FurmazzioniStoria

Cunflittu Transnistrian

Transdniestrian cunflittu - un esercitu chì cuminciò trà Moldova è Transnistria, chì hè in u so territoriu di l 'enti statu unrecognized,. Sutta l 'custòdia di una ripublica indipendente hè tutte e Transnistria, induve a sffarenza Russian e ucraini si càmpanu.

cunflittu Transnistrian occasione in u 1989, è in lu 1992 si messe un esercitu militari, chi, di sicuru, hè purtatu à numerosi Accidents nant'à dui ganghi.

Andemuci daretu in u luntanu 1988. In Moldova, sempri ci sò chiama à unificà cù Romania. À u prossimu a sessione di u Supreme Soviet di Moldova aduttatu u drittu, secunnu a quali u paese avianu a upirari la scrittura latina, infringes i diritti di tutti i abitanti di naziunalità nemoldavskoy.

pulitica Chisinau causatu prutesti, soprattuttu in dui rughjoni in u sudu di Moldova, induve u populu Gagauz campà, è in Transnistria. Stu hè induve parechji impresi sò principiu à crià suvietichi di collectives 'i travagliadori, e poi convened è u so cungressu unione.

Casca in 1990, si vutaru a pèrdita di pattighjà un statu indipendente chjama u Republic of Transnistria.

Sta decisione era ghjustificata da u fattu chì in u 1940, quandu, criendu lu Moldavianu Sucialista nant'à u territoriu di Transdniestria hà digià campatu una ripublica autònuma, parti di l Ucraina.

Però, l 'Chisinau ufficiali m'arruvisciau la dicisioni di u Cungressu.

In fatti, u cunflittu Transnistrian accuminciò a l 'autunnu dô 1990, quannu la polizia tumultu moldavu pruvatu à eliminari tutti i guverni in a ripublica, unrecognized.

In u so fasa più attivu di l 'a guerra in Transnistria passau in marzu è di lugliu 1992, quandu i partiti à u cunflittu sò cummossi à una vera lotta. In Bendery è Dubossary quartieru accuminciau a guerra piena-scala, ca era unni parteciparu serbatoi e artiglieria. Hè statu dopu à stu esercitu hè statu chjamatu u cunflittu.

Avà, sta striscia di tarra nantu à u riva manca di u Dniester, chì in lu 1992 fu accussì hot - la Ripubblica Transnistrian unrecognized,.

È solu u interventu di Russia pussutu firmavanu più sangu. XIV Russian Army sutta lu cumannu di lu ligginnariu General Lebed, pigghiau lu postu di "niutralitati armata", chì mette una fine à u prucessu di più clause.

Cum'è ogni azzioni militari, u cunflittu Transnistrian diventa dinù una causa di a morte: in 1992, tombu guasi trè centu suldati è guasi sei centu civili.

argumenti Transnistrian hè particularmenti Bandera di Russia, parchì i populi di stu enti unrecognized, fu difinutu arquantu chiaramenti versu vicinu unione cù idda, comu spressu in u Plébiscite. In stu ripublica strana fà pusitivu versu u curatu è ancu la fidilità di la prisenza militari Russian nant'à u so territoriu.

À mezu à i causi di u cunflittu Transnistrian, ci sò storica, ecunomichi, è ideali, è e lotte, è pulitiche, è u scopu di tutti di i nobili ùn dà stimi pricisu.

Oghje ci sò e forze peacekeeping di Transdniestria, Moldavia è la Russia, comu puru l 'assirvatura militari Ucrainu. pacìfichi Tuttavia, ancu dopu à ripetutu, duranti la quali comu intermediaries friquintau lu OSCE, oltri a Russia è Ukraine, pè ghjunghje sin'à un accordu difinitivu incù u rispettu di u so statutu, unrecognized di Transnistria è hà fiascatu.

Li rapporti tra li nobili è à stu ghjornu palori sullati, è ancu passa in u parcu di senz'armi, pecchè pacificu di stu cunflittu, nsemi cu Karabakh hè lu tirritoriu di l 'ex Unioni Suviètica, unu di i più difficiuli.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.