News and SocietyU Ambiu

Dinamica populazione - funzioni, significazione è tipi

U primu dirittu di l'ecologia dice - tuttu hè interconnettuatu, micca solu per elli stessi, ma assulutamente cù tuttu. Ùn pudete passà un passu per micca fà per fà dultemu. U omu rompe constantemente u equilibriu in l'ambienti. Ogni passu umanu destroghje disenza di microorganisimu, ancu in un puddle ordinariu, per micca di esse insetti moriri, forsi di cambià i so rotulazione di migrazzioni, per riduce a so produtitività. L'ambienti hè infucatu, i risorsi naturali sò impauriti, e cumunicazzioni in ecosistema sò viulati. Tuttu chistu s'hè addivintatu in prublemi globale. Molti pupulazioni sò nantu à u principiu di survival. Se una persona ùn cambia micca, a so pupulazione corre u riscu di spariscia in parechji generazioni. Cume hè una pupulazione è cumu si pò cunsultà u so numeru serà discuttu in stu articulu.

Definizione di una pupulazione

L'urganismi appartenent à a listessa spezia, capace di scambietà l'informazione genetica in u gruppu, occupendu un spaziu spicificatu chì sò parti di a comunità biotica è a funzione in questu - hè una pupulazione. Hè una parechje caratteristiche, u solu unicu traspurtadore di u quale hè u gruppu, è micca e persone individuali chì appartenenu à stu gruppu.

Cumu a dinamica dipende di a densità?

Un tali fattore quantità a dinamica di a pupulazioni depenna da a so densità. Ci sò trè tippi di tali dipendenza:

  • A rapida di a crescita di pupulazione disminuye cun densità creciente. Stu fenominu si spargistranu è mostra a raghjoni di a resistenza di certe populazioni. Cù densità creciente, a faturità richieste. Per esempiu, se a densità di un grandi tit è menu di 1 pair per 1 ha di terra , in un nidettu pudete cuntà quattordii pulotti, à una densità di 18 parelli - in un niddu chjote à 8 ccu. Hè interessante chì a dinamica di u grandu di a populazione depune da u fattu chì a densità afecta a maturità sessuale di e persone. Questu hè vedata bè in elefanti, a capacità di ripruduce in quale pò esse a l'età di 12 à 18 anni. Se a densità hè chjuca, pudemu annunzià a nascita di un elefante ogni quattru anni, in alta - un elefante in sett'anni.
  • A rapida di a pupulazione alcanza un massimu di una densità media. Hè cusì speciali per l'espezie chì anu un'utilità di gruppu.
  • In u terzu tipu, nantu à quale a dinamica di u grandu di a populazione dipende, i ritimi di creciate anu cambiatu finu à chì a densità alta hè ghjucatu, dopu à u quale a cumincià à diminuite forti. Questa dependenza hè chjaramente visibile in a pupulazione lemming. Accumincia a migrar à u piccu di a densità.

Biòtica fatturi

In equilibri populazione, a regulazione di a pupulazione hè determinata principarmenti per factors biotò. U principalu in questu casu hè a cuncorsu in l'spezia. Un esempiu vivitu: a lotta per u nesting (u so postu). Tali cumpetazione pò causà un effettu di scossa (effetti fisiològichi). A dinamica di u grandu di a populazione hè tutta in traccia in i rosi. Se a densità hè troppu altu, l'effette fisiulogicu induve una diminuzione di a fertilità è un incrementu di a mortalità. Questu hè cumu si a pupulazioni torna à u livellu nurmale naturali.

Fatturisti chì anu influente u numeru

Ci hè parechje parechje animali in quale l'individui adulteri u so propiu friddu. A tali pupulazione funzanti è a dinamica di a so pupulazione hè chjamata canibalismu. Regula u diminuitu di a populazione sottu. Un esempiu di questu fenomenu pò serve as perches in i laghi di Siberia Occidentale. L'alimentazione di adulti hè di u 80% di i zitelli animali di a listessa spezia. I pianti primi cose à u planktonu.

L'interazzione trà e razze sò ancu impurtante per u cuntrollu di a densità di a pupulazione. I predaturi è i vittimi, i parasitji è i so maestri sò fattini ponderativi di a dinamica di a populazione in parechje spezii di organismi viventi. A densità di a pupulazioni spessu parte di questi fatti.

In altri fattori include malati. Difatti tipi di virus pò esse ridere di a pupulazione di certi individui à quelli indikatori chì sò più prubabili in questu tempu pertinenti. Questu hè applicatu à tutti l'organi viventi, cumprendi l'omu. I più infizzioni più veloce si sparghji in populazioni cù una densità aumentada.

Tipi di dinamica

Siccomu a dinamica di pupulazzioni sò cambiamenti in u numeru di e persone in questa immubiliaria, anche si trova difficiuli di truvà dui pupulazioni simili (a stessa dinamica), hè ancu possibbi à reducià appressu, cù pocu bugliu, à trè tipi di dinamica populale:

  1. Stable.
  2. Fluctant.
  3. Explosive.

Stabbilimentu di stabile è fluctuante

Tipu stabilimentu - tipicu per a maiò grandi pupi è mammiferi. I miccanichi regulatori in combinazione cù u potencial bioticu in a pupulazione è in relazioni stranerii trà l'altri pupulazioni pò darà parechje fluctuazioni in numeri, ma insignificante, parechji volte, ma micca ordine. U rolu principali in u sistema di regulazione hè attribuita à a relazione trà a pupulazione di predatori è vittimi è à i miccanismi di cumportamentu internu di populazione, cum'è a ghjerarchia, a territoriali è l'altru.

U tipu fluctuante - tipicu per a pupulazione, u numaru è a densità di u quale varia dapoi dui o trè manere di magnitudini. Mécanismi inertiali praticamenti è a cumpetizione d'intimuranza in u sistema di regulazione di a pupulazioni in quessi organismi hè assai impurtante. Stu tipu hè caratterisimu, per esempiu, per assai insetti xilophagous.

Ci sò cuscugliate di u biscuttinu are oblongo - sò stati fluctuantesi di dinamica popululava, chì gnaw through the passuli uterini è mette ova in u lignu di lercera siberiana.

Cù stu tipu di dinamica sò stati trè etaadi:

  1. L'insicceti attaccate àrburi chì anu un capu di resina débil. Hiren excrete feromoni, attraversu altri individuelle. Marcaru u territoriu, è l'arbre hè più enfasi. Cù densità creciente, a migrazione à l'arbureti vicini cumincianu.
  2. A densità di l'insetti cuntinueghja aduacce è u numaru d'olii pusatu da elli disminuye in femminili. Larbi accuminzanu a muriri in numeri più numerichi.
  3. A densità di a pupulazione diminuite, è a pupulazione stabiliscia à u livellu optimu.

A pupulazione di cinghi vitti abbastanza hà una grandilocu impattu è di prediletti. Ma hè paradossuale: quandu u nùmeru di scarabeci hè mantene in niveddi bassu è mediu, u crescitu di a pupulazione di scarabeci hè restituita. Solu solu u numaru di beetles hè grande - elli reduzanu a cumpetizione di spezie, chì cuntribuisci à a mantene un alto nùmmuru di numeri.

Tipu splussivu è e so funziunalità distintivo

Tipu splussivu - tipicu per a pupulazioni cù broculi di ripruduzione massiva, quandu u numaru aumenta da parechji ordini di magnitudini. Questi individueli anu un livellu più altu di potencial bioticu. A Densità per un pocu tempu poti supira a capacità di l'habitat. Allora a migrazione di massa cumencia. Questu hè principalmente appiicatu à i locusts, rinturu raru è simili populations.

Hè diffesibile di sobrevalurà l'impurtanza di studià a dinamica di numuli di pupulazione per u futuru di u pianeta sanu.

Se ci hè una riproduzione massiva, significa chì parlanu micca di a mancanza di cuntrollu in relazioni interspecies. Allora u ritornu à un state stabile, u regulamentu di a pupulazione hè principalmente per u mekanismu d'intrapulitu. Una eccezione sò e malatie da masse, quandu a pupulazione hè immensa.

Una dimensioni dinamica di a pupulazione hè l'omologu. Questa hè una cullizzioni di fatti è fattori chì dependenu di a densità è di causazione di modificazioni. Homeostasià prupone fluttuazioni in u numaru di particulari in a populazione in a norma (ùn permette micca esse agitu di i risorsi ambientali). Cusì l'equilibriu ecològichi, l'ambienti biòticu è abioticu hè assicuratu.

L'impurtanza pratica di a dinamica populistica

In ogni pupulazione, u numaru hè cambiatu in constantemente. Quandu u devenza di numeri standard (u livellu cintrali) si trova sottu a influenza di l'ambiente, unu parlate di u prucessu di mudificazione. Ritorna à u livellu mediu di a pupulazione hè chjamata regulazione. A Densità sempre cambia u so significatu quandu si tratta di cambià u tagliu di a populazione.

Pò esse dichjaratu chì a dinamica di a grandària di a pupulazione hè un cuncettu cresciutu da a magnitude di u potencial bioticu.

L'impattu di i fatturi ambientali nantu à l'organisimi chì permettenu regulà u duminiu di a populazione depune da a so densità. Questi includenu relazioni biotse è fatturi-risorsi di l'ambienti abiotici. Sutta l'influenza di tali fatturi, l'omanstasi populale hè stabilitu.

Regularità di l'omostasi

  • A basa di l'omostasi hè u sistema di regulazione di modificazione, i.e., u sistema di curriche d'errore.
  • A maiò parte di e fatture anu un'operativu regulatu di un modu, apucatu à attivà limitanu u crescenu di a pupulazione.
  • U numeru aumenta a causa di a diminuzione in a pressione di i regulatori.
  • Per altru valuri di densità, u rolu di variatori di regulatori varia in a pupulazione.

U tipu di dinamica popululina in ogni pupulazione dipende di cumu effettuurisimu i miccanismi homeostati. In teorizii, ogni pupulazione hè capacitu per un'assighjamentu illitatu di a pupulazione, se ùn hè micca limitatu per fatturi di l'ambienti esterni. Allora u ritimu di u centru di pupulazione hè definitu da a dimensione di u potencial bioticu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.