FurmazzioniStoria

Mongoli cunquista. Zolotaya Orda. invasioni Mongolian a Russia

In lu XIII sèculu Mònguli custruitu un imperu cù i più grandi tirritoriu contiguous in lu la storia di l'umanità. It stese da a Russia in Southeast Asia da Korea à u Mediu Urienti. Una folla di catena distrutte da cintunari di i cità, è distruttu dicini di stati. L'etimulugia di u fundatore di u Mongoli Imperu di Gengis Khan hà divintatu un simbulu di u mondu di u medievu.

Jin

A prima cunquista mònguli di China mintuvati. catena vistu Celestial micca subitu. The War Mongolian-Japanese hè divisa in trè tappe. A prima hè l 'invasioni di u Statu di Jin (1211-1234). Chì la campagna guidatu da Sartana Khan sè stessu. A so 'esercitu contu un centu milla parsone. Mongolia acceded à i tribù cunfinanti Uighurs è Karluk.

A prima fu cunquistata Fuzhou Cità di u nordu Jin. Micca luntanu in la primavera dû 1211 ci fu nu granni battagghia di la sarra Ehulin. In sta battagghia una grande agenti armata prufessiunale Jin statu distruttu. Utteni lu primu granni vittoria, l 'asèrcitu di Mongoli rumpiu lu Great Wall - i vechji barriera custruitu contru à l' Unni ancora. Una volta in China, ùn hà iniziatu a p'arrubbaricci la cità Chinese. In inguernu, a catena ritirata di u so francese steppe, ma hè dapoi turnaru tutti i primavera, di novu 'attacchi.

Sutta li colpi di Statu francese steppe di Jin accuminciò a caduta luntanu. Contru à i Jurchen, chi cuvirnaru la Sicilia, si messe à Chinese etniche ribellu è Khitan. Parechje di li suppurtatu u Mònguli, sperandu à aduprà li à ghjunghje indipendenza. Sti calculi era Frivolous. Distruzzione di u statu di un populu, la gran Sartana Khan ùn hà ntènninu pi criari nu statu di autri. Per esempiu, una scappata da u Eastern Jin Liao duratu solu vinti anni. Mònguli Santi dannu, su alliati pruvisoriu. Facìannu friscari falà nantu abbirsari èranu cun u so aiutu, si hè fora di quelli è "amichi".

In 1215, u Mònguli cunquistata è brusgiatu à Beijing (poi capiri lu nomu Zhongdu). Sinu à pochi anni steppe si mette, secondu à i tactics di incursioni. Doppu la morti di Gengis Khan mòngulu (Great Khan), u so figliolu Ogedei. Si trasfirìu a la tactics di cunquista. Quandu Ugadei Mònguli finalmenti in intro Jin à u so imperu. In u 1234, l 'ùrtimu rignanti di u Statu Aytszun auturi morti. Mongoli invasioni devastated nordu di a China, ma la distruzioni di Jin hè solu u principiu di a marcia triumphant di a catena di Eurasia.

albani Xia

Tangut XI Xia State (Western Xia) hè u paese dopu à esse cunvintu da u Mònguli. Sartana Khan cunquistata stu regnu in 1227. Albani Xia occupatu tirritoriu di l 'ovest di la Dinastia Jin. It cuntrullava la parti di lu Great Silk Road, ca aviva fattu riccu catena spòglie. Steppe assediata e capitali cuntintau Tanguts Chung Hsing. Sartana Khan morse, vultà in casa da sta spidizzioni. Avà u so figghi avìa a finiri lu travagghiu di u fundatore di l 'imperu.

Song Lingua

A prima cunquista mònguli di u statu, creatu da populi non-Chinese in China. E Jin e XI Xia ùn hè China in lu pienu sensu di la parola. Chinese Etnica in lu XIII sèculu, cuntrullata solu u mezu miridiunali di Cina, induve ci era u Populu Corsu 'Imperu Southern. A guerra cuminciò cù i so in 1235.

Certi anni, u Mònguli attaccatu China, troppu longa di сингулярность Singularité abbinutu. In 1238, sole, hà fattu a pagari un tribbutu, seguita da abbinutu punitive cissò. tregua dilicata stabbilutu di 13 anni. E di l 'invasione di Mongoli sà di più cà una occasioni. Catena "misa" incù una casa di campagna à cuncintràrisi su citati l 'àutri vicini.

In 1251 un novu Great Khan addivintò Munch. Iddu mossa una nova guerra incù u Populu Corsu. À u capu di a campagna hè missi u fratellu Kublai Khan. A guerra di durau pi tanti anni. corte cantatu dovutu in 1276, puru siddu la lotta di i gruppi siparati d 'indipendenza Chinese durò finu à 1279. Solu tandu ùn la pastoghje Mongoli stabbiluti supra lu sana di China. Torna in 1271 Kublai Khan funnata la Dinastia Yuan. Idda lu cuvirnaru Cina finu a la mità di XIV sèculu, quannu lu statu quellu di una Red Turban rivolta.

Korea è Burma

À u so cunfini orientali di u statu criati duranti li ncursioni di Mongoli, hè spadda a spadda cun Korea. U spidizzioni militari contra lu messe in 1231. All seguita da una sei-invasione. Cum'è un risultatu di l'incursioni dô Korea addivintò na State à pacà u tributu à l 'Yuan. Mongoli pastoghje nantu la pinisula finì in 1350.

À a fine di punta di la catena Asian arrivanu i limiti di Rochiccioli Kingdom in Birmania. A prima ê mònguli in u paese si riferighjenu à l 'anni 1270th. Khubilai curputu posticipatu na campagna dicisivu contru à u Rochiccioli perchè di i so fiaschi in vicinu Vietnam. In l 'Asia, l' Mònguli appi a cummàttiri micca solu i populi corsi, ma dinù incù sfarente clima trupicali. E milizie sò pigliatu da a malaria, chì hè per quessa rigulari si ritirau a so paese nativu. Ma, da 1287 a cunquista di a Birmania sempre statu truvatu.

Invasioni di Japan è India

Micca tutti i guerri di cunquista, chi fici lu discinnenti di Gengis Khan, elabureghja. Duie volte (a prima prova hè in 1274, a siconda - in 1281) Habil pruvatu à già p'accupari la Giappuni. Per stu scopu, China hè custruenduvi na flotta di mpunenti, quali era micca analugii in u medievu. U Mònguli emi spirienza in navigazione. A so armata, scunfittu da li navi Japanese. In la sigunda spidizioni à l 'isula di Kyushu, unni parteciparu 100 mila pirsuni, parò, è ch'elli ùn era in gradu a triunfari.

Un altru paese ùn hè cunquistata da i Monguli addivintò India. I discendenti di Gengis Khan avia intesu parlà di i ricchi di stu paese mistiriusu e lu sonnu a cunquistari. North India a ddu tempu appartinni a lu Delhi Sultanatu. Per a prima volta i Mònguli occupatu u so territoriu in 1221. Catena sò devastated certi pruvinci (Lahore, Multan, Peshawar), ma prima di la cunchista ùn hè arrivatu. In 1235 si raghjunghje e so Power Kashmir. A la fini di lu XIII sèculu lu Mònguli occupatu i Punjab, è ancu si n'andò a Delhi. Nunustanti la spidizzioni destruzzione, la catena ùn sò gestiti à vince un riavulu in India.

Karakatiyskoe Khanate

In 1218 a folla di Mongoli, luttà nanzu solu in China, per a prima volta si vutau so cavalli, à l 'ovest. Nantu a so strada hè l 'Asia cintrali. Quì, nantu à u territoriu di Kazakhstan muderna, fu Qara Khitai basatu Karakitais (etnicamenti vicinu à i Mònguli è Khitan).

I reguli di ddu Statu rivali diritturi Sartana Khan Kuchlug. S'appronta à luttà cun ellu, u Mònguli purtatu à u so latu qualchi altri populi Turcu Semirechye. Catena stati aiutati da u Karluk Arslan Khan e capu di la cità di Almalyk Bouzar. In più, si hè aiutata da i musulmani sedentary, chì u Mònguli stati dirittu à fà adurà publicu (chì ùn femu ci fà Kuchlug).

A campagna contru à u Qara Khitai guidatu da unu di i principali myriarchs Sartana Khan Jebe. Iddu cunquistari la Turkestan Est è Seven rivières. Scunfittu, Kuchlug corse in la muntagna Pamir. Ci fù pigliatu è messi à morte.

Khorezm

Un altru cunquista di Mongoli, in cortu, era solu u primu passu di a cunquista di u mondu di l 'Asia cintrali. Un altru grande statu, in più di u Qara Khitai fù abitata da cristiani, Iranians è u regnu di Islamic di Khorezm. À u listessu tempu u sacciu fu l ', polovtsian (Kipchak). In autri paroli, Khorezm hè un conglomerate etniche cumplessi. iddu chi vinceru la Mònguli Santi, usatu u cuntraddizzioni nterni di i grandi puteri.

Ancu Sartana Khan stabiliu cun Khorezm armenu dî rilazzioni amichevuli. In 1215, ci fù mandatu à u paese di i so marcanti. Mondo: cù Khorezm Mònguli abbisugnava pi facilitari la cunquista dâ vicina Qara Khitai. Quannu stu paese fù cunquistata, era lu turnu di a so 'prossimu.

cunquisti Mongoli stati digià cunnisciuti intornu à u mondu sanu, è Khorezm à l 'amicizia imaginariu incù u catena sò cotti cù casu. Una scusa a rumpiri li rilazzioni paci i francese steppe statu scupertu da ncidenti. U guvernatore di a cità di Otrar i marcanti di Mongoli suspittatu di Israelite è li prucessu. Dopu à sta guerra, a viulenza nè addivintò evitàbbili.

Sartana Khan marciau contru Khorezm in 1219. Emphasizing l 'impurtanza di a spidizioni, Ghjesù pigliò cun ellu in u modu di tutti i so figlioli. Ogedei Chagatai è si n'andò à besieging Otrar. Jochi purtatu a siconda armata, quand'ella si trasfirìu a la spadda e Jenda Sygnak. U terzu 'esercitu hè solu in Khujand. ellu stessu Sartana Khan cù u so figliolu Tolu seguita à i ricchi capilocu di Samarkand medievali. Tutti sti citati fôru piggiava e sua.

In Samarkand, induve 400.000 genti biviant in vivu ùn ci era solu una in ottu. Otrar, Jenda, Sygnak è parechje altre cità di l 'Asia cintrali era statu tutalmente distrutta (oghje solu i ruvini archeològicu sò stati tocchi in lu so locu). By 1223 Khorezm fù cunquistata. Mongoli cunquista cupertu un vastu tarritoriu da u Mari Caspiu a l 'Indu.

Cunquistari Khorezm, catena stessu scupertu più manera di l 'ovest - nant'à l' unu a manu a Russia è u altri - di u Mediu Urienti. Quandu lu Mpiraturi Rumanu unificò sùbitu à l 'Asia cintrali, evidenti Ilkhanate, chi cuvirnaru la discendenti di niputi di Gengis Khan Gengis. Stu regnu prisenti finu à 1335.

Anatoly

Doppu la cunquista di vicini occidintali Khorezm di u Mònguli addivintau lu Turks turchi. U so statu, dû Sultanatu di Rum, situatu nantu à u territoriu di mudernu Turkey à a penisula di Malaya Aziya. In issu spaziu ci hè un altru nomu stòricu - Anatoly. In più di u statu turchi, ci era Grecu regnu - pezzi chi si svilupparu, dopu u catturaru di Costantinopuli da u cristiana e la caduta di l 'imperu bizantinu in 1204.

A cunquista di Anatolia prumessa Mongolian temnik Baiju, chì era guvernatore di Iran. Si chjama l 'turchi Sultan Kay-Khusrau II solu catena affluenti. pruposta umilianti fu negativu. In 1241, in risposta à i demarche Baiju occupatu Anatolia e l 'asèrcitu vinni a Erzurum. Dopu à una dui-mese 'assediu di l' a cità cascò. U so muri stati distrutti da pocu da un catapurta, e tanti pirsuni foru ammazzati o arrubbatu.

Kai Khosrow II, cumunqui, nun avissi a rinunziari a. Iddu trasuti u sustegnu di i stati Grecu (è Trebizond Imperu di Nicea), oltri a prìncipi di lingua e Armenian. In 1243 l 'cualizzioni esercitu antimongolskoy scontra à l' accupazioni nzemi a gola muntagna Kose Dagh. Catena usatu a so tactics préférés. U Mònguli, facìannu finta di pi, fici na nutizzia manuvra, è di colpu, counterattacked nnimici. esercitu turchi e li sò alliati fù scafazzati. Dopu à sta vittoria, u Mònguli cunquistata Anatolia. Sutta l 'accordu di paci, una medità di u Sultanatu di Rum fù aghjustà à u so' imperu, è l 'altru si messe à pacà u tributu.

Near East

In lu 1256, niputi di Gengis Khan Gengis purtatu una spidizioni di u Mediu Urienti. A campagna di durò di 4 anni. Hè statu unu di i più ambiziosu campagni di l 'esercitu di Mongoli. A prima sottu attaccu francese steppe girava statu Nizari in Iran. Gengis attravirsò l 'Darya River occhi e pigghiaru la cità Muslim in Kuhistan.

By hizaritami vincere, Mongoli Khan vutannusi a so attinzioni a Baghdad, induve li reguli di lu califfu Al-Mustatim. In l 'ultimu munarca dâ dinastia califfu ùn hè abbastanza forte per a resistenza a tribbuti, ma iddu spavaldo ricusatu a rassignàrisi tranquillamenti a cuntrati. In 1258, u Mònguli messa assediu a Baghdad. L'invasori usatu l 'armi' assediu, e pùa accuminciò a attaccu. A cità fù la circunnava è spugliata di sustegnu da u fora. Duie simane dopu, Baghdad cascatu.

A capitale di u califfatu, la perle di u mondu islamicu, vinni scunfitta a l 'nterra. U Mònguli ùn hà pietà lu monumentu architetturale uniche, è distruttu u accademia, jittatu ni lu Tigri priziosu libru. U rubari di Baghdad girava in un munzeddu di ùmili rubble. A so caduta simbulizava la fini di l 'Age Golden medievale, di l' Islam.

Dopu à l 'eventi di Baghdad accuminciau la spidizzioni di Mongoli in Palestina. In 1260, ci hè accadutu battaglia di Ain Jalut. Mamluks Egyptian scunfissi lu Purto`. U mutivu di a scunfitta di u Mònguli era u fattu chì u vigilia di Gengis, avendu amparatu circa la morti di Mi Hagan, si ritirau a Caucasus. In Palestina, lascendu u capimachja Kitbugu cu picca 'asèrcitu, ca fu scunfittu da l' Àrabbi naturalmente. Più in i musulmani Mediu Urienti, u Mònguli ùn pudia spustà. Li cunfini di lu so 'imperu engages in lu Tigri e Euphrates.

Battaglia di u kalka

A prima campagna di u Mònguli in Europa nizziau quandu u catena, assicutatu di lu re scappatu di Khorezm, arrivatu u francese steppe, polovtsian. À u listessu tempu u bisognu di la citati Sartana Khan Kipchak parrava. In lu 1220 vinni l 'esercitu numadi in u Càucasu, unni si trasfirìu a la lingua le Monde. Iddi devastated tarra populi Lezgin in prisente-ghjornu Dagestan. Allora u Mònguli primu scontru cù Polovtsy è Alans.

Kipchaks, capiscia i periculi di bravezza uninvited, mandonu un imbasciata à a tarra russa, dumandendu l'aiutu specifichi magistrati slavi orientali. Avemu tantu a la chiamata Mstislav Old (Great Prince di Kiev), Mstislav Udatny (Prince Galitsky), Daniil Romanovich (Volhynia) Mstislav Svyatoslavich (Chernigov Prince) è qualchi altri signori.

Era 1223. Princes accordu pi firmari la Mònguli in u francese steppe, polovtsian ancu nanzu si pudia distrughja Russia. Duranti l 'assemblea Munniali unitu ghjuntu à Rurikovich imbasciata Mongolian. catena Russian uffertu Ùn a addritta per, polovtsian. U principi stati urdinò à tumbà i messageri, è si stalla in lu francese steppe.

Prestu lu tirritoriu di mudernu regione Donetsk ci hè statu un evenimentu di battaglia di u kalka. 1223 hè un annu di duluri, di tutta a tarra russa. A cualizzioni di prìncipi e, polovtsian suffrutu na dura scunfitta. forze Superior Mongoli scunfissi li Munniali cumminàvanu lu. Cumans, flinching sutta la murtalità, è fughje, lassannu l 'armata russa, senza aiutu.

In a battaglia tombu almenu 8 prìncipi, cumpresi Mstislav Mstislav di Kiev è Chernigov. Along cun elli sò persi a so vita, assai boyars nòbbili. Black bannera fu lu cummattimentu di u kalka. 1223 pudia esse un annu di invasioni piena-guerra accanita di i Monguli, ma dopu à una vittoria di sangu si discurria chì hè megliu à vultà à u so quartieru in casa. Parechji anni in u principati Russian di u novu Orda menacing ùn anu intesu nunda.

Volga Bulgaria

Pocu nanzu a so morte, Sartana Khan spartì i so imperu in la zona di rispunsabilità, u capu di ogni di chi èranu unu di i figlioli di i cunquistaturi. Ulus in u francese steppe, polovtsian te Jochi. Iddu murìu prematurely, è in 1235 da a decisione di Kurultai u so figliolu Batu nizziau a urganizzari na campagna in Europa. Niputi di Gengis Khan riunì una grossa armata è si n'andò a cunquistari la Mònguli à i paesi luntanu.

A prima vittima di una nova invasione di lu catena accuminciò a Volga Bulgaria. Quissa hè un statu di u territoriu di Kazan mudernu per parechji anni trasi la guerra di cunfini cu lu Mònguli. Tuttavia, finu à avà limitatu à solu un picculu surtiti francese steppe. Avà l 'esercitu di Batu hè u pesu di circa 120 mila pirsuni. Stu offre esercitu facili piggiava i grandi cità Bulgarian Bulgarian Boccherini Dzhuketau è Suvar.

Invasioni di Russia

Cunquistari lu Volga Bulgaria è u so alliati smashing aggressors Polovtzy trasfirìu più à punente. Accussì accuminzau la cunquista mònguli dâ Russia. In dicembre 1237 la catena era nant'à u territoriu di u principatu Ryazan. U so capitale hè pigliatu è ruthlessly distruttu. Ryazan Modern custruitu un pocu duzina di chilometri da u Old Ryazan, nant'à u situ chì tengu sempre un stabilimentu medievali.

esercitu Advanced di Vladimir-Suzdal principato, una volta l 'Mònguli in la battaglia di Kolomna. In a battaglia tombu unu di i figlioli di Gengis Khan - Kyulhan. Prestu, una Orda statu attaccatu da un distaccu di l'eroi Ryazan Evpatii Kolovrat, chì divintò un veru eroe naziunali. Nunustanti la resistenza duru, u Mònguli Smash tutti l 'esercitu e si pigghiau tutti lu novu cumuni.

À u principiu di 1238 cascò Moscow, Vladimir, Tver, Pereslavl-Zaleski, Torzhok. A piccula cità di Kozelsk difesu tantu longa chi F, raze à l 'nterra, la furtizza cugnumatu "a cità gattivu". A battaglia di u fiume, City un course siparati, cumandava temnik Burunday distruttu u unita Munniali Russian guidatu da Vladimir Prince Yuri Vsevolodovich, chì tagghiò la testa.

Più chè ogni altre cità Russian Novgorod furtunatu. Pigghiannu Torzhok Orda ùn ghjocanu à vai troppu luntanu in u nordu di friddu e a sud guidatu. Cusì, u invasioni mònguli dâ Russia nfacci sparagnati mpurtanti centru cummirciali è culturale di u paese. Versu à a Casanova Italia miridiunali, Batu fattu un picculu ruttura. Iddu detti a s'ingrassa i cavaddi è regrouped esercitu. L 'esercitu hè divisa in parechje unità, per scioglie u prublema buchju in la lotta contru à Polovtsy è Alans.

Digià in 1239 u Mònguli attaccatu Russia miridiunali. In October cascò Chernigov. Ruin tandu Glukhov, Putivl, Rylsk. In 1240, u catena circunnata Kiev. Subitu, u listessu distinu lingua Galich. Saccheghju chiavi a cità Russian, F fattu Rurik so affluenti. Accussì accuminzau lu pirìudu di l 'Auru, ca durau nzinu a lu XV sèculu. Senior distinu statu ricunnisciutu Vladimir principatu. U so magistrati ricevutu u Mònguli cume s'ellu accurtatoghji. Sta prucedura umilianti fu ruttu solu da u sorghja di Mosca.

spidizzioni European

Devastannu invasioni Mongolian a Russia ùn hè divintatu u noms de unu di i militari European. Cuntinuemu currennu, lu catena ghjunse à i cunfini di Ungarìa e Pulonia. Certi prìncipi Russian (comu Mihail Chernigovsky) fughje à u regnu, è dumandendu aiutu da u Monarchs Cattòlica.

In 1241 l 'Mònguli pigliò e sacchighjatu cità francese Vicenza, Lublin, Sandomierz. Cracovia noms de caduta. signori Polacco rinisceru a ricorra à l 'aiutu di li tudischi e ordini militari Cattòlica. e truppe Coalition di ste forze stati scunfitti à a battaglia di Legnica. In a battaglia tombu Cracovia Prince Enricu II.

L 'urtimu paisi à avè suffertu da u Mònguli, addivintau Ungarìa. Avè u Carpathians e riggiuni Banat, la catena cuntintau Oradea Temeşvar Eyalet è Bistrita. Un altru esercitu Mongolian rapida da u focu è a spada di Valacchia. A terza armata si juncìu la rivière, Danube e catturau la furtizza di Arad.

Tutti stu tempu lu Ungherese King Bela IV hè in Pest, induve si piglia un 'armata. I ellu scuntrà à mandà e truppe guidatu da Batu. In d'aprile 1241, li dui eserciti clashed in la battaglia di u fiume, Schein. Duna IV fu scunfittu. King scappò à vicinu Austria è i Mònguli cuntinuau a p'arrubbaricci li terri Ungherese. Batu tintava di francà u Danube è mittarà u Sacru Rumanu Imperu Rumanu, ma finarmenti, abbandonato stu pianu.

Tramutà Mongolian ovest occupatu Croatia (anche quelle Hungary) è distruttu Zagreb. A so unità nanzu arrivanu i costi di u Mari Adriàticu. Stu hè u limitu di u sviluppu di Mongoli. Catena ùn fate l 'Europa cintrali à a so putenza, cuntentu una longa malandrini. Li frunteri dû Auru messe à passà u Dniester.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.