FurmazzioniStoria

Granduca di Lituania, Vytautas: biografia facts ntirissanti, pulitica casareccia, a morte

A data esatta di a nascita hè scunnisciutu Vytautas. On descrizzioni sicundariu in u annali di i sturiani sò ghjuntu à a cunchiusioni ch'ellu hè natu versu 1350. U granduca di Lituania, Vytautas hè u figliolu è nipote di Algirdas Keistut à a nascita è ùn hà sustennu di putiri supra lu statu. A so pusizioni suprema à mezu à paisani, dicìa per parechji anni, in numerosi guerri civili e straneri.

Corsa di a putenza

In 1377 u so ziu mortu Vytautas, granduca di Lituania Algirdas. Lu putiri passau a so 'figghiu Jagiello. Keystut chì hè Troki duca, idda ricunnisciute niputi domani è turnò à i so casi propiu --Anti Cattòlica cristiana stabiliu in u bald i so ordini militari. Jagiello, parò, hè a paura di u so ziu. In agghiunta, lu cresce u cunsigliu paranoïa apprussimata.

Jagiello si n'andò in un scuntrarisi cu la cristiana à privà Keistut a so lascita. Prestu la guerra civili, ca era unni parteciparu lu futuru granduca di Lituania, Vytautas. In 1381, insieme cù u so babbu, si battenu Jagiello. Kęstutis tempu addivintau lu capu di tutta la casa di campagna, è Vytautas - i so eredi.

guerra civili

Digià in lu prossimu annu - in 1382, in Lithuania, una rivolta aperta scuppiau contru à u guvernu Keistut. Assemi Vytautas ch'ellu fù cunquistata è statu strangulatu in prigiò. Son corse in u duminiu di l'Òrdini Ordine. Tri anni doppu, Pulonia e Lituania intrutu in un unioni, accussì effittivamenti si cunfunniu in una sola statu. Jagiello si trasfirìu a so capitale di Cracovia. Allora Vytautas fatta da cucinu di ritornu di lu Granducatu di i Diritti di u guvernatore.

Perciò, u cunflittu prestu frà elli erupted cun ligatu a forza. Vytautas avia di novu a scappari pi l 'cristiana, cù quale ellu campava di trè anni in a preparazione di u ritornu triumphant à a so tarra. In 1392-m, dopu à una serie di battaglie i fratelli firmata accordu ostrów. Granduca di Lituania, Vytautas novu ripigghia lu titulu. Furmalmenti, iddu stissu ricunnisciute un vassallu di u rè polacco, ma stòrici crìdinu era in 1392 la data di partenza di u so de facto la ndipinnenza di l 'Board.

Campagni contru à u Tartars

Doppu la Guerra Civili Spagnola, Vytautas pussutu infini pagari attente à i nemici esterni di Lituania. Supra lu cunfini miridiunali di a so casa di cunfina à u francese steppe, chì hè sottu u cuntrollu di u tatar. In 1395 u khan di lu Golden Orda Tokhtamysh suffrutu na dura scunfitta da esercitu di Tamerlanu. Scappò à Vilna, circannu rifuggiu ci.

Cosa in sta situazione fatta Vytautas? Granduca di Lituania, quale biografia hè un esempiu di un tribunu attiva à luttà cun tutti i vicini periculosa, ùn pudia mancà un tali casu. Iddu disguised Tokhtamysh è si messe à incascià e truppe di incursioni 'avvene u francese steppe. In u 1397, 'armata l' l'Riuzzu 'ncruciati lu Don è, senza truvari a resistenza spiciali, arrubbatu è distruttu u Caravaning tatar. Quandu ha appuculita Orda nfini a guerra u cuntrastu ùn eranu decisi à a so favuri. Lithuanians battenu u francese steppe è pigliò di più cà una milla prighjuneri.

Ma chi ùn firmavanu Vytautas - granduca di Lituania. facts, Interesting circa la Crimea ellu pruvucatu a jiri a la pinisula aquatique, induve catena è tinutu a so ricchezza abbirsari èranu Tokhtamysh. First esercitu Lithuanian mai acchiana tantu luntanu in territoriu nemicu. Vytautas sperà u so successu inspirati da u Papa à annuncià Pan-European jeva contru à u tatar. Sè un tali spidizzioni parlà principia è tentatu di successu, lu Riuzzu pudia cuntà nant'à u titulu di riali è un nutevuli accrescimentu in i territori in i est.

Battaglia di u fiume, Vorskla

Tuttavia, la jeva sutta lu patruciniu di Roma nun succedi. Intantu, u tatari rinisceru a risolviri lotti nterni e unificà in ordine di rumpiri li nimici Western. Steppe guidatu da Han Timur Qutlugh è temnik Yedigei. Ci stavanu una grande armata di dicini di migghiara di surdati.

Cosa li pò oppunìrisi è chì pudia Sott'à sottu u so Beni Vytautas - granduca di Lituania? pulitica Domestic guvernatore u dirittu ellu à truvà una cumprumissioni tra li diversi parti di l 'sucietà lituanu. In u primu postu in fronte di ellu hè un bœuf di li rilazzioni cu li pupulazzioni Russian Orthodox vivant à u più grande spaziu di u paese. Vytautas pigliò cura di ste persone è i guvernatori, thereby rinisciu a guadagnari una bona riputazioni.

A so idea di una campagna punitive contru à u tatari stati reflété micca solu in u so pupulazione Cità, ma ancu qualchi prìncipi Russian indipendente. Assemi Vytautas accittò à affruntà u guvernatore di Smolensk. Assai aiutu ghjunse dinù da Pulonia è ancu l 'Order Òrdini. Sti cattolici accordu a furmari un fronte unitu contr'à u francese steppe. Infine, cun Vytautas era tatari leali a Tokhtamysh.

L'esercitu di circa 40 mila pirsuni mette in l 'est in u 1399. A battagghia dicisiva hè accadutu in u fiume, Vorskla - un affluenti di u Dnieper. Vytautas esercitu prima lanciau un offensiva, è hà ancu arrinisciutu d 'appughjà i tatar. Tuttavia, la secunna mità di numadi capunanzu pigliatu manuvra minà Munniali lituanu. À u mumentu cruciale u tatari schjaccià u furgoni di i cristiani, è quelli alluntanati di u fiume. A battaglia finìu a scunfitta. Vytautas stessu statu feritu è cuncèntranu scappò. Dopu à sta falluta, iddu avia a scurdari circa lu sviluppu di l 'francese steppe è u titulu di Riali. In a battaglia tombu tanti principi Russian è Lithuanian: magistrati CREME, Bryansk è Smolensk.

A nova unioni cu la Pulonia

Dopu à a disfatta à a putenza Vorskla Vytautas statu minacciatu. Si perdi assai di dédié, mentri in Lituania cuncintratu a so nova avversu. Addivintaru Svidrigaylo Olgerdovich - u frateddu minori di Prince Jagiello è Vitebsk. In sti casi, Vytautas dicisi à entre in un novu sindicatu cu la Pulonia. À a fini di 1400, si scontra cu Jagiello vicinu Grodno, induve monarchs firmatu u ducumentu, chì marcatu una nova tappa in lu sviluppu di rilazzioni di Cracovia e Vilnius.

Cosa hè l 'essenza di u cuntrattu è per quessa ch'ella hè cusì impurtante? Jagiello ricunnisciutu di Bach pruprietà Vytautas Lituania, chi effittivamenti spugliata Svidrigaylo ogni dirittu à u tronu. A so lotta hè meaningless è duvuta self-scunfittu. Per parte u so, u Lithuanian granduca Vytautas dopu à a so morte principia à passà u tronu à Jogaila, o di u so succissuri. Sè ùn era, è ghjè tronu di Lituania, era a terra move populu eletti di votu nobili. À u listessu tempu li pulacchi mantinuti uguali dirittu à boyars Orthodox Russian. Stu scontru fù cunnisciutu com'è u Pattu di Vilnius è Radom.

U cunflittu cù u cavaleri Òrdini

A guerra persa incù u tatari hè forti, ma micca una parcussione funestu. Soon Vytautas ripigghiau da lu. À u centru di a so primura hè u rapportu cù u Òrdini Ordine. Cristiana per parechji dicennii pigliatu tarra da Lituania e Pulonia, mentre ch'elli èranu impastughjata in una guerra civili. Avà monarchs eranu alliati, è dunque, in fronte di li apre la pussibilità di funziunamentu alliati Cuurdinau contra l 'Òrdini Ordine.

Vytautas hè interested in riturnannu Samogitians tarra è Jagiello vulia à avvicinà a Pomerania Eastern è Helminskuyu è Michalowski tarra. A guerra cuminciò cù l 'assartò nto Samogitia. duminazione Òrdini priatu suppurtatu Vytautas. Granduca di Lituania, un cortu biografia chì hè una seria di campagni militari pedagogicu, dicideru ca chistu è lu megghiu casu pi lanciari un attaccu nant'à lu cristiana.

A campagna contru à l 'Òrdini Order

In la prima tappa di a guerra, dui ganghi agitu hesitantly. U solu grandi successu di li pulacchi e Lithuanians hè u catturaru lu furtezza di Bydgoszcz. abbirsari èranu Appena surtitu ne un trattatu di pace. Però, era corta-stava, essendu u tregui necessaire abbirsari èranu di mobilize so riserve. Maestru di l 'Order Ulrich von Yunginen trasuti u sustegnu di u Ungherese King Sigizmunda Lyuksemburga. Un altru allattò à i tedeschi addivintò surdati straneri. By u tempu di u resumption di difesa di i cristiana avutu un 'armata l' pesu di 60 mila pirsuni.

'armata francese era più di signori, ghjuntu à i shiite incù u so picculu córpi. Lithuanians suppurtatu i cechi. U so capu hè Yan Zhizhka - l 'avvene cèlibbri ginirali Hussite. Ci era u latu di Vytautas è u cantu Russian, cumprisu lu Principi di Novgorod Lengvenis. At a alliati tribunale militare, aghju dicisu di vai e so manere sfarente di u Marienburg - la capitali di l 'Òrdini Ordine. forze Coalition avia circa paru à l 'esercitu crusader (circa 60.000 pirsuni).

battagghia di Grunwald

Sè a prima tappa di a guerra di u cavaleri tedesco occupatu dâ Pulonia, avà pulacchi e Lithuanians iddi attaccatu i pussessi di l 'òrdini. July 15, 1410 ci fu nu cummattimentu dicisivu di u Great War (comu lu statu chjamatu in la annali Lithuanian). Alliatu esercitu urdinatu da Jagiello è Vytautas. Granduca di Lituania, quale foto ritrattu hè in ogni un'opera nant'à a storia European medievale, hè digià una legenda à mezu à i so cuntimpuranei. Tutti l 'feritu tirrazzani, è ancu i so nimici ammirata la tenacità è pirsiviranza di u capu da ch'ellu truvatu u so scopi. Avà ch'ellu era un pocu luntanu da esse in gradu di fora u so paese di u periculu rapprisintatu da lu cristiana Cattòlica.

locu Steel definiscenu lotta vicinanza, ville, Grunwald. A prima tedeschi ghjuntu quì. Iddi sò rinfurzari li sô pusizzioni, si compru Traduction: campagna trappule teatru è crea hunting è Lucea è svegliu di u nimicu. Pulacchi e Lithuanians finalmenti arrivau e pigghiò li sô pusizzioni. Jagiello hè in senza prescia à attaccà a prima. Ma à u mumentu cruciale Vytautas dicisi à attaccà i tedeschi, senza un ordine da u rè inglese. Si trasfirìu a so spadda avanti sulu dopu l 'cristiana apertu u focu in u abbirsari èranu da tutti i so bombards.

About un ora di cavaleri pruvatu à batta si stendi à attacchi di Lithuanians è tatari (a Vytautas u serviziu hè dinù cavalleria Crimean). Infine, u maresciallu di l'Ordine di Friedrich von Wallenrod urdinatu un counterattack. Lithuanians accuminciò a recede. Hè statu pensatu i manuvra, u capite chì era Vytautas - granduca di Lituania. A Morte di e truppe inglese ch'ellu avia vistu, circundatu da u cristiana persu u so sistemu organizzata. Tuttu chistu appuntu cum'è anch'ella è capitanu. Prima, u Cavaleri dicideru ca Lithuanians sò scappatu in lu panicu è li falava à freccia, mentri avè persu u ordine di battaglia. Na vota ca parti di l 'asèrcitu tudiscu arrivatu lu campu di Vytautas, lu Riuzzu urdinatu a chiudere, ss è à circundà u nimicu. Sta missione hè statu misa supra i spaddi di Novgorod Riuzzu Lengvenis. Iddu coped incù u so compitu.

Intantu, a maiò parti di l 'asèrciti francisi Òrdini cummattiu cu li pulacchi. Paria chì a vittoria hè in i mani di i tedeschi. Jagiello Guerriera ancu persu Cracovia Beni, parò, è fù subitu turnate à u so sediu. U risultatu di a battaglia dicisi da u custatu di una battaglia di riserve applicàrisi chì sò aspittava à l 'ali, in u furgoni. Pulacchi li aduprà effittivamenti cristiana. In più, u cavalleria Vytautas scattu culpitu li tudischi da u so flanc chi ha un ordine parcussione esercitu funestu. Master Jungingen statu tombu nant'à u campu di battagghia.

L 'Alliati vinciu, è stu successu hè predetermined u risultatu di la guerra. Stu statu seguita da una turri stende di Marienburg. Macari si appi a èssiri cacciatu, li tudischi d 'accordu a dà tutte e catturau prima tarra è à pagà un tempurale indemnity. Vinciu lu Great War contrassignatu l 'avvena di na pusizioni duminanti in u rughjonu, u sindicatu di Pulonia e Lituania è u tramontu ordini Cattòlica in lu mari Balticu States. L'eroi undoubted turnau 'ncasa Vytautas. Granduca di Lituania te daretu Samogitia, comu vulia à nantu à u vigilia di u cunflittu.

Rilazzioni cu Moscow

At Vytautas hè u solu figlia Sophia. Spusò a so principe di Moscow Vasily I - u figliolu Dmitriya Donskogo. Re Lithuanian pruvatu à tene li rilazzioni sorta cù u so figliolu in u drittu, puru siddu si hampered da a so vulintà di cuntinuà u so crescita in l 'est à u dannu di u so terre Russian. Dui States sò cuntrariatu centri pulitichi, ognunu di li quali pussutu unificà i terreni East slavi. Vytautas ancu battizatu in lu ritu ortudossu, parò, più tardi cunverta à Index.

U pezzu cascatoghja di u rilazzioni Moscow-Lithuanian addivintò Smolensk. Granduca di Lituania, Vytautas Russian, pruvatu parechje volte a attaccari lu. Iddu dinò cunnoscia interfered in u puliticu internu di u Pskov e Republic Linguistique. Mandonu Vytautas l 'esèrcitu, comu fu lu casu cu la Battagghia di Grunwald. Duvuta a Russian terri granduca sviluppata fora di u so puteri à i spondi di u Oka è i Moscow Region Mozhaisk.

Niputi di lu lituanu granduca Vytautas hè u figliolu di Basil I Vasiliy Temny II. Iddu cullate u tronu comu nu giùvani in u 1425. U so babbu sapia chì Moscow hà troppu picca lu putiri a luttari simultaneously u Lithuanians è tatar. Pirciò, si forti conceded altrimente cunfini babbu-in, evitendu a guerra. Basil I, moru, dumandatu à difenda u novu duca Vytautas da u encroachments di lu putiri. Niputi di lu lituanu granduca Vytautas hè Basil II. Hè issu raportu ùn permette claimants à lu tronu di acconcianu u corpu.

ùrtimi anni

Da a fini di a vita di granduca di Lituania, Vytautas hè u più anticu munarca a l 'Europa. In 1430, ci hè 80 anni. U vigilia di u cimiteriu di u guvernatore dete u cungressu in Lutsk, chì invitatu Jagiello, Sigizmunda Lyuksemburga (prestu à divintà Mpiraturi di lu Sacru Rumanu Imperu), u legatu papali, è in numerosi principi Russian. Unu fattu chi stu casu hè accolta tanti magistrati putenti, dice digià chì Vytautas hè unu di i più impurtanti figuri pulìtichi di u so tempu.

U Cungressu Lutsk discutitu u verbes di l 'ncurunazioni di lu vicchiarìaddu. Si pigliò u titulu, equivalenti a chiddu ca era a Jagiello, chì Lituania avissi appoi addivintari nnipinnenti e arrivare a prutezzione in a West. Pulacchi, parò, uppusizione la ncurunazioni. U Populu ùn succede. Vytautas morse pocu dopu à u Cungressu in Troki, 27 di uttùviru, 1430. U so postu di inhumation hè tutt'ora. Vytautas hè u granduca di Lituania di 38 anni. Era l 'epica di u so regnu i heyday di ddu Statu. Dopu à i prìncipi cascò in a dipindenza essential di Pulonia. L'unione di i dui paesi chiamatu lu Commonwealth.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.