DrittuState e lege

Lu vetu, a so storia, è usu oghje

A parolla "vetu" hè latinu per "I impedite". Sta sprissioni stravagante, parò, hè aiutata stabiliu in u lessicu di duttori è dirigenti. Hè cridiani chì u prima vetu statu usatu in la Roma antica, in i ghjorni di a Republica; hè statu chjamatu dinù "lu dirittu di l 'tribunes." Palcu - i citadini di Roma, sceltu da u tribüne pi rapprisintari i interessi di i citadini - pussutu veto, dì à stabbilì una B, a dinunciarunu a decisione pigliata da u Sinatu, o judici. un tali B hà chjamatu aiutu. A sola persona dicreti ùn era sottumessu à tali limitazzioni, fu lu dittaturi di a Republica.

Cusì, u dirittu di vetu - un rifiutu di accittari ogni dicisioni legi, o pulitica pigliata da u Authority, lucca inseme (individuale o di corpu), è issu nasu hè ligarmenti lià. In la sfera pulitica, stu significa lu putiri di cancillari, suspend o mannari dicreti e decisioni pigliata da u corpu, apprupriati. Vergogna a putenza pò purtà un parziali o assolutu.

Dopu à u travagliu Roman di vetu micca statu usatu nzinu a lu XVII seculu, nanzu i furmazioni di u Commonwealth, un unioni di stati di Lituania e Pulonia. In a vutari corpu statu suprema di i Diet (Parlamentu) passau una lege nantu à "liberum vetu" (vetu u free, in latinu). Rzeczpospolita fù guidata da lege Nihil Novi (vale à dì a Custituzioni Radom), sicondu a quali u rè ùn pudia legislate senza lu cunzenzu di tutti i signori. Nobili di u Seimas eletti Sejm lucale in ordine di rapprisintari lu in i intaressi di u so tarritoriu. Dapoi u statu hè di caratteru fidirali, induve tutte e regioni sò uguali diritti, i tradizioni di lassàlli u putere à impedì ogni parliamentarian. A dicisioni sarà beata aduttatu quandu vutatu per ellu, senza eccezzioni, i membri di u Seimas. Hè pinsatu chì per a prima volta in Polonia usatu lu vetu in 1669, un riprisentante di Kiev Adam Olizar.

Nimici dâ Pulonia - Prussia è Russia - tanti hannu usatu stu puntu cumbugliu, u ligislazzioni attuali di u Commonwealth. Li genti disonesta i nobili chì usatu a so putenza vetu di bluccà certe decisioni, è thereby cèdiri la coscia avversa Statu. In la prima mitati di lu XVIII sèculu, stu travagliu hè diventatu cumuna di u dischettu Sejm e reunione disturbatu, quasi prima di lu misi. Nun fu nzinu May 3, 1791, quandu u Diet canta quattru-annata aduttatu una nova custituzione, chi stabilisci u principiu di decisione-creazione da un votu di maggiuranza.

Perciò, u principiu di revocation di dicreti o di e decisioni mpidennu cuntinueghja à campà in la pulitica e di tanti nazioni in i prucessi decisione di urganisazione accéleration. In qualchi republics presidenziale-parramentu hannu lu dirittu di veto u prisidenti.

Si pò esse assulutu (fermu): in stu casu, u presidente hà u dirittu à rifiutà cumplitamenti u drittu passatu da Parlamentu. Quandu i parenti (o suspensivnom suspensive) veto u presidente appena finisci lu ingressu forza di u tesurieru, è u Parlamentu hà u dirittu di piglià u duranti la secunna vota pi 'na maggiuranza qualificata (in i Stati Uniti d'America è Russia - dui-terzi di tutti li casa di u Parlamentu). vetu parziale o Calcitonin , u presidente hà u dirittu à rifiutà articuli o di parti di li liggi è rigulamenti.

Puru u Cartula di l'ONU ùn hè micca una parolla circa lu vetu, chì dritta ci hè usatu primura. U dirittu di vetu in l 'ONU sò i cincu membri pirmanenti dû Cunzigghiu di Sicurizza - Russia, UK, USA, France è China. Da l 'iniziu, l' usu di a pratica di glaciali i dicisioni UN di ogni paisi chi havi sta diritta, mener, à pettu diritti umani. Cusì, u Cunsigliu di Sicurizza ùn pò aduttari na risuluzzioni cunnanna pulitica di Israel di territori apprufittannu, è altre dicisioni impurtanti, comu li rapprisintanti di i paesi chì utilizà u putere vetu, usa è di u disturbu di a posta. Stu, di sicuru, scularu, seria criticà da parechji membri UN.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.