U sviluppu spiritualeJudaismu

Chief Rabbinatore di a Federazione Russa Lazar Berl: biografia, famiglia. U libru "Russia"

In u 2010, secondu u censimentu, in Russia, parechji più cà 156 mil persone, o 0.16% di a pupulazione. Questu pòpulu, perseguitatu di seculi, viaghja cunfundamenti in terra russa, crea sinagoghe, apre i sculari judei, celebra i vacanze di Ghjuda. U rabbiu caperu di Russia, chì si chjamava Berl Lazar, hè ghjuridificatu à migliurà a vita di i Ghjudei. Quale hè? Cumu hè vene da? Cumu pudete guadagnà u fiducia senza precedente è a forti amici di i persone mai senior?

Posizioni è tituli

Qualchidunu crede: u rabbi hè quellu chì serve in a sinagoga, cum'è l'ministri Ortodosi di a chjesa. In fatti, i rabbis ùn sò micca un cleru. Da a lingua Hebraca, questa parolla pò traduce "grande", "maestru", è significa un titulu universale (cum'è "professore", "academician") per quellu chì hà studiatu a Toru è u Talmud. Inoltre, in certi paesi, i rabbis puderanu cumu funziunale di u guvernu. Sapemu questi sapuglia aiuta per intende megliu quale hè è ciò chì Lazar Berl. U diploma di u rabbinu chì hà ricevutu in u 1988, dopu à cumpiimentu di a yeshiva (istituzione religiosa più altu) "Tomhei Tmimim", situatu in New York. U rangu natu in u diploma hè un Dayan, questu hè un ghjùdice. Basatu annantu à questu, Lazar Berl hè occupatu di a jurisprudenza in comunità isulana, risolvi prublemi di prucessi di divorziu, disputas economichi è altri disputi d'affare. In più, hà attivamente impegnatu in l'affari pubblichi com un membru di a Càmera Pubblica di a Federazione Russa, chì secondu u Decree firmatu da u presidente Putin in u 2005. U rabbiu capu di a Russia attivamente cuesula cù l'urganizzazzioni internaziunali, participa in congressi di u Cungressu Mundiali di Ghjudei di Russia (cum'è presidente), dirige e delegazione, leghjite i sermoni, è scrivite i libri in u so tempu.

U principiu di a vita

In u 1964, in un grandissimu primavera, u 19 di maghju, un zitellu chjamatu Shlomo Dov-Ber Lazar Pinhos, è pocu Berl Lazar, hè natu à a famiglia di u rabbinu Milanu, emissariu di u Rebbe Chabad - u famu Mendel Shneerson. A so biografia hè cuntenta, senza mancu di ripressione è persecuzione. Poche Berl cresciò cun u liceu di a mamma chì assume a tradizione judae è ideoluggìa di Chabad. Cum'è u stessu Lazar recorda, cum'è u zitellu, hà duvutu dui idoli - u so babbu, sempre aiutendu à i bisogni è u Sherlock Holmes. Pocu Berlu adore à Conan Doyle è hà sunnatutu di diventà un detective. Finu a 15 anni hà studiatu in l'usanza di i Ghjudei. E capaci sculacciate fisicu ùn esistenu micca, era ghjustu è frizzante, ma hà sappiutu bè à a scola. A l'età di 15 si trasfirìu versu l'America, induva intrì in un college universitaru, è dopu l'aghju avè ottinutu l'educazione suprana in a yeshiva "Tomhei Tmimim". A l'età di 23 anni, Lazar Berl passa u ritu di l'ordinazione (inizione), è à l'età di 24 ricivutu un diploma di u rabbi è u rangu di dyan.

Matrimoniu

Successu in a scenza è a vita, u ghjovanu Berl ùn hà prestitu à spusà, chì spessu avia detta à i cumpagni di classe in a yeshiva. In ogni casu, a so mamma avia longu per i figlioli. Quandu Berl pudia fattu l'attività Judaica in Russia, a mamma hà intesu d'accede chì vinia quì, ma solu dopu u matrimoniu. Berl hà avè ubbiditu. A so mòglia addivintau citadine di l'America, un Ghjudeu per naziunalità, un maestru di professione Hannah Derain, chì in quandu era da 20 anni. Lazar Berlò si trova a so sposa ùn ellu stessu, ma cù l'aiutu di un matchmaker. A famiglia di Hanna hè stata in Pittsburgh. U so babbu, Ezekiel Derain, ancu un rabbi, suscitonu e figliole (Hannah has 2 sisters) in tradizzioni è rigore naziunali, insignate à rispittà è observe a levedì di u ghjudisimu. I ghjovani avvicinavanu l'altri, cum'è pareti à a casa, è dui mesi dopu si eranu mariti. Eranu vivi in America per un annu, andonu dopu in Russia.

I zitelli

Hanna Derain si cunzidira d'essere una donna felice è ùn ne mai manca di ripetireli quale un maritu maravigghu Lazar Berl. Famiglia per ellu hè u più impurtante. A coppulugia oghje sò 13 zitelli, ognunu di quale hè immensamenti piacevule. A so prima prima, Aia, morse à l'età di sei. S'ellu ùn era micca successu, i eredi di Lazar avianu avutu 14. Segnenu i leggimi judei, ci deve esse tanti zitelli chì u Diu dà. Sta famiglia hà bè cù a so benevolenza. A diferenza trà i figlioli hè solu un annu o dui. Hanna, risposta a quistione di cumu si pò maneci per questa "brigata", dici chì i so anziani aiuta sempre u ghjovanu è, ovvi, mamma. L'educazione hè stata basatu nantu à e liggi di u Giudeu. I dui genitori crèdenu chì ùn importa micca chì i so figlioli saranu, u principale hè chì vive cun vera fede in a so ànima. U second postellu di a crianza hè di dilla à i zitelli solu a verità, anche si hè un invenzione inauspiciosa, per esse u zitellu à manghja l'ughjettu manga. Pè a tanti responsabilità domestica, Hanna finds time to lead una scola judica privata è i zitelli da 2 anni.

A figlia più vechja

Lazar Berl è Hannah sò 8 zitelli è 5 picciotti. A figliola maiò, Blum, nascita in 1991, in u ghjugnu, spusò cù Isaac Rosenfeld, chì u patru hè ancu un rabbi è ancu un messenger di Chabad, solu in Colombia. I ghjovani si sò incù l'aiutu di Hannah Lazar, chì, cum'è una zitella, spessu visitatu a famiglia di Rosenfeld. U sposu scuraghje à Mosca per cunfidenza di a sposa da un veru colombiano in u frosty invernu Russu. Dopu parechji reunione, i ghjovani di decisu di casu, è dopu à quattru misi è mezzo, in u giugnu di u 2011, a so festa era tenuta. Hè urganizatu in unu di i grandi parchi di a capitale. A più di 1.500 parsoni da l'America, Israele, Colombie, Russia, Ucrânia è altri paesi cù l'organizazione Chabad vinninu à felicità à Blum è à Isaac, è ancu per pagà i so rispetti à u Rabbi Chiefu di Russia. Berl Lazar enfatizò chì duie deci anni hà impussibile di sognu di un casu ebbu ghjovanu, è avà succorsu quasi quì à u centru di Mosca, quellu chì hè, hè assai avanzatu à migliurà a situazione di i Ghjudei in Russia.

U primu cunnuscenza cù a capitale

Rabbi Berl Lazar, prima vinni a Moscu cum'è studiente di una yeshiva. Successi in u 1987, solu dopu à a so ordine, durante a perestroika, quandu un paese forte era stituitu in pezzi. Cum'è Berl dèse, in questu tempu ùn l'hà cunnisciutu, perch'ellu pudia camminà liberamente nantu à e strade, andà à u metro, chì adatta assai. Avà u rabbi di i capi ùn pò micca pagà questu. Trascordu per a cità, hè custituitu solu. A prima visita a Russia ùn era micca solu un viaghju turisticu. Un ghjovanu emissariu di Chabad hà vinutu quì pè stabilisce una cunnessione entre a comunità giuda russa è u mondu esternu. À quellu tempu in a sughjettu di a Union Soviètica, nimu avia interessatu à ciò chì era Khabad Lubavitch, chì so grandiose pianificheghjanu, perchè a missione hè stata fatta. Chì era a cosa più chjappata di Berl? A apertura, sincerità è ospitalità di quelli persone persone suvietà, pronta per sparghje l'ultimi.

Trascendu in Russia

Impressitu da a visita di u statu Sovièticu Berl Lazar hà principiatu à ampara russa, in più di l'italianu, l'inglesu, u Yiddish, l'Ebraico, u Francese, chì hè fluente in perfetta. In u 1989, participò à l'orizzione di una nova scola judica in Mosca, è in u 1990 traspendau cù a so famiglia à a Russia per una residenza longu è quasi immediata (in 1991) addivintà rabbi in una sinagoga localizzata in Marina Grove. I difficultà chì si sò accaduti in quelli anni sò dovutu à u fattu chì parechji Ghjudei, quandu a Union Soviètica cullassò è cunfini estìanu aperti, emigré in Israele è in America cun urgente. Ma pocu à pocu pressu, sottu u guida di Berl Lazar, a cumunità israica hà ripigliatu. Mosca hè a cità più bella è più grande di l'Europa, accuglienti parechji dicione di naziunalità di i persone. Ghjudei sò quì 200 000. A più grande comunità di Mosca (MEOTS) si trova in Marina Grove. Quì ùn ci hè micca solamente una sinagoga, ma ancu i scoli ginè di i zitelli, un club di e femini, i clubs sportivi, un teatru cumu funnamentu di i gruppi dilettanti è prufessiunali, u club di cumunità Solomon, chì u goal hè di creà un mondu business di u mondu.

Ghjorni partigiani di u Chiefu Rabbi

I Persuniani russi eranu, è anu inutilmente amiche à i rapprisentanti di e naziunalità, apertura longu di e porte à i studienti di tutti i paesi, i turisti è i refugees. A listessa attitudine chì avemu cù i Ghjudei. Berl Lazar, circa li russi, parra sempre rispettuosamente (in ogni casu, publicamente). Hè cuntentu chì i so figlioli sò amichi cù i zitelli russili, è chì a so lingua principale hè russa. Sfortunatamente, in ogni paese ci sò citadini chì sò nanzamenti inclinati versu rapprisintanti di e minurità naziunali. Casi di vandalismu succideu in Russia. Allora, in Malakhovka, u cimiteru isulianu era distruttu. À questu sensu, Berl Lazar offra una repertazione finanziaria per quelli chì aiutanu à truvà i culpriti. Hà facilitatu assistenza finanziaria è visitava personalmente Tatiana Sapunova, chì era in bordu in Mosca per sguassà u signu cù una inscripzione antisimitica, in un hospital in Israele. Quessi sò tutti i prublemi chì vènenu a vita di u ghjornu di u rabbi di i capelli. Ma hè ancu assai boni, per esempiu, l'orizzione di e sinagoghe novi è i centri giudaiche ùn solu in Mosca, ma in tuttu a Russia. Per questu endroit, Berl Lazar viaghja à e diverse cità (Perm, Barnaul è altri), si ritrova cù mediechi è altri ufficiali.

Relazioni cù u presidente di Russia

A straniera chjama Berl Lazar per altri micca "u rabbinu di Putin". Infatti, hè cun l'assistenza di u presidente chì u latinu Lazar hà aghjustatu à i dui citadinazioni dispunibili, israeliani è americani, in u 2000, un terzu in u russu. In u futuru, a cooperazione di sti dui persone cresciute in una amici senza precedente. Sicondu Hannah Lazar, quandu u maritu va à u Kremlin, i zitelli sò sicuramente dumandatu à piglià cun elli o almenu mandonu saluti à u so ziu Vova, adurati. Putin à spessu si visita a comunità israica, certi volte in Ghjuda. Berl Lazar ùn hà micca a so fiducia cù u presidente. "Russa israeva" hè u so novu libru, in quale u rabbisu dici chì Putin cunsulti à parechje tematiche, è Berle dà cunsiglie in forma di paràbule. Invece, prubabilmente, a traduttore hà qualchì sgagiatu. Eppuru ùn si pò cunfidalla l'intiressi di u nostru presidente in l'affari di a sucità giudaica in Russia, perchè per tuttu u so travagliu, hà trovu un tempu per visità un novu museu di Ghjuda, creatu cume a participazione di Berl, per andà in Israele per apre u monumentu israduu per assignà una ora o duie per una conversazione privata cù u rabbi.

Awards

Lazar Berl fai assai per a Russia, chì hè marcatu da medaglia, ordine è lettere. I decritti per riceve premiati sò firmati personalmente da u presidente Putin.

Dui ordinamenti chì u rabbi Russu riceve in u 2004. U primu hè l'Ordine di Minin è Pozharsky, u sicondu hè l'Ordine di Amicizia.

In l'annu dopu, 2005, l'Ordine di Peter the Great fù datu, datu per cori è atrevimentu in l'esercitu di u dirittu civicu o militare è per a fine di rinfurzà a Russia, è a medaglia "60 anni di a Vittoria in a Second World War".

In u 2006, u rabbiu Russu hè stata premiata da u Signore d'Urgell "Publicu Recensu", è in 2014 - l'Ordine "Per servizii à a Patria".

Berl Lazar è Chabad

U mondu sanu hà cunnisciutu ciò chì u muvimentu Chabad hà avà. Creatu à u 18u seculu cù l'obbordu di sparghje l'insignamenti di a Toru nantu à a basa di saviezza, di capiscenu è di cunniscenza, in l'ultimi anni ha diventatu riaziunari, cum'è qualcuni membri di stu muvimentu dicenu in discorsi pubblichi senza aduprà stu fattu. In particulare, dicheranu chì i Ghjudei sò spécizii, sceltu, sagru è tutti l'altri anu serve l'eletti. In Russia, stu muvimentu hè diretta da Lazar Berl. Chabad in a so fàccia ùn hè micca bè cù a barbarie è u nazzista. U Rabbellu Chjamu favurisce a coexistence pacífica di i pòpuli, mentre stàvanu à a perfezione massima di a pusizione di i Ghjudei. Ellu voli cumpagnari un altru censimentu, perchè ellu hè sicuru chì i so cun-religiionisti vivenu in u paese assai più di i figuri ufficiali.

Tolerance

Stu termu in a soziología volenu a tullirenza per altri vede e cummirciali. In u 2012, attraversu l'esercitu di Berl Lazar in a Marina Grove, u Centru per a Tolerance hè stata aperta, induve un ramu di a Bibbiuteca Storia Russa prestendu prestu. Ci hè unu chì pò piglià l'opari di Schneerson, l'ultimi rebbe di Chabad, di leghje. U libru di Berl Lazar hà ancu trovu u so postu in u Centru. A usu di a biblioteca hè permessa per tutti i Russi. Ùn pudete micca fàbbia festa.

U libru di u principali rabbi Russu

U più gran numeazione di disputi è rifiuti in a societa russa era causata da u libru, creatu da Berl Lazar. "Russia israeva" hè ciò chì hè chjamatu. Questu travagliu hè scrittu in lingua ebraica, ma pudete truvà a traduzioni russa di capulaviani individuali. Certi cose chì sò in questu, pò causà sorpresa. Di sicuru, hè assicuratu chì tuttu u tuttu hè in a traduzzione incorrecci. Pudete truvà questu leghje u libru in l'uriginale.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.