Educazione:Scienza

A fonetica hè a scienza di i sonu

Un linguaggiu hè un sistema multi-livellu chì hè divisu in subsistema simplicanti è cumplessi o capelli. A fonetica hè u livellu più bassu di a lingua, cum'è studia u so unità unità - soe, fonemi, unificatori supersegmenti, accentuazione è entona. U so nomu vene da a parola greca, chì significa u sonu, a voce, u soru, u parolle. A fonetica hè dinò una divisiona di linguistica, in questa studiu stu livellu di lingua è tuttu ciò chì si apprunta: u sonu di parola, i so cumminzioni è i mudelli posiziunali, a produzzione di sonu da l'parlante è a so percepzioni da l'oientante, è ancu e funziunalità di u cunnessione di u sonu di a lingua in generale è u sistema di u sonu è a pronuncia Caratteristiche di ogni lingua indipendente.

Elementi di fonetichi:

- Pubblichi è privati. A fonetica generale studia a liggi di a struttura di u scogliu di u sonu in u principiu, independentemente da a lingua. A fonetica privata hè a fonetica di lingui individuali.
- Storicu è mudernu. A fonetica storica hè l'estudo di questi li leghji fonetichi attuiscenu in a lingua in i tempi diffirenti, è chì e so influenze sò stati preservati in a lingua per finu. A fonetica moderna hè studiu u statu di stu livellu di lingua in u mumentu.
- Teorizie è esperimenti.

A fonetica ùn hè micca solu un livellu di lingua è una rùbbrica di linguistica: hè cusì u rughjone di u filu di una lingua. In questu sensu, hè studiatu in l'aspittà seguenti:

1. Acustica. Questu hè un sguardu à u cunnessu di u sonu di a lingua da a pusizione di u listener. In questu aspettu, unu studia ciò chì una persona sende cù u so informazione di a parolla. L'aspettu acupunctuale discresca a qualità sonu: hà una certa altezza, freccia di vibrazzioni, timbre è altre proprietà fisiche.

2. Articulatory. L'ughjettu di a svilupia quì hè u sonu da u punteddu di u parraturi, questu, u travagliu di l'organi di parlà in a produczione di ogni sonu.

A fonetica cunsegna i so in trè aspetti:

- Fisica. Quandu si riferisce à e caratteristiche materie di u sonu.

- Articulatory (anatomicu è fisiologicu). Hè includenu i funtzioni anatomii è fisiològii di u parolle, i propietati articulati di u sonu, e funziunalità di a struttura di l' aparici pupulari, a classificazione di vucali e consonantsi in diversi lingui.

- Fonologicu (social). À questu nivulu, ci hè una cunnissioni di u cuscenza sonu è umana. L'unità basta di stu livellu - fonema - hè u tipu di u sonu chì hè guardatu in a cuscenza, è ancu a cunnessione di u sonu di u materiale è stu stereutipu.

Ancu u fattu chì l'apparizione articulatori di tutti i nazioni hè stata scrittu identitariamente, parechji lingui diferenze significativamente di ognunu in u livellu foneticu. Per esempiu, a fonetica anglesa, a righetta di russa, ùn sia micca cusì à stun cunzuncatura e voce in fronte di i sordi, è più di più, perchè hè un funziunamentu semanticu distintiu. In corsu, ancu in inglese, cum'è in certi altri, e so vucali longa è vucali breve difendenu , chì in russu ùn portanu micca carica semantica. È a fonetica spagnola dispensa à e duie senza avà i vucali senza cuntrullati, è senza amuletà i so cunsunanti so davanti à i vucali e e. Ma, ùn hè micca un sonu in spagnolu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.