News è societàFilusufia

Hermeneutica - l 'arti di la filusufìa, o intelligenza?

Tradizione, hermeneutica hè chjamatu u tiurìa e pratiche di i testi di Ricerche, ca si sviluppau a lu stòricu e li scienzi favella da u XVIII seculu (G. Meyer, H. Wolf, etc.). Eppò si messe à piglià un caratteru di più univirsali. Friedrich Schleiermacher sviluppati si comu na tiurìa generale di spiigazione è Wilhelm I. Europa - cum'è u fundamentu di a cunniscenza di u umane. Perciò, s'ellu Schleiermacher insistia nant'à i metudi di grammatica è linguisticu tradiziunali di spiigazione, chi di lu mètudu hermeneutical l'I. Europa - è, sopra tuttu, u arti di la cumprinzioni.

In lu XX sèculu, da a lu mètudu di spiigazione testu di hermeneutica ogettu di a filusufia, à causa soprattuttu di i phenomenology di Husserl e Martin Heidegger travaglia. Sè Husserl rialità primariu in aiani ùn hè cunsidaratu u "spiritu" o di "storia", è "la vita-mondu" chì Heidegger, cù l 'insignamenti di Husserl, fu la scusa chi u mondu hè cusì pesciu di a storia è a cultura, par e grande, lingua. In i so opari più tardi, Heidegger scrissi chi formi lingua distinu essa chi ùn avemu micca di parlà a lingua, ma chiuttostu, si dici, cù u nostru aiutu. Cuntinuannu la tradizzioni di I. Europa, Heidegger ditarminatu chì tali hermeneutica filusòficu. Stu hermeneutica di lingua, perchè hè messa cu l 'aiutu di u quali hè pussibili capisci comu tali, chi, a turnu, cunduce à una "avanzà à u veru essendu, vivant è a riflissioni."

Tutti stu truvatu u più u sviluppu di un tali finòminu cum'è hermeneutica. Philosophy, in cui si trasfurmò, hà risuscitatu u quistione di quantu po 'u prucessu di capì u mondu, un locu in stu prucessu di appartene à "la scuperta di la verità, di essiri." Hè statu brilliantly fattu u so Vatican diriggenti Hans-Georg Gadamer. Studi di storia è essiri umanu, hermeneutica fu la scusa à esse u filosofia chi ci spieca u sensu di a vita, arte è a storia, abbraccia la spirienza e l 'individuu è a sucetà, è tradizioni, è mancari cun ella. Quandu Paul RICOEUR dialettica hermeneutic di spiegazione è intelligenza di u sì hè una spiigazione filusòficu di u mondu ingiru à noi, per Habermas - u mètudu di mutazione di a sucetà, di Gadamer - la filosofia più universale di mudernità.

U più famosu u travagliu di Gadamer - "Verità è Method" - in u so titulu di cartoons, comu l 'primura di ciò chì hermeneutica. A filosofia di l 'intelligenza partì in stu travagliu, mostra una sfarenza significativa di spiigazione trà i scienzi naturali e matematica à l' unu a manu, è suciale e umanu - nant'à l 'àutri. cuncetti teorichi di Scienze naturali e matematica hè basatu nantu à un mituduluggìa furmali, basatu supra la nnuzzioni è deduction, ipotisi è lu studiu verification di essayer repetitive. Umanitarii listessu scienza direttu à a ricerca di a verità, è micca fighjendu u mituduluggìa. E la virità è - hè ùn hè micca una tiuria, hè un fattu di a vita - una induve a ghjente veri sò.

Cù lu m de Heidegger, Gadamer dà a risposta à a dumanda di ciò chì i umane è ciò chì hè u so cum'ella. A funzione tempurale in lu ghjucatu da u cuncettu di a tradizioni. Ghjè per ellu unu di i so modi di putere, perchè ùn si pò sapè tuttu, senza l 'aiutu di u so re. Ma a tradizioni ùn pò esisti, senza lingua. Hè passatu à traversu lu. In più, cù u lingua di spirienza umana formulate, pattu è dà si forma. Aiani hè dinù per via di a prisenza di a lingua. In a prisentazione di hermeneutica l'Gadamer - la filusufìa di intelligenza - si mostra chì ghjè un bè stu mondu di a lingua. Ma l '' ambiguità di a so porta à u fattu chì i testi deve esse interpretati hermeneutically, in ordine à capisce tuttu di a so mente.

In la filusufìa di Gadamer, ci hè un altru, ancu categuria di più fundamentali di a lingua - issu hè un ghjocu. Si trova in i cori di i modi 'abissu di i essiri umanu è parmetti à manighjà a cunniscenza. In più, di lingua, è si capisci comu tali hè basatu dinù nant'à u ghjocu. Dopu à tuttu, hè, secondu à Gadamer, hè ùn dirivatu da u individuale, è ùn cuntene interesse - ghjè indipendente è self-bastò, cum'è una "cosa in stissu". U ghjocu hè una vera enti - si tira in sunatura escia in a so vita. No smaraviglianu u ghjocu hè chjamata "passiunanti" - veramenti catturà i participanti.

So l 'Al hè a cuntimplazione esteticu di travagghi di l' arti, lettura, un libru, una cunniscenza di a storia. "Sperienza esteticu, Catharsis, ricerca storica - Gaffory Gadamer - prumetti una spiciali, tichja di ntiressi e n'ordini in piacè."

Ci pò diri ca hermeneutica, la filusufìa e la tiurìa dâ canuscenza a lu umane, dici ca si capisci, toltu da u ghjocu, permette à voi pè ottene vicinu a la verità. sperienza hermeneutica, cum'è l 'espirienza di l' arti e riliggiuni, basatu in parechji casi su intuizione intellettuale, intuizione. intelligenza Hermeneutic di l 'arti, guidatu da intuizione, permette di capì u sensu di u testu stessu. Oltri a chistu, presa in contu micca solu chì u autore vulia dì, ma dinù u cuntestu in u quali hè criatu u testu, è chì si porta. Hè pussìbule, grazi à categorie cume u sensu cumunu, sperienza persunale, l 'apartura di l' lòggica internu di usu na speci di a reincarnazione, "dialogu" cù u testu. Vergogna à a cunniscenza di u "dentro" vi permette à sacciu cchiù lu finominu di sucetà, è a cultura, è i prublemi di esistenza umanu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.