News è societàPulitica

Primu Ministru Israeli: a lista. A prima Primu Ministru di Israel

Israel hè un paese abbastanza ghjovani, chi, però, havi na piuttostu arme in a storia pulitica. Nunustanti lu fattu ca a stu paisi lu furmali capu di statu hè u presidente, u più altu e funzioni di i rigulamenti di u paesi hè donu di u Primu Ministru di Israel. Iddu è lu capu di lu cuvernu e, in più casi, rapprisèntanu lu statu à u livellu internaziunale. Chì l'amparà di più a storia in a putenza di Primi Ministri di u paese Middle Eastern.

A lista di ministri primu di Israel

So appena quale hè u Primu Ministru di Israel? li Musei in p'òrdini di tempu hè a siguenti:

  • Ben-Gurion (2 volte).
  • Moshe Charette (1 ora).
  • Levi Eshkol (1 ora).
  • Yigal Alon (1 ora).
  • Golda Meir (1 ora).
  • Itshak Rabin (2 volte).
  • Menachem Begin (1 ora).
  • Yitzhak Shamir (2 volte).
  • Shimon Peres (2 volte).
  • Binyamin Netanyahu (2 volte).
  • Ehud Barak (1 ora).
  • Ariel Sharon (1 ora).
  • Ehud Olmert (1 ora).

Ciascuna di l 'hà avutu un rollu storicu in la vita di Israel, cum'è noi Mulateri Di L'discurremu sottu.

divintà un statu

A prima Primu Ministru di Israel, vinni distinatu a l 'Israeli Knesset (Parlamentu) in 1948. Eranu David Ben-Gurion. St'omu era vicinu a lu nizziu di lu mudernu statu di Israeli.

Pò dassi chì nimu hà fattu tantu per u ripigliu di u statu giudaichi, cum'è Ben-Gurion, perchè appena vitti a la testa di u muvimentu di Zionist mondu è Mapai. Per quessa, basta naturalmente, chi lu primu ministru fu datu à ellu.

Premiership Ben-Gurion abbandunatu l 'anni più difficiuli di esistenza di Israel, chì ùn hè micca solu necessaria a furmari l' Istitutu di statu, ma riflette dinù l 'Fra Arab chì circarà à eliminari cumplitamenti statehood di Israel. E, mi tocca à dì, incù u compitu di Primu Ministru Israel coped brilliantly.

Ma, di sicuru, a suluzione di mpurtanti statu di l 'affari in una ambienza cusì n'aggrissivu nicissarii nu sforzu cunziddirèvuli è energia. Stu ùn pò, ma micca i beni-essendu shestidesyatisemiletnego David Ben-Gurion, è in 1953, si rassignatu. U so succissuri in l 'articulu di primu ministru Moshe Sharett addivintau. Ma vidennu ca li novi cumandu di u paese ùn pò risista incù tutti i prublemi interna è esterni, l 'annu doppu, Ben-Gurion fu custrittu a turnari a pulitica, pigghiannu la sedia di ministru di a difesa.

In 1955 fù sunari-eletti à i Knesset, Primu Ministru, è in 1959, fù sunari-eletti torna. Hà tenu la prisidenza nzinu a lu 1963. In ritirata, iddu fu furzatu a rassignàrisi diffirenzi pulitica cù i so partighjani.

Si lauriau da u cursu di a vita di Ben-Gurion, un dicenniu doppu la rinuncia da l 'affari publichi.

Levi Eshkol

Dopu à i dimissioni di David Ben-Gurion, lu primu ministru fu numinatu da u Knesset, un altru riprisentante mpurtanti di Mapai - Levi Eshkol. In a so pusizioni pigliò in u 1963, è in lu 1966 fù sunari-eletti di una siconda parolla. Quandu si cunfunniu cu Mapai partitu Ahud partitu. A nova forza pulitica, guidatu da Eshkol, fu chiamatu infilarata. Levi Eshkol muriu nta lu 1969, ca lu so duviri, comu lu primu ministru.

Doppu la morti di e Eshkol. circa. Primu Ministru addivintò Malaga Alon. Sti òbligu stati mposti supra lu per uni pochi di mesi, nzinu a l 'elezzioni di novu primu ministru di l' l'Knesset.

A donna, à u capu di u Statu

In u principiu di la primavera di lu 1969 fu elettu comu lu prossimu lu primu ministru di Israel. A donna avia mai occupatu a siguenti. Ma Golda Meir divinni lu primu è tantu luntanu u solu riprisentante di u sessu fairer, accittà a sorte di u cuntrollu statali Israeli. Inoltre, hè guasi una di li primi e donne in u mondu, nsemi cu Indira Gandhi, ca vinciu lu cchiù àutu ufficiu da ùn lascita, è l 'elezzione. Doppu li ghjunse un tuttu aise di puliticanti fimmina, ca era lu capu di u so paesi: Margaret Guglielmi, Benazir Bhutto, Angela Merkel ...

Nunustanti appartenini à u sessu scintìfica, u novu Primu Ministru di Israel, mustrò u rigidity riservazioni in la guerra contra na cualizzioni di Arabi Uniti d'America, chì u dirittu à difenda i sincerità è indipendenza di u statu. Tuttavia, un pocu grande perdita di e truppe Israeli in la guerra di cundottu à a perdita di pupularità di Golda Meir, è malgradu una vittoria Moarh partitu, si rapprisenta l 'elizzioni, donna Primu statu furzatu a situazioni.

U cambiamentu di u forze pulitiche in lu putiri

Cusì, in 1974, addivintau lu primu ministru di Israel Itshak Rabin. Tuttavia, digià in u 1977 per via di un scandalu finanziariu chi trattàvanu dû nomu di a so moglia, è u cunflittu cù u ministru di a Difesa Shimon Peres, Rabin fu furzatu a situazioni. Ma a stu noi sò sempre pulìticu mpurtanti daretu, quandu avemu parrari a so seconda premiership.

U rassegnazione di Yitzhak Rabin hè un evenimentu, repère di a vita pulitica di Israel, cum'è l 'appressu lu primu ministru, u Knesset ùn hà sceltu i ripresentanti di u partitu Moarh (Mapai), com'è i sèculi era nanzu, è u nominee di u Likud - Menachem Begin. In u 1983, a catedra di u Primu Ministru fù sustituitu da u listessu partitu Itshak Shamir.

Allora, in u 1984, u partitu hè capaci à vultà prestu prestu Moarh supranenza in u visu di Primu Ministru Shimon Peres. Ma ellu cuvirnaru la casa di dui anni, dapoi u 1986, un riprisentante di l'Likud Yitzhak Shamir rinisciu a ripigghiari la premiership.

U campanile di Yitzhak Rabin

Dopu à una longa esercitu cun i citadini Palestinian di Israel sò divintatu ribbelli a circari la paci, tantu in u 1992 l 'elizzioni pi l' Knesset micca scunfittu Likud partitu, ghjambi à pusizzioni rigidu in i territori occupati e finisci la guerra di prumove u mutore di Labor, à u tempu di u lingual mucosa-Murat Mapai.

U capu di l 'auturitati guvernu hè l' ex Primu Ministru Israeli Yitzhak Rabin. premiership l'New Rabin in u primu tempu tariffa mintuvà a tèniri s'arricorda di paci cu l 'organizzazzioni Palestinian. Quessi li niguzziati cunclusu in lu vulè brilliantly in l 'accordu Oslo cù u capu cour Yasser Arafat in u 1993. Sti patti vuluntarii di la criazzioni di l 'Authority Palestinian.

Ma postu a pace-nnamurata di Yitzhak Rabin statu sustinutu da Innò tutti Israelis. citadini Radically-arachide 'ntisi ca iddu avia tradutu l' intiressi di Israel. Unu di i so rapprisintanti in 1995, duranti a riunioni pruvatu à Assassins Yitzhak Rabin. U firiti nfriggìu da una estrimisti di training, schiarisci funestu.

Next Primu Ministru

U prossimu Primu Ministru Israeli, Shimon Pérès, chì hà digià tinia u premiership, cuvirnaru lu paese di menu chè un annu. In u 1996, per a prima volta in Israele, l 'elezzioni di u Primu Ministru tinia direttamente da u populu, piuttostu chè à u Knesset. U vincitore hè u riprisentante di u partitu Likud, Benjamin Netanyahu. Iddu spesu pulitica più risirvata versu lu Palestinians cà u so re. Tuttavia, in 1999, Likud suffertu un scars cumpleta in l 'elizzioni, è Primu Ministru Israeli Benjamin Netanyahu rassignatu.

U novu primu ministru di Israel, fù elettu Ehud Barak di u Labour Party.

U novu millenniu

Tuttavia, digià in u 2001 u Likud ripigghia li sô pusizzioni. U primu ministru Ariel Sharon, pigliata in u quali u raportu cù u Palestinians novu suffrianu. Era in stu tempu lu intifada Arab scuppiò - lotta l 'Palestinians è Israelis.

In 2005, ci era una divisioni in la Likud. Primu Ministru Israeli Sharon iscì cun sustinitura di u so culturale è assestati di u partitu Kadima. Ma in u listessu annu in u capu di u guvernu avia prublemi salute. Si lasciò un trattu. In 2006, Sharon, in un avissi, fù dichiarò incapacitated è cacciatu da a putenza. Era la prima tali casu di fractionization di ufficiu publicu in Israel. Ariel Sharon murì in u 2014, ùn fù fora di l 'avissi.

U dopu lu primu ministru di Israel da Kadima, Ehud Olmert, cuvirnaru lu paese sinu à u 2009, quandu l 'articulu fù sustituitu da un riprisentante di una forza pulitica tiniri Likud, Benjamin Netanyahu, hà digià tinia lu postu. Iddu è lu capu di Cabinet l'paese à u prisente.

Tale hè u brevi a storia di u cambià di Primi Ministri di u Statu di Israele.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.