Educazione:Scienza

Sutezziu radiuattivu - qual hè u veru periculu?

Tuttu a natura vivita è inanimate in u nostru pianeta hè espritu à a radiazzioni radiactiva per tutta a so esistenza. Hè impussìbbili senza manera di evitarià questu.

Sutezziu radiuattivu pò esse sia in u corpu è fora da - questu hè degutu principalamenti per a prisenza di un fondo naturali, chì formanu isitopi di l'urigine naturale. Sò prisenti in tutti i cunformi di u globu: sottuferu, in terra, in l'acqua, in l'aire.

Conventionally, sustanzi suttuali pò esse divisu in trè grande gruppi:

  1. Isòtophi chì sò furmati da uranium 232, thorium 232, e actinuranium 235.
  2. Elementi radiatici di potassium 40, calcium 48, rubidium 87 è àutri chì venenu micca genetichi di u primu gruppu.
  3. Isòtophi chì sò furmatu durante u cursu di reazzione nucliarii chì cuntinuamente a fluintà nantu à a Terra per l'azzione di ragi còsmica (per esempiu, carbonus 14 è tritium 3).

A so volta, sti sustanzi sò spartuti in u radiuattivu naturali è artificiale. L'isitopi-long-livers, chì esistenu in i composti naturali di l'elementi, appartenenu à u naturali. A so migità hè di centu à mila anni.

A radiuattività artificiale hè assicurata da u risultatu di e reazzione nucleari sottumessa da l'omu. Cusì, durante l'espansione nucleari , circa 250 isòtops sò furmati, chì 225 sò radiuattivitati. Quessi isòtopichi sorgienu com'è u risultatu di a fisioni di i nuclei di l' elementi cusì chjamati "pesante" è i prudutti susseguendu di a so decadenza. L'attività di una sustanza radiactiva dipende direttamente nantu à u nùmeru di nuclei chì decadenza in un certu periudu di tempu. I più ciuci sò furmati, a più alta l'attività.

U risciddu immedatu di a radiazionazione radiactiva per l'organismi viventi hè sopratu da radioniuclidi tòchi (Ra 226, 228, Pb 21, Ru 106, Na 22, Sr 89, etc.), chì include nuclei non-separati di l'atomi di plutonium è uraniu - i.e. Part di u combustible nucliari, chì ùn hà micca intrutu in a riazione di fisioni.

L'Umanità puderia creà più di duie centu radjunuculi artificiali è hà amparatu à utilizà energia atomica per una varietà scopi, pacficu è pocu assai. Cusì, l'energia di l'espansione nucleare hè aduprata in a medicina, l'armamentu, per circà di dettu di minerali è in a pruduzione di energia rinniva. Cusì, i dosi di radiazzioni tutali di l' abitanti di a Terra anu aumentatu.

A maiò spessu, i sustanziu radiuattivu si entru u corpu umanu cù l'alimentariu, l'acqua è l'aria. A quantità è a toxicità di i radioniuclidi in l'alimentu hè determinatu da a situazione di a radiazione chì hè sviluppata in questa regione.

I vegetali averanu a radiazionazione micca solu da u locu, ma ancu da a precipitazione naturale. I radjunuculi più accumulati in a col è a pitravi, è menu di tutti quessi sò cuntenuti in u grassu cumunu.

A pulizia è u trattamentu termale di e piante reduce significativamente a quantità di radiazione in elli. Per esempiu, quandu si pulita i prugne è pienu, finu à u 40% di radioniuclidi sò sbulogati, è quandu si cena - altre 10-15%. Quandu a culinaria di carne d'animali, i sustanzi radiuattivi sò ancu diventate una decocuura (da u 20% à u 50%).

Per riduce u cuntenutu di radionuclide in prudutti di latti, sò megliu trasferitu à u concentrazione di grassu è di a proteina.

Chì ghjè u periculu di a radiazzioni radiactiva?

Prima di tuttu, ancu duii dosis di puderà attivà una catena di l'avvenimenti in u corpu chì purtanu à anormalità genetica o cancer. A radiazione in grana dosi destroys cellulose è tissuti, facenu chì u corpu mortu. À u nivellu cellulare, u meccanicu di a divizia celulari è u so apparatu chromosomale hè danatu, i prucessi di a rinuvazioni è di a furmazione celular cù a regenerazione di tissuti susseguendu sò bluccati.

I sustanziali più radicali destruzivamenti attu nantu à a medula d'u ceutinu, a tiroide, glàndali sexu è spleen - questu, nantu à quelli organi chì necessitanu aghjurnà constante di e cellule è di tissuti.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.