Arte e spettacoliLittiratura

Dzheyms Dzhoys: biografia, littarariu

Dzheyms Dzhoys, quale biografia hè discrittu in stu articulu, hè u più famosu riprisentante di ferrobatturo in Irlanda. Lu so travagghiu littirariu hà avutu un tempurale nfluenza supra la cultura mondu di u 20u seculu.

Zitellina è Bovisio

Joyce era natu in 1882 in u sudu di Dublin, in la zona di Rathgar. A so famiglia era assai grande (quindici i zitelli). Babbu Dzhon Dzhoys fù cumenciu impegnati in la famiglia - cummerciu di lu vinu. Ma postu chì hè twin spirimintatu in l 'affari, prestu si n'andò bancarutta. Avìa arrivare l 'ufficiu fiscali. In generali, u travagliu di u travagliu ùn hè purvirusi, ma ci John ùn durà longu. Doppu ca, si spessu cambiatu prufissiunali. Assemi a so moglia Meri Dzheyn, avìanu a terra move à spessu, tantu James in zitiddina vissutu in quasi tutti li parti di Dublin.

In fatti, u web respunsabilità di a famiglia di parte cascò nantu à i spaddi di la matri. Idda avia 'na pinzioni modestu, chì tutti i abitanti. John-jefe ùn cunfùnninu sta situazione. Hè assai influinzatu tutti i zitelli in a famiglia, chì hè natu un avvirsioni a lu so 'patri. In seguitu, a l 'òpiri di Joyce, sarà, reflété sti sintimenti.

Nunustanti la puvirtà e disordine di la famigghia, lu picciriddu fu capaci pi 'na bona educazioni. À l'età di sei ch'ellu fù mandatu à i Jesuit College Klongouz Woods. È trasfiruta a lu Belvedere à ondeci anni. In u 1897, educazione post-sicundariu, Dzheyms Dzhoys scrivi à l 'Università di Dublin (Royal), da u quali si lauriau in 1902.

a prima publicazione

Dzheyms Dzhoys, quale biografia prova ch'ellu hè di sicuru una scrittrici di talentu, da a so scola amatu littiratura e lingua. Hè statu subitu chjara chì stu ùn hè micca ghjustu un fad.

Scriviri pocu James ch'ella era prumessa nanzu intrendu u Jesuit liceu. Ma à l'età di nove, hà criatu un puema, hè culpisce in u so schiettu è vìdenu. Iddu didicatu à Charles Parnell, u capu di u muvimentu di libbirazzioni in Ireland, è u so cumpagnu Timoti Dizionario hili, chì tradisce u so amicu, com'è un risultatu di cui iddu murìu.

U puema hè propagated da u babbu di u scrittore, ma una copia, par disgrazia, ùn supravviviri.

Mentri a studiari a l'Univirsitati di Joyce scrisse una prova di u so scrittore predilettu Genrihe Ibsene "Teatru è vita". Era un picculu riassuntu di i travagli. Un annu cchiù tardu Joyce messe à editallu in u rinumatu rivista London "The revue du-simana". A so prima publicazione hè un articulu in u spittaculu di Ibsen "New Drama". Aspiring scritturi te na bona tassa, ma u più di primura hè a loda di u dramaturgu per ellu.

Dinù in u 1900 si scrivi la cummedia "carriera brillanti". U Populu ùn hè micca solu u mimetisimu Ibsen.

Dopu la morti di articulu Ruskin Joyce "The curuna di alivu salvaticu" fù publicatu in a rivista induve u scrittore parra, circa lu distinu di u famosu ngrisi.

Dapoi u 1901, principarmenti impastughjata in traduzzione (per esempiu, Hauptmann l' "Valzer").

In October 1902, James fu capaci di risponde cù Yates. Comu l 'ùrtima, la nostra aspiring journalists scritturi but assai spavaldo. Infatti, Joyce hè tipicu di stu cumpurtamentu, ma chistu nun cci ùn impediscenu micca à esse misericurdiosu è bonu a ghjente.

Paris

So Joyce maiori da l 'Università. Davanti ad ellu c'era un bœuf: ciò à fà dopu? 'Di riflissioni di qualchi tempu avvinta, si dicisi ca iddu vulia praticari midicina. Hè per quessa ch'ella hè à u principiu di dicembre 1902 si n'andò à Paris.

Dzheyms Dzhoys, quale biografia hè volte stupente, in la cità più romantica in u mondu scurdò prestu di u scopu di a so visita. Medicine iniziu weathered da u so capu.

Diventa un modu regulare à u National Library, leggi assai è crede. Da issi pinsamenti jeru girava cullezzione puisia "musica Càmera" e prosa travaglia, ch'ellu chjamò "Epifania," Dzheyms Dzhoys sè stessu. Discrittu stu cuncettu hè dunau a lu "Stephen Eru" (rumanzu scrittore) è hè tipicu di la tiurìa esteticu u principiu di l'Joyce.

In più, James mandatu materiali e crìtiche libru di l 'ìsula, vìnniru stampati in "Dublin Daily Express".

A mità di u 1903, mamma l'Joyce muriu. L'urtimu mesi di u so figliolu hè in Dublin. Ma a causa di li prubbremi di piantazioni religiosi (Joyce nigatu religion), dopu, lassannu la matri I si 'ntisi di cuscenza è si messe à sbuffulonu cù alcolu.

Dapoi u 1904, accuminzau a travagghiari supra li primi travaddu - ". Un Locu di Steven" u rumanzu In tempu, u travagliu in u rimi, chi poi sarà inclusa in la racolta "Dubliners".

June 10 succèri riunioni fatali in a vita di Joyce. Si scontra à a so moglia future, Nora. A ddu tempu, hà travagliatu cum'è un cameriera à l 'hôtel. Da quellu ghjornu u, si quasi mai avelli.

Duranti stu pirìudu, James scrivi è publicheghja a rivista assai di nuvelle. È in fine, assemi a Nora, si n'andò à l 'Europa, di l' ìsula.

In u 1905, in Chiavari, u coppiu hannu un figliolu Giorgio, è in u 1907 - u figlia Lucia. Hè nutevuli chì u ragazza natu in un spitali di lu poviru. Joyce sò in una pusizioni finanziariu difficiule, nunustanti lu fattu ca lu patri di na famigghia e assai di travagliu. U "Dubliners" cullezzione nimu vulia à pubblicà, in particulare in Irlanda. Iddu era cunzidiratu unpatriotic, è pirsuna di prissioni publicu hà digià urdinò lu lumi di quelle prontu per venta.

Zurich

Duvuta a lu scoppiu di le Monde Joyce furzatu à andà à Zurich, unni vi stà sinu à u 1919. James avianu digià iniziatu à u travagliu nantu à u rumanzu più impurtante in a vita - ". Ulysses"

Life in Zurich hè incù u fattu chì quì, i scritturi finìu travaglià nant'à unu di i so migliori travagghi - ". A Portrait of a Artist cum'è un omu Young" u libru Qualchi capituli sò digià vistu u lume, ma tutta a edizione ùn hè prontu.

"A Portrait of a Artist cum'è un omu Young"

Stu rumanzu di autubiugràfichi l'James Joyce. Iddu rivista da u prima scrittu «Stephen Eroi."

U libru era prima publicatu in 1916 in the United States, grazi à i sforzi amicu Hariett Joyce Weaver, un anzianu amministratore di "romantica". Allora fù publicatu in Austria e àutri paisi.

L'autore discrivi la nascita di l 'eroi di l' nomu di Vera Dedal, chì in "Ulisse," Cumpariscerà u rumanzu in u futuru. Dzheyms Dzhoys disse: circa u caratteru u so western-ego ego. Dedalu appena doubted a verità di u Postulate di Index è i correctness di u dispusitivu di a sucità muderna in Irlanda.

"Ulysses"

Finu à u 1922 in qualchi rivista fora di u capu di u novu rumanzu da Joyce. Ma prestu, ancu in i Stati Uniti d'America canciatu lu di libbirtati. In Inghilterra, u moratorium durò finu à u 1936. In fine, u libru hè publicatu in Paris. Idda era isciutu u 2 di ferraghju - u ghjornu di a nascita di l 'auturi.

Pussutu lu scritturi avutu tandu chì era u so travagliu chjamatu u nahko di ferrobatturo chì si hà da riceve un altu rangu so "Ulysses"? Dzheyms Dzhoys fattu sta senza dubbitu! Hà creatu un travagliu polystylistic liccione, pienu di storichi, filusoficu elementi culturale è altra, generale. Nunustanti la simplicità di u tarrenu, u rumanzu un n'era maravigghiusu e unica.

Dui partesi di capisce era Dzheyms Dzhoys. tavula cronulogica statu publicatu in u 1931 S. Gilbert in u libru-studiu "Ulysses" Joyce ".

"Finnegans Sole"

In u 1923, u scrittore chì principia u travagliu nant'à i so noms de òpera maiò. Chjamò stu travagghiu "The Stand in u travagliu."

Dzheyms Dzhoys, quale biografia hè sempre trovu riflessione in i so libri, è disse chì scrivendu una storia di u mondu. Dapoi u 1927 accuminzau a pubbricari capituli di un novu rumanzu.

In July 1931, James sposa ufficiarmenti Nora (e chistu è dopu à 27 anni di rilazioni!). E sei mesi dopu, avianu un niputi, chjamatu Stephen.

In u 1939 aghju vistu a libbirtati di un rumanzu spirimintali, scritti in la tècnica di "in bracciu di cuscenza". Certu, fù l 'auturi Dzheyms Dzhoys. Books stupente u littore ùn hè scontra. "Finnegans Wake" custituitu sanu di Puns, niuluggismi serii, u autore adopra assai lingue in scrittura, tantu chi na vota e nun dicu ciò chì si duvia.

Furmalmenti, l 'azzioni pigghia postu in una notte in Dublin, nant'à un liveddu di dimànii - chistu è lu tuttu a storia di u mondu.

effettu

In ghjennaghju di u 1941, dopu à chirurgia à caccià una ulcer in italiana, mori Dzheyms Dzhoys. Quotes da a so 'libbra stampati in tutte e riviste, ma avà in a sizzioni: décès. Era un colpu pesante per a famiglia è di tutti l 'asèmpiu di u scrittore.

A so vita, è u travagliu avia un ternu nfluenza supra tali artisti suprattuttu comu Dzhon Apdayk, Borges, Beckett. A so attività littiraria fu rivalutatu ambiguously tramindui in a vita, è dopu à a morte. Ma una cosa ferma custanti - Dzheyms Dzhoys hà rializatu una rivuluzioni sana in la cultura munnu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.