News and SocietyNatura

Barbel Alminu - u più beddu beete

Questu beetle pertenece à a famiglia di Usachi è hè l'unicu representativu di u genus Rosalia in l'Europa. Questa spezie hè struitu, hè ghjuntu à u nostru tempu da u passatu distante, perch'ellu hà survivutu parechji epopea geològii. Barbel d'alpin hè un grandi beale grandi è maraviglioso. Hè scrittu in detail in l'articulu.

Apparenza

Questa beetle looks very impressive. Havi una dimensioni larga: in a lungura di 15 a 40 mm, u corpu stessu hè neru, ma chjusu cù u pilu di pilu uriginatu, blu o grigio-blu, chì ferma assai eleganti. A spalle è marcatu cume una specia negra à u centru di u mariellu supranu, i so bandei sò una ponte sulenne è un tuberu fretu in ogni banda di u discu. Flat elytra decorata cù un mudellu variabili variariu (ùn sò barbelli senza ellu): in una media larga fala è nantu à u puntu à ogni aristianu. U scarabeu ha d'anteneni assai longu: in u male, sò dui volte à u vientu, mentre chì in a femme hè più corta, solu dui segmentati s'unaghjenu à l'elittra; Sò culuri bianchi, cù strisci transversi di densi foglie foglie.

Habitat

Stu guasgiu hè assai generalizatu. In Auropa pò esse attu tutta u territoriu, da l'Alpi è di i Pirinei à u cunfini di u Sudu di u Suisse, è ancu in Moldova, Bielorussia è i Catupiani ucraini. I scientisti cunfirmaru chì u barbel di alti vive in Turchia, Siria, Libanu, in u nord d'Iran, in certi paesi di Transcaucasia. In Russia, a so altevule hà include u Voronezh, Rostov, Samara, Chelyabinsk, Belgorod, Territorii di Krasnodar è Stavropol, è Bashkortostan, Chechenia, Ingushetia, Karachaevo-Cherkessia, a Repubblica Kabardino-Balkar è a Crimea.

Barbel d'Alpini prefete i foglie generale è mistade, in u quali cultivà i fraschi, u foglie è u biancu. In a muntagna, si stalla à una altitudine di 1500 metri sopra u nivellu di u mari.

Lifestyle

Mustaches di musculus adulte dopu l'invierno di i boschi circa a mità di ghjugnu. Volenu à sittembri, accumincianu a circà un locu illuminatu, è in uttrovi tornanu novu sottu u cascaru per u prossimu invernu.

Ghjunti in u zuccadoru in a castagna, ganda in furia di fugliale, elmi, chioppi, archetti, biscotti, castagne, nocciole, pira, salute, capelli, arme e altre foddi. L'arburi vechji sò scelti per a vita, spessu cù u pudè o danni di u focu, ghiacciate, funghi, legne. Preferite aperti, e spedizione, chì sò caliati da ogni ucu da u sole. Tempu nuvole, ovenu, è in u clima chjaru attivamente tramandà l'arbuli è mosca. Per via, i sti cumpagni sunnu stupiti è di cumbattenti: si qualchissia attaccà, sò assai attivamenti strappati da e so boccidi putenti.

Mustache hè un grande scarabe cù culori brillanti è brillanti. Ma ùn hà micca impeditu di tuttu in camouflaging. In a natura, hè difficiule di avè l'avè l'insecte quandu si trova in tranquillità in un ferri, fusionatu cù una cortezza grisgia. Inoltre, i mancu spots nantu à u corpu l'aiutanu à "dissolve" in u glare di u lume è l'ombra.

Barbel Alminu hè un solitore, ma à quelle, questi beetles cugranu in grandi ingulu. I scientisti ùn anu micca risposta à a quistione, quandu hè solu per questu hè per quessa ch'elli deveru bisognu.

Riproduzione

Dopu l'attrachju, a femmina dispensa l'ova in crachi è cracke nantu à i bagaglii di l'arburi vechji à una altura di trè à sei metri. Larva parevanu quasi duie simane dopu, se favurisce e cundizioni climatichi favurizate questu. Sì l'estiu hè chiuvutu è nè vagnatu, e poi li larvagini ponu scupperanu è in un mesi. Hè grandi (fin'à 40 mm di longu è 8 mm l'anch'elli), foddi, bianchi è arancelati in u pronotum. Dopu à u nàscita di a lumicità subitu "invintatu" in u troncu. Ci hè stata una calla "cuna", induve hè diventata in una mucca.

Da una pupa à un adultu, a trasfurmazioni si sviluppa solu in u terzu o quartu anno, quandu u ghjovanu beetle hè sceltu à l'arbre. Questa hè a razza barbel d'alpi, o u lumberjack alpinu.

Seguretat

Malgradu l'aria dispunivata larga, u barbelatu alpinu hè vicinu à l'extinzione. U libru rilassu di parechji paesi, cumpresu a Russia, cuntene un discorsu chì questu beetle, com'è una spezia richieste richieste, hè tutela di u statu. À a traccia di estinzione, era in a Repubblica Ceca, Slovakia, Slovenia, Ungheria, Germania è Pulonia. U so numeru in i dicennii recenti hà diminuitu dramaticamente in Bielorussia, Azerbaïdjan è Armenia, in Ucraina. Hè casi impussibili di scuntate stu bellu scarabefanu in Moravia è i Balcani.

A raghjoni hè chjaru assai simplice: a splurestazione massiva è incontrolata, in particulare u dicina è mischju, è di bugia irresponsibile di bugia, postu chì l'alpin barbel hè una mostra benitosa per i cullatori chì u paganu da parechji centu centu.

A cumunità internaziunale hè ancu presa a misura di priservà l'immubiliate brillanti è sorpreneur in natura - hè listatu in a lista di u Red Europea, è in a Lista Roja di l' Unione Internaziunale per a Conservazione di a Natura, hè protettiva in assai riserve.

I fatti interessanti

U barbel Alminu divintò simbulu di u parcu naziunale "Danube-Ipoli" in Ungheria.

U scarabeci cleansi l'elittra cù i membri innasu, mentre fendu un sonu chirpingu, perchè si avvicinau.

In a staghjone di stagione, i scarabeci curanu cù e donne è publicheghjanu sughjetti aggressivu versu i rivali.

In sopra, hè scrittu cumu u tradizionalmente l'barbara alpina (Rosalia alpina). Ma à qualchì volte in natura, ci sò scarabeci di altri culori: puri negru senza una tapa blu o rosa. Probabilizente, l'investigatore suec Carl Linnaeus, chì prima scrisseva, hà sappiutu cun un roscu barbel, perchè chjamò u viscuvatu "Rosalia alpina".

Avà sapè cumu quale hè u barbel di l'alpi hè, cumu si vede, induve hè vita è riproduce.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.