Educazione:Scienza

Operazione gasului sottu prucessi isobaric, isotermichi è adiabatic

À u cori di quasi ogni operazione di a manu termale hè un fenomenu termodinamicu, cum'è u travagliu fattu da u gas durante l'espansione o a compressione. Hè bisognu di ricurdà chì in fisica, una medità quantità hè definita cum'è u travagliu, chì faci menzione l'accionu di una certa forza nantu à u corpu. In accordu di questu, u travagliu di u gasu, una cundizione necessaria per u cumpitenziu di quale hè un cambiamentu in u so voluminu, hè nunda più chì u pruduttu di pressione nantu à questa cambiamentu in volumu.

U travagliu di un gasu cun cambiamentu in u so vulume pò esse isobaric è isothermale. Inoltre, u prucessu di espansione propiu pò esse di una natura arbitraria. U travagliu di u gasu, chì si fa accade à espansione isobar, pò esse truvatu da a formula seguente:

A = pΔV,

In quale p è a pruduzzione quantità di a prissioni di gas, è ΔV hè a diffarenza entre i volumi iniziali è l'ultimi.

U prucessu di espansione di gasu arbitrariu in a fisica sò generalmente rapprisentati cum'è una seqüència di prucessi isobaricu è isucatuicu. Quessi sò caraterizati da u fattu chì u travagliu di u gasu, cum'è i so indicative quantitati, hè u zero, perchè u pistone ùn si move micca in u cilindru. Sutta tali situazioni, capisce chì l'operazione di u gasu in un pruduttu arbitrarju cambià in proporzione diretta à l'aumentu di u volumu di u bastimentu in u quali u piston si move.

Si comparace u travagliu fattu da u gas durante l'espansione è a compressione, pò esse adupratu chì quandu analizeghja a direzzione di u vettore di u spustamentu di u pistone concetta cù u vettore di a forza di pressa di questu gasu stessu, duncu in u calculu scalale u travagliu di u gasu hè pusitivu è a forza esterna hè negativa. Quandu u gas es comprimit cù a direzione generale di u cilindru di u cilindru, u vetru di forzi esterni coincide, è perchè u so travagliu hè pusitivu, è u travagliu di u gasu hè negativu.

A cunferazione di u cuncettu di "travagliu fattu da gas" hè micca cumplicatu, per ùn affruntà ancu i prucessi aziunati. Stu fenominu in a termudinamica hè capitu cum'è un prucessu chì ùn ci hè micca scambiu di caloru cù qualsiasi corpi esterni. Questu hè pussibule, per esempiu, in u casu quandu u vasu cù u pistone di u travagliu hè furnitu da u bonu insulation termale. Inoltre, i prugrammi di compressione o espansione di u gasu pò esse equipariatu à adiabaticà se u tempu di u cambiamentu in u volumu di u gasu hè assai menu di l'intervalu di tempu chì l'equilibriu termale trà i cuerenti circundante è u gas esiste.

U prucessu adiacuaticu più frequenti in a vita di u ghjornu pò esse cunsideratu u travagliu di un pistone in un mutore di cumbugliu internu. L'esencia di stu prucessu hè dinò: quandu hè cunnisciutu da a prima diritta di a termudinamica, u cambiamentu di l'energia interna di u gasu serà in quantità quantu à u travagliu di e forzi diretti da l'esternu. Stu travagliu in a so direzzione hè pusitiva, è per quessa l' energia interna di u gasu hà da crescenu, è a so temperature aumintarà. Sutta tali situazioni iniziali, hè chjaru chì sottu una espansione adiabatica, u gasu travaglià a reduczione di a so energia interna, rispettivamente, a temperatura nant'à u prucessu disminuirà.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.