News è societàCultura

Ghjudei Mountain: history, pupulazioni, a cultura. pòpuli Caucasian

À mezu à i numarosi i discendenti di u nannu biblica Abràhamu, è i so figlioli, ad Isaccu è à Ghjacobbu, hè una categuria particulare di gruppu sub-sffarenza di i Ghjudei da a li tempi antichi avìanu campatu in i rigioni di u Càucasu è chjamatu i Ghjudei Mountain. Cuvirnari u so nomu storicu, sò avà suprattuttu abbannunatu u so anzianu spaziu residenza, piantà si in Israele, Stati Uniti, l 'Europa uccidintali e la Russia.

Impurtante di i populi di u Caucasus

I primi apparizione di i tribù giudaichi, à mezu à i populi di i circadori Caucasus qualificà di dui impurtante in a storia di u periodu figlioli - impastughjati poi (VIII seculu aC, ..) È l 'esiliu alti dui seculi più tardi. Circau di scappari da u sbaddi suttamissioni, i discendenti di i tribù di Simeon - unu di i dòdeci i figlioli di u nannu biblica Jacob - è u so fratellu Manassèiu stalla prima in u territoriu di Dagestan è Azerbaijan, è da a ci dissiminati 'n tutta l' Caucasus.

Digià in un epica storica più tardi (BC. E. environ V sèculu) Ghjudei Mountain intensively vinia da u Caucasus persiana. U mutivu chì lascionu a prima regione abitata, stati dinù guerri di cunquista ùn-finisci.

Cù una migranti purtatu un novu tipu di 'ncasa Judeo-Tat, si rifirisci a unu di la branche Jewish-iraniana gruppi lingua miridiunali. Si deve micca, parò, esse cunfusu cu l 'ebbrei muntagna di lingua. Quandu commonality trà e religione, ci sò differenze impurtante in lingua è a cultura.

Jewish Khazar Khanate

Chì i Ghjudei Mountain sò implanted ghjudaisimu in u Khazar Khaganate - na putenti stati medievale, cuntrullà u territoriu da Ciscaucasia à l 'Dnieper, cumpresi i Lower e regione francese medio Volga, parte di u rughjoni di Crimea è francese steppe di l' Europa urientali. Sutta la nfruenza di lu rabbini, i diritti di migrati Elite pulitica di u Khazars in la majuranza aduttata a lege di u prufeta Mosè.

Cum'è un risultatu, u guvernu mudificà cunfurtà a causa à i capacità di cunnessione di tribù militanti lucale è u cummerciu e culligamenti ecunòmici, chi era ricca di i Ghjudei assai: Quale sò s'ammiscau nta lu. Hè tandu si ne fora per esse sicondu un numeru di i pòpuli slavi orientali.

U rollu di i Ghjudei Khazar in la lotta contru à u cunquistatura Arab

Mountain Ghjudei Khazars avutu aiutu spirianza in la lotta contru à espanzioni àrabba in l 'VIII seculu. À ringrazià à elli, arriniscìu a ridduciri assai lu tirritoriu cunquistata da i so cumpagni di Abu Muslim è Marwan, u focu è a spada à spiazza a Khazars u Volga, cum'è a pupulazioni ancu stancarisi Islamized in i spazii occupatu.

U so successi militari di l 'àrabbi sò obligatu solu à lite interna chi si svilupparu tra lu magistrati Khanate. Comu hè à spessu u casu in a storia, hè ruvinatu u so lussuria inordinate di lu putiri e ambizioni parsunali. ricordi di u tempu spiigò manu-scritti, per esempiu, circa la lutta armata baruffa trà sustinitura di u prefettu Rabbi Yitzhak Kundishkana è mpurtanti Khazar Signurottu Samsama. Luntanu da a lotta aperta, causannu na lisioni a ntrammi li lati, si in lu corsu era a lu solitu a tali casi, receptions - mangiunarii, maldicenza è a corte intrigues.

U fini di l 'Khazar Khanate ghjunse in 965, quannu Russian Svyatoslav Riuzzu, chi fu capaci di vince di più rinfozzi tudischi, Pechenegs, è u Khorezm è Byzantium, scunfissi lu Khazars. Sutta lu so colpo culpisce i Ghjudei Mountain in Dagestan, cum'è l 'Munniali catturau lu Riuzzu e la cità Samandar.

Duranti l 'invasioni di Mongoli

Ma la lingua ebraica uni pochi di seculi parìa u spaziu apartu di Dagestan è Chechnya, mentri in 1223 u Mònguli guidatu da Batu Khan, è in 1396 - Tamerlanu, ùn perde li tutti i Sari giudaichi. À quelli chì campà sti tirribili invasioni, custretti à a cunversione di l 'Islam e abbandunà sempre a lingua di i so antenati.

Piena di dramma e la storia di i Ghjudei Mountain vivant à u territoriu di u nordu Azerbaijan. In 1741, si sò attaccatu da e forze Arab guidatu da Nadir Shah. U Populu ùn hà divintatu funestu, di a nazione cum'è un inseme, ma comu ogni invasioni di invasori causatu suffirenza canadese untold.

Scroll addivintau nu scudu di a cumunità giudaichi

Sti sviluppi sunnu spicchiati nta lu lingua. Di stu ghjornu, si usa la liggenna di quantu u Signore, ellu stessu, si livò di u so populu a scelta. A storia chì và chì un ghjornu, Nadir Shah spizzò, in unu di i sinagoghe, duranti la lettura di u santu Torah e li dumandava chì u prisente Ghjudei à disprezza a so fede è a cunversione di l 'Islam.

Sintìanu rebuffed, iddu viduta a so spada scatinatu una Giuseppe. Stintivamenti fece sopra à u capu di u libru Torah - e su cumbattimentu punta ci, impussibile à tagliata i vechji pergamena. Great timore cascò blasphémateur, fece i so mani à i Santuario. Iddu colpi scappò e urdinau a cuntinuà a firmari la pirsicuzzioni di l'ebbrei.

Anni di la cunquista di l 'Caucasus

Tutti l 'ebbrei di i Càucasu è a muntagna cumpresi, subì una quantità perditi duranti la lutta incù Guglieri (1834-1859 francese gg.), A purtà fora lu Islamization furzatu di grande lochi. U esempiu di l 'eventi chi hannu unfolded in la valle Machu Picchu induve u vastu maggiuranza di i residenti prifiriscinu rigezioni a morte di ghjudaisimu, vi pò fà un' idea generale di u dramma ghjucatu fora poi.

Hè cunnisciutu chì parechji i membri di u cullettivu di i Ghjudei Mountain nta tutta l 'Caucasus, sò impegnati in doctoring, cumerciu è parechji artisgiani. Benissimu sapennu la lingua e tradizione di i nazioni circondu, è li imitannu in vistiti e cucina, ùn campavanu micca c'assimilava cun elli, ma da a veghja à ghjudaisimu, per revuluziunà, unità naziunali.

Cù sta lea li culligamentu, o, comu hè oghje abitudini a diri "valeur a carta di u spirituali," è purtatu una lotta senza chetà Guglieri. Tuttavia, à i tempi era custrittu a fari cuncissioni, cum'è i so 'esercitu, essa sempri in u caldu di battagghia cu l' esercitu di l 'esercitu Russian bisognu di aiutu chuchotant abili Ghjudei. Esiste, ghjè l 'ebbrei penalità li surdati cu cibu e tutti l' elementi nicissariu.

Comu sapemu da i cronachi di u tempu, e truppe Russian a catturari l 'Caucasus in ordine per dà ci u guvernu, ùn opressa i Ghjudei, ma dinò ùn hà fari li quasi nuddu aiutu. Sè tramindui si vutau a ubligalli tali richiesti, allura avemu scontra, cum'è una regula, ùn hà primura rifiutata.

In u Service di a Tsar Russian

Tuttavia, in 1851, numinatu cumannanti di u principe, A. I. Boryatinsky dicisi à utilizà i Ghjudei Mountain in lotta cu Guglieri è creatu da a li sò riti largamente ramified di Messina, a faci iddu cù infurmazioni circa i lochi di Java è u muvimentu di e truppe nimicu. In stu rolu, si cumpritamenti sustituitu i falzi è currutti spìi Dagestan.

Sicondu a guardii bastone Russian, u prughjettu principali di l 'ebbrei Mountain era curaggiu, calmu, ntilligenti, casu è cresce a acchiappari lu nimicu Murat guardia. Datu proprietà, dipoi 1853 la cavalleria, luttà in a Caucasus, hè statu decisu a hannu micca menu chè mountaineers sissanta-giudaichi e randonnée in lu numaru si juncìu novanta populu.

Pacà u tributu à l 'heroism di i Ghjudei Mountain è a so cuntribuzione à a cunquista di u Caucasus, doppu la guerra, eranu ubligati à pacà da pacà u tributu di nu pirìudu di vint'anni, è rignava la dritta a terra move liberu tuttu lu tirritoriu di la Russia.

U ncontru di a Guerra Civili

Hè assai difficiule per sti foru l 'anni di la Guerra Civili. Industriusi è enterprising, i Ghjudei Mountain suprattuttu rèdditu dispusizioni chì ravage universale è ambiente dilinquenza li fattu un preziosi rapaci latri armati. So, torna in u 1917 a cumunità tutali sacchighjatu vivono in Grozny è Khasavyurt, un annu dopu, u listessu distinu befell i Ghjudei di Nalchik.

Parechji di i Ghjudei Mountain foru ammazzati in battagghi cu banditi, induve si cummattiu spadda a spadda cu li rapprisintanti di altri populi Caucasian. ricorda tristi, per esempiu, u militante di 1918, quandu, assemi a Daghestanians avìanu a repel u Fulbertu attaccu Ataman Serebryakov - unu di l'associa cchiù vicinu di General Kornilov. Duranti una longa e forti di battagghia, tanti di li stati tombi, è quelli chì avianu un casu pi supravviviri, nsemi cu e so famìglie Cintamu lassatu lu Caucasus a terra move a Russia.

Duranti la secunna guerra munniali

Duranti lu Great War Refrains, i nomi di i Ghjudei Mountain curputu mintuatu à mezu à i miti unuratu cù i più volti statu. U mutivu per chì facenu u so curaggiu selfless è heroism in la lotta contru à u nimicu. Quelli di quelli chì si ne fora in i territori occupati, più d 'iddi addivintaru vittimi di u nazzisti. In la storia di l'olucaustu vinni la tragedia in 1942 in u paesi di regione Bogdanovka Smolensk, induve l 'esicuzzioni di massa tudischi di Ghjudei, fù erettu, a maggiuranza di i quali sò da u Caucasus.

infurmazione generale di u numeru di persone, a so cultura e lingua

S'arricorda, u numaru tutali di i Ghjudei Mountain hè circa un centu cinquanta mila persone. Di sti, secondu a data, recenti, centu milla Live in Israel, vinti milla - in Russia, è assai in i Stati Uniti, e lu restu travagghianu stati distribuiti à mezu à u paesi di l 'Europa occidintali. Un picculu numeru di li hè dinù in Azerbaijan.

Ghjudei Mountain in la lingua uriginale hè quasi fora di usu, e detti a strada à i dialetti di u pòpulu, à mezu à i quali si campanu oghje. A tutalità di a cultura naziunali ristau. Hè un mischiu piuttostu cumplessu di tradizzioni abbràica è Caucasian.

Impattu nantu à i cultura Jewish di altri populi di u Caucasus

Facirmenti, unni avìanu sia à praticà, si messe subbitu à s'assumiglia à u locu, pigghiannu lu so 'abitudini, manera di vestiti è ancu a cucina, ma sempre distingués tinutu a so religione. Chi ghjudaisimu hà u dirittu tutti i Ghjudei, è u Mountain, macari, di parechji seculi di stà una nazione.

È à fà si hè assai difficiule. Ancu oghje, in la Caucasus, frà u so parti sittintriunali e meridiunali, ci sò circa sissanta-dui gruppi etniche. Comu pi l 'ultimi seculi, sicondu à i circadori, u so numeru hè assai altu. Hè pinsatu chì, à mezu à 'àutri nazzioni, lu cchiù granni nfluenza supra la cultura (micca religion) di i Ghjudei Mountain avia Abkhazians, Avars, Ossetians, Dagestani è Chechens.

I nomi di i Ghjudei Mountain

Oghje, nsemi a tutti li so 'frati in a fede un gran cuntribuzioni à a cultura è ecunumia mondu sò dinù fattu è i Ghjudei Mountain. I nomi di parechji di li sò bè cunnisciuti micca solu in i paesi duv'elli campanu, ma dinò fora. Per esempiu, un bè cunnisciutu-stissu Abramov Rafael Yakovlevich è u so figliolu - un affari mpurtanti Ian Rafaelevich, scritturi Israeli è figura letteraria Eldar Gurshumov, scultore, autore di u munumentu à i suldatu Unknown è u servu Kremlin muru Juno Ruvimovich, è parechji altri.

Comu pi l 'urìggini di lu nomi di i Ghjudei Mountain, tanti di li apparse arquantu tardu - in a siconda mità o à a fini di u seculu XIX, quannu la Caucasus fù infini aghjustà à l' Imperu Russian. Anna di stu, à mezu à i Ghjudei Mountain, si sò micca statu usatu, ognunu di li scecchi cotti solu da u so nomu.

Quannu addivintaru citadini di Russia, ricevenu un ducumentu in u quali l 'ufficiali fù custrettu à dà u nomu. Comu regula, nomu di u babbu, era agghiuncennu Russian paghjini "s", o femmina "Peninsula". Per esempiu: Ashurov - figghiu di Ashur, o Shaulova - la figlia di Saul. Tuttavia, ci era eccezzioni. Just a propositu, si furmò la maggiuranza di nomi Russian: IVANOV - figliolu Ivan Petrov - figliola di Petru, è cetara è cetara.

Metropolitan Ghjudei Mountain Life

U cullettivu di i Ghjudei Mountain in Moscow hè u più grande, in Russia è, secondu à certi, hè circa quindici mila pirsuni. Li primi ca imigrarru da u Caucasus ghjuntu quì ancu nanzu i rivuluzioni. Era u riccu e famìglie di libbra e Khanukaev Dadashov, ricevutu u dirittu di senza u cummerciu. I so discendenti campà quì oghje.

migrazione di massa di l 'ebbrei Mountain in la capitali vistu in u periodu di sciugghìu l' Unioni Suvietica. Arcuni di li mai lassatu lu paese, è quelli chì ùn vulianu a canciari radically a strada di a vita, hè megliu à dormir à u capitali. Oghje, u so cumunità hà patroni chì pussede a sinagoga, micca solu Moscow, ma dinù altre cità. Basta à dì chì, sicondu a rivista Forbes, à mezu à i centu genti cchiù riccu in Russia, quattru i Ghjudei muntagna vivant à la capitali mintuatu.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.