SaluteMedicina

Un rolu chì u sangue arterial ghjucà in u corpu?

U sangue in u corpu umanu duperà assai funzioni, pruteghje, trasfirima nutrienti è l'ossigenu à i tissuti, è l'oxidu di carbon di leva. Arteriale hè chjamatu sangue, chì cuntene oxigenu, è hè ancu chjamatu oxigenatu. L'addituzione di u gasu, cusì necessariu à u corpu, si trova à i eritrociti, chì cuntenenu molekuli di una protezia specifica, gemma, chì cuntene ferru. Anatomisti anu longu chì a sangue di i flussi arteriali in l'arteriasi, è da esse l'oxigenu, venenu è venenu da i vini.

Artèries è e so funzioni

Arteri sò i navi in quali i flussi arteriale. È l'anu purtatu solu da u core. U più grandore di u corpu umanu, in u quandu a flussu di sangue vi ricca in l'ossigenu, hè l'aorta, in una persona sana adulta, u so diametru hè di 2.5 centimetri. L'arterii chjuchi ponu accede solu à 0,1 millimeter. Immediatamenti vicinu à a branche da u cori, l'aorta hè ricche in fibri elasti, si sughjenu l'onda di pulse chì u cori ci duna, è a flussione arteriale flussi equalizazione nantu à i navi. Dopu à questu, l'ossigenu passa pocu à i tissuti. In più, i mura di i navi diventenu micca menu elastica è acquistate più densità, primuramente per a prisenza di fibri musculi. Articuli sò cunnessi à l'altri arteriasi, questu hè chjamatu colataliali, dovutu per elli, quandu un vascolu hè stufa, u sangue pò andà di manera distinta. Ogni organu di u corpu umanu hè sempre stendu à l'ossigenu, chì hè cusì necessariu in i processi di u metabolismu energicu. A funzione principalu di l'arterie hè di offre sangue à elli in u tempu più tempu. In l'eritrociti, ci sò assai oxygen, perchè u culore di u sangue arteriale hè vedutu russu, è in u cuteddu di e veture pute u fondu, primuramente per a pressione chì ghjè in elli.

Quasi invisibili, ma allora necessariu

Tuttu u misteru di a transizione di l'oxigenu in tissuti si faciule in capilarità, sò questi i navi più belli, induve l'oximu hè scambiatu per u diossidu di carbonu. Se u corpu hè bonu, i capulati ùn sò micca visibili, è in casu di patologicu, un muru capillariu pò esse appare. A lunghizza di u capilaru ùn hè più cà un milmuetru, è a so lumene hè tali chì transmite unicu culu di sangue. U corpu hà una gran numeurite di sti barche, sò chjamati a reta di capilarità.

Ciò chì passa cù l'ossigeni in i tissuti?

In u corpu, l'ossigenu participeghja primuramente in i processi di l'oxidazioni mitocondriali. Duranti stu fattu, a trasfurmazioni di sustanzi aromulughi si mette, è in u risultatu, l'energia hè furmata, chjamata ATP (trifosfat di l'adenosine), questa sustanza hè a universalità è l'unica fonte d'energia. U diossidu di carbone, chì in u prucessu di u metabolismu furmatu in i tessuti, cundottate in u sangue, u faciule venosa. Stu sangue si flutterna di e vini, è per entra in i pulmoni, u diossidu di carbon di l'excremento da u corpu in l'ambientu.

Arteriale è venosa

In unequivocale, ùn si pò dì chì a sangue arteriale scorri in l'arteriu, è in i vini - u sangue venoso. Infatti, a sangue arteriale scorri da l'arteriasi da u core. Ma questu hè solu in cungozione à un vastu gamme di circulazioni sangue, ma in un chjucu tuttu hè tutte u cuntattu. A fluria arteriala in i vini pulmonarii. Perchè à i vini? Hè assai semprici, perchè i vini sò i navi chì purtate u sangue à u core, ma l'arterie da ellu. A flussula venosa flutterna in l'arteriasi di u cittinu petite.

Composizione gasulò

Per fà sapè chì fàcenu i pulmonate rializeghja a so funzioni, è quantu oximu cuntene sangue arterial, determina a cumpusizioni di gas. L'indikatore di equilibriu aziu è basu furnisce l'informazioni supplementari chì revelerà i sicreti di a funzione di rimanni o a presenza di un prucessu infettuicu in u corpu. L'analisi per a cumpusizioni gasali hà bisognu di modu efficace è efficacimente l'ossigenu o l'ossigenu.

Prima di analisi

Prima di stabilisce a cumpunimentu di gasu di u sangue umanu, hè necessariu di guidà a prova di l'Allen. Demu ci permettemu di capiscia ciò chì l'istatu funziunale di u sistema circulatori hè in u mumentu . A so essenza hè assai simplice è cunsiste in u fattu chì u subjecte hà abbinutu l'ulnar o radial arteriasi situati in l'area di u poignu. Fate cusì à a manu, o megliu u palme, hè pale. Cumu hè di liberà i vini sanguini, a circulazione di sangue cresce, è a palma sarà chjara o russa per micca più di cinque seconde. Pudete puderà definisce a cumpunimentu di gasu, u sangue per questu hè fatta da a vina. U gradu di saturamentu di l'hemoglobina cù l'osigurimu dipende nantu à a temperatura di u corpu, à equilibriu aziu è basu, pressione partziale di carbon dioxide. Se a pressione parfetta deprima i 60 millimetri di a culonna di mercuri, ponu ghjudicà a diminuzione in a saturazione di i caghii di u sangue di l'urburanti. Dopu ch'ella hè necessariu di fermerà i saldà, per questu scrittu pressitu u cuttùcinu o appicca vendi, chì ùn sò micca rimettutu più nanzu chì in 30-60 minuti.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.