News è societàCultura

Izhora (people): fondo, è e

Izhora ghjente - u menu numerosi di tutti i populi vivono in Russia. Quì ci sò circa 200 pirsuni, 60 d 'iddi ancora càmpanu in Estonia. Stu ethnonym diriveghja da a parolla Svedese Ingermanland - l 'accussì-chjamata terra a sud di lu Golfu di Finlandia. Ci sò dui versioni circa induve stu nomu, sia in u nomi Ingigerda, moglie Yaroslava Mudrogo, o di u nomi di l'anticu Russian Prince Igor, u figliolu di Rurik.

So chì hè cunnisciuta circa i gruppi e lotte Izhora? infurmazione generale di u pòpulu misa sottu m'aiuti voi amparà di più.

U tarritoriu di u stabilimentu

In u 12-13 seculu XX Izhors vissutu in ogni latu di u Neva, circa la frontiere di a so cità era Sorella River Tosna, Nazia. À u principiu di u 16u seculu, a so pussessi arrivatu lu ciumi Oredezh fiume, in u sudu. Ma poi lu tirritoriu si messe à cono cussa, prima spariti cità in u Karelian Panamà, e poi versu i zoni custeri University e poi a Oredezh River. Avà Izhors stanu micca solu in u quartieru Lomonosov è Kingisepp di regione Léningrad. Certi raprisintanti di a nazione corsa sò cummossi a St. Petersburg. Ancora, ùn trascuratizza i so radichi è elli identificà cum'è Izhors.

Tuttavia, à u spaziu vivant principal - Soikinsky Peninsula, chi si trova trà Luga è toi Koporskaya. U funziunalità naturali di u spaziu cusì chì hè guasi isolé da i parti cuntinente di a seria di laghi e paludi impassable. Chì hè per quessa ghjente in quelli cità Izhora capaci di tene a so cultura, in a cumpetizione di a vicinanza cù veri à u capilocu sittintriunali.

storia

A prima minzioni di i pagani-Izhora hè trovu in l 'Bull di Pope Alexander, scritti in u 12e seculu. Prestu a l 'Europa, si fù cunnisciutu chì u Izhora - genti forti è periculosa. In u annali di Russian Izhors prima citatu in u 13e seculu, è alliati di Novgorod. Iddi eranu rispunsevuli di a prutezzione di e zoni custeri di l 'i Svedesi.

Ma in 1611 u so paese sempre un'anziana Sweden, tanti Izhors corsi si trasfirìu a lu tirritoriu sughjettu a Russia. Ma in 1721, à Petru lu Granni cunquistau la terra, e addivintaru parti di lu Petersburg Province ST.

Lu cinzimentu di 1732 Ammustrau ca lu tirritoriu di Ingermanland ci sò circa 14 è una mità di milli izhoryan. In lu 19u seculu, u so numeru cresce nanticchia - up di 18 mila. Statistiche in 1926 mustrò i seguenti figure: 16137 pirsuni.

Ma secunna guerra munniali viiculata cambiamenti: la majuranza di pirsuni corsi fu pigghiatu a vicina Finland è parechje cità simpricimenti squassata. Quand'elli vultonu à campà in casa soia ch'elli ùn sò datu, e si trasfirìu a Siberia, induve à priservà a so identità etnica è lingua ogettu quasi mpussibili. Quelli chì Izhors chì campava nantu à u Karelian Panamà, assimilated dinù incù a pupulazioni lucali. parranti nativi e cultura nativu eranu solu i residenti di Kingisepp District (a nord-ovest di l 'ex Ingria), oltri qualchi indigeni di u paesi nant'à u fiume, Kovash.

Tereré Izhora - People moriri fora. In 1959, ci era pocu di più chè un migghiaru, in 1970 - 781, è in u 1989 - 276. La dati più recenti - hè 266 persone (di u 2010). Hè Dépression chì l 'etati media di 68-70 anni, chi significa chi dopu à una pochi d'anni comu lu naziunalità Izhora pò spariscia cumportamentu.

lingua

Apparteni a lu gruppu Balticu-Finlandese. Izhora hà parechje dialetti:

  • Sojkinskaja;
  • hevasky;
  • nizhneluzhsky;
  • oredezhsky.

Sojkinskaja hè fundamentale, si hè parlatu da i reguli di Izhora Peninsula. Hevasky cumune in u quartieru Lomonosov. In nizhneluzhski dì in lu cchiù vascia di u fiume, Luga, ca si 'ntisi' na forti nfluenza Votian perchè Trovare Russu e Izhora Live ci mixte. Oredezhsky spariti à principiu di u 1930, quandu u mortu noms de Tecnica. Hè pinsatu chì era u cleanest di tutti i dialetti, perchè scappari la nfluenza di la lingua finlandese.

Ma già cuminciava solu in u gruppu etnicu orale Izhora. A ghjente ùn hà ancu hannu a so 'alfabbetu. Scrittura à u Izhora apparse solu in lu 1930 u iniziativa di u guvernu in u quadru di u prugramma di sviluppu culturale di e piccule nazione. Su li basi di l 'littri' alfabbetu latinu sò statu creatu, è tandu si sviluppau na grammatica unificatu. Ancu in scola, mi purtò in la lingua Izhora nativu, per chì babbone stati publicati. Tuttavia, stu prugrammu prestu si ne. Avà solu mezzu Izhora a so lingua materna, è in u 2009 fù incluse in lu "Atlas di Lingue l'Mondo in perìculu" by UNESCO.

adurà

Izhora - nazione incù un arme à a cultura spirituali. Per seculi Izhors erani musulmani, ma in u 13e seculu, accuminciaru a cunversione di primura à Orthodoxy. Dopu à Sweden vinciu li terri, fù implanted Lutheranism, parò, è ùn fàlanu i so radichi prufonda. Avà religione Izhora custituita di una symbiosis di lu cristianesimu e paganism. Per esempiu, sempri mantinutu a fede in lu spìritu di la terra, l 'acqua, u coglini di u campàgna.L'è, timendu sacri arburi, scure, etc.

métiers

dificultà Traditional Izhora anciently era pesca è agricultura. Addevi mancu mantinutu. Hè statu sviluppatu pignulaghju è legnu. Pesca cœur è smelt Izhora hè u rivinutu principale di arii custeri, finu à pocu tempu fà. Ma, par disgrazia, stu pisci hà guasi cessatu di esse cunsideratu chì ùn ci per via di i primi tempi di una spezia di crostacei. Per quessa, u sughjornu anziana in lu paese, è i so figlioli è figliulini sò longu partìanu pi lu granni cità, soprattuttu in St. Petersburg, a ricerca di un bon travagghiu.

cultura

Izhora - pirsuni sunnu arquantu crustula. Unu di l 'elementi ntirissanti di lu nùavu naziunale hè una sciarpa speciali (sappano) chì a donna si misi, senza caccià u ghjornu o di notte. cammisa omi l'(ryatsinya) di e donne tradiziunali è fù Asciugamani cù riccu ornamentation è un balai ovale fissendiddu à u collu. Also finu cintura donna, studiata cù perline è cunchiglia cowry.

cultura materiale hè vicinu à Russian. Ghjè dinù a capanna tradiziunali, è i strumenti di agricultura. Songs, lamìanti - hè un attribuilla primura di tutti i unzioni, principianu cù u matrimoniu e finisci cu l 'funerali.

Canusciutu di tuttu lu munnu, runopevitsa Larin Paraske, i so puemi, canti sò incluse in lu epupea "mituluggìa". U munumentu, raffigurante u famosu izhorku, leva in u centru di Helsinki.

Pò dassi chì prestu ci serà solu i ricordi di sta vota-putente a nazione. Ma comu longu com'è ci sò l 'ultimu raprisintanti di Izhora, vivu, e lu so' anticu a cultura.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.