancava. L'assassiniu di l'anzianu ministru di Specialista interna di Turkey tenu in u 15 di marzu 1921 in Corsica. In stu casu, a vinniri micca Isahakian nicissarii, ma una corte Tedesco, girava in un tipu di Nuremberg Trial di i criminali mladoturkskimi assoltu peppe Armenian.

Torna da esiliu

In la siconda mità di l'ardori di l 'ultimu seculu, u statu Soviet hè divintatu più proattivu in ritornu à u USSR di intellettuali mpurtanti. À mezu à quelli chì fidanzata chinu appoiu a la patria è hè Avetik Isahakyan, chì hè parlata in u stampa European in sustegnu di i parechje iniziative di u ghjovanu Statu. Turrò à Yerevan in u 1936 è statu elettu Prisidenti di Union u Cristianisme Armenian 'di l' Unioni Suvietica, academician di l 'Académia d' Sciences è un membru Republican di u Cunsigliu Supreme. Poet muriu nta lu 1957 e fu sippillutu in u Panteonu di a cità di Yerevan.

a creazione

A cosa principale hè ciò chì hè cunnisciutu Avetik Isahakyan - rimi circa Cuntrastu, circa u sparte pisanti di u misciu strasurdinariu è a so ricerca di libertà. Assai in lu pueta e travagghi liricu, chì hè cèlibbri per amore di una donna, e sò matri.

retellings puetica nutevuli di liggenni scritte da ellu, comu "lu cori di matri" ( "Mor SIRTE"). Avetik Isahakyan in stu travagghiu dici la storia di un omu, da cui l 'biddizza duru hè un signu d' amore, u core di a so mamma. Doppu assai esità, u giuvanottu duluri pena un amanti richiesta e cummatti contru la donna, chi fici lu à u lume. Quand'ellu juncu à u so figliolu, poi si stumbles, ma u core di a so mamma in le so bracce sclamò: "I mo poviru carusu, vo ùn mali te?"

Avà chì sai cumu a vita difficiule vissutu Avetik Isahakyan. Litteratura in armena, creatu da ellu, intesu di tutti i scoli in a so patria, è aiutà li carusi e fimmineddi di amparà a saviezza età-vecchio, di u pòpulu, vistutu in forma puetica.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.