FurmazzioniStoria

Abilmansur Ablay Khan: Biography, attività è evenimenti storichi

Ogni nazione hà i capi di ch'ellu hè fieru. Mongolia hè Sartana Khan, u Francese - Napoleon, per Russian - Peter I. The Kazakhs tali parsona hè u famosu capu e cumannanti Abilmansur Ablay Khan. Biography e so attività di stu omu hè stata u sughjettu di a nostra storia.

A situazione à a tarra di i Kazakhs

Prima avemu spustà nantu à i biografia Ablay Khan, vi tuccherà à discriva macari la situazioni pulitica in u territoriu, abitata da Kazakhs, pricidutu di nu pirìudu di l 'attività attiva di sta fiura suprana.

Dapoi u mezzu di u seculu XVII la intera storia di lu Bosnijan Khanate hè assuciata incù a lotta contru à Fra Dzhungarian. Dzhungars - Mongoli tribù, chì hà sappiutu à crià un statu putenti è circava à impatrunissi di u vastu campi nomad situatu supra lu tirritoriu di lu Kazakistan mudernu. From invasione di u populu permessu di più cà una generazione di Kazakhs. À u tempu dzhungar ancu arrinisciutu pi suttamèttirisi i rigioni miridiunali di u paese.

In la lotta contr'à l invasori stragneri unificò statu Kazak in 1718 hè divisa in trè parti - Junior, Middle è Senior już.

Quì in issu ambiente puliticu cumplessu nasciu Ablay.

L'urìggini e ntê primi anni Ablay Khan

Avà hè tempu avemu amparà di più circa chi era Ablay Khan. A so biografia principia cù 1711. Era tandu ch'ellu era natu in una famiglia nobili di Bosnijan Korkem Ouali-Sultan. Ablay Khan fù chjamatu dopu à u so missiavu - u famosu suvrana di l 'Senior już, u sede di u quali hè Tashkent. Ma a nascita di Ghjesù era un nomu differente - Abilmansur.

Digià à l'età di tredeci Ablay Khan si perde u so babbu, chì fù tombu in una scaramuccia cun Dzhungars. Da un 'età principiu era custrittu a s'appoghjanu solu nantu à elli. U carusu fù pigliatu à pastori Tole Bey, ca era un gran ghjudicà di u populu Bosnijan. Duranti lu serviziu à Ablay Khan hà un novu s'allumìngiu - Sabalak, chi significa "fitenti."

Signurottu

Duvuta a l 'alta durezza di l' urìggini e la natura Ablay Khan fatti cridibilità à mezu à i Kazakhs. Quandu in 1734 u khan di l 'èbbica Orda addivintò Abilmambet, arriciviu u titulu di Sultan è u postu di u capu militare.

In u principiu di 40-IES in u Orenburg Ablay, Abilmambet e àutri pirsuni famusi di l'èbbica Orda accittò à un prutitturatu di l 'Imperu Rumanu Russian più di e so terre. Cusì si spiranza ricorra à l 'aiutu di una forte putenza in a lotta contru à Dzhungars e autri stati Asian Central.

Cumenciu, l 'a guerra in u Dzhungars Ablay operata assai successu, cunquistannu na serî di vittori più elli. Ma digià in 1742 Ablay Khan stessu trovu un prigiuneru, fù scunfittu da una folla Jungar nant'à u fiume Ishim. Tuttavia, stu impastughjati ùn hè nata. Ablay amparatu a cultura Jungar, lingua, usi, attentamenti cunfidenza cu lu so capu Galdan Tseren e cuminciò 'na amicizia incù parechji Dzhungars incù.

In 1743, cù a participazione di u latu Russian, ci era un scambiu Ablay à un altru prigiuneru maiurone.

Intantu, a situazione hà cambiatu drammaticamènti. Galdan Tseren morse, è una parte impurtante di u paese tinia da e truppe Dzhungars Manchu catturau la Dinastia Qing, chi cuvirnaru la Cina. Avà u Kazakhs à u tempu alliati cù i so vechji mè a luttari daretu u Chinese. Ma prestu stu sindicatu spizzò, è Ablay fu furzatu a fari pi scuntrarisi cu la casa Qing, è in 1756 iddu è lu Middle Orda Khan Annie ricunnisciutu vassallu di China.

In 1756 Ablay visitatu pirsuna lu capitali Chinese Beijing, unni ricevutu da lu mpiraturi lu titulu di più Wang.

Però, lu capu militari Bosnijan ùn hà puru lu prutitturatu Russian, è a cumunicazione custanti cu stu paese sittintriunali.

U adoption of titulu di l'Khan

No menu bellu hè lu so avvene biografia. Abylai Khan (Ablai Khan) in 1771, Khan ricevutu u titulu di Middle już. Hè accadutu dopu à a morti di Abulmambet. Puru tradizione lascita di u tronu di a statu unu di i so parenti vicinu di i soi, è i genti sapi lu Middle Orda decisu chì u più altu titulu digna solu Ablay.

Duranti u so regnu fu capaci pi suttamèttirisi più di i tirritori di l 'àutri dui zhuzes tantu ghjudicatu rifirisci a iddu comu lu gran khan di tutte e Kazakhs.

À u tempu quandu Russia era arraggiatu rivuluzzioni Pugacheva Ablay pigliò pulitica arquantu saggiu e ntilligenti. On a unu a manu, li prummisi un sustegnu à ribellu è ancu pirsuna riscontru, ma nantu à u cuntrariu, avia parra cu li rapprisintanti di lu tronu Russian, è li assicurati di a so fidilità. Aiutu Ora Pugacheva Ablai, per una causa, o un altru, ùn hà avutu.

Vulia à purtà fora un numeru di mpurtanti rifurmi chi stati pensa à prumove agricultura à mezu à Kazakhs e, appoi, a purtà li à decide di falà, ma trasutu 'na feroci resistenza di a nubiltà, chi vittiru novità limiti di i so diritti è indipendenza.

a morte

Prima di a so morte Ablay virennu chi ùn cunnisciuta accunsente u so riformi su traduzzione Kazakhs à una Agricultura dopu, vuluntaria fini è ritirò di u paese Elder już. Iddu muriu nta lu 1781 di causi naturali in Tashkent, è fù intarratu in lu mausolée di Khoja Ahmed.

Ablay manca daretu assai di i zitelli. Solu masci eranu 30 pirsuni.

u patrimoniu

Kazakhs ricordu ancora, chi gran prò purtatu u so paese Ablay Khan. Vincenzo e figuri storichi di tutti i populi, micca solu Kazakhs, ma lu ricordu di l 'eroi hè cunsacratu à u pòpulu. Si trova assai di i siti travers Kazakhstan circa u cacciatu filmi funzione. Nant'à unu di i francobolli è u imagine prisenti 100 Tenge banconota hè Ablay Khan. Almaty hà un carrughju chjamatu in onuri di lu granni rapprisintanti di lu populu Bosnijan.

U ricordu di Ablay Khan hà da campà per sempre.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.