News and SocietyCultura

"Culle Buridanov" - per esse o ne ùn esse?

U prublema di scelta hè u dilema chì face sempre à a persona. Cosa di sceglie cusì chì hè benefica, per ùn perde? A quistione filosofica, cunnisciuta com'è "buruco di buridani", astruce a mente di l'umanità sempre. In questu articulu, analizà u significatu di a fraseulugia, u so urighjenu, è sapendu in a letteratura a frasa hè aduprata.

Fondo

U filosofu grecu anticu Aristòtilu, chì stava sempre in u IV seculu aC, cuntò à i so discìpuli è i suttate una paràbula. In a so storia di Buridan, l'asinu hè un omu indecisivu chì mortu da a sedientia è a fami. Questa persona hè in pocu di distanza da l'alimentariu è di u nutrimentu è ùn sapi micca chì sceglie per a so salvezza. Sta storia ci hè un caratteru simbolicu.

In fatti, Aristòtili hà significatu chì se una persona facenu a tali scelta, ellu esse elettu ciò ch'ellu crede sarà per esse u so bonu. Quandu più tardi, in u Medievu, u filòsufu-scholar Jean Buridan retoldda sta paràbula in altre parolle.

Capu di Buridan

In attu, ùn ci hè micca prublema. Ci hè un culo, mutu di famu, è ci sò duie munzieddu di fìanu apparente identitarii. Chì per elettu? Sicondu a paràbula, u burru puderebbe decide da eternu, è finu à quì si muri di fami. Inoltre, un animali anu u zuccaratu pò sceglie di sceglie unu di e duie stache è principià u manghjà. Jean Buridan hà statu capace per frazà a questione di scelta in questu modu. Hè pussibule di fà una scelta razzione, se ùn hè micca solu per calculà, chì duverà quì o questa decisione guida? True, sicondu i rumori priservati à questu ghjornu, Buridan, dicendu sta storia à i sguardi, sempre dumandatu s'ellu avia vistu in quessi casi chì i scecchi murenu. Inutili, tutta l'Asia puderia simplificà solu di corpu di animali eared. In fatti, l'animali ùn sanu micca di u prublemu di sceglienu, sta prupietà hè propiu in l'omu.

O panellu, o vaiu

In fattu, l'astru Buridani hè unu di noi parechje volte à settimana. Cume si cumincianu à pensà ciò ch'ella vulete fà in una situazione particulare è di quali di i dui maleità à sceglie? Pozzu illustra sta quistione di l'anecdòta famosa nantu à u scimmia, chì ùn pudia micca decide di manera à quale si cunghjunghje - à l'intelligente o bella.

Ùn ci hè nunda in risposta in situ tali, è ùn pò micca esse, perchè una persona hà a so propria dimara è a percepzioni di u mondu.

Interpretazione filusòfica

In fatti, cum'è di filosofi, u significatu di a paràbula ùn hè micca solu à u prublema di sceglienu "ciò chì hè megliu". Più assai e più internamente. L'imaghjini di u burricatu hè una mostra di determinismu in a duttrina di a vulintà humana. Hè cresce chì, se a mente ùn pò micca sceglite u megliu, a volte nantu à l'emozioni umani avarà una vulintà chì selecta l'aspirazione per u sublimi. Sì, per riflessione, una persona hà capitu chì e duie opere sò l'equivalenti, a volte di a persona in questu casu ùn hè micca validu.

Prima di noi chì, almenu una volta in a vita, hè un problema morale di scelta. A volte, a quistione pò so fondu schiettu. Per esempiu, chì hè megliu - per dì à a verità è perde tuttu, ma à u stessu tempu fate un sensu di a cuscenza, o chiuì, ma vanu cun u core pesante?

Nimu pò esse in u so averebbe, questu hè a nostra aligria è a nostra disgrazia. Per una banda, ùn avemu micca sempre in u sviluppu, à l'altru - pudemu perdurà tuttu ciò chì hè stata acquistata. Buridanov, un sumeri chì u significatu pò esse fatale, perseguite ogni persona in constantità. È ùn pò esse micca risposta bellu, perchè u cuncettu di currettu hè assai relative, è ogni ghjornu dispunite u propiu.

U fisicu è matimàticu

I filusòfichi ùn anu micca appruvamentu di u fattu chì "l'ass" di Buridan "da i sforzi di u fisiciste Leibniz hà aspessu l'animali esperimentali di e scienze exacte. Ma u sceccu u zitellu grisgiu, cù u ghjattu Schrodinger, hè ancu un participante in esperimenti pensati. U cumportamentu di un culo in una situazione dada hè previsible. Allora, sapendu a lege di a meccanica Newtoniana, pudete stabilisce a situazione di qualsiasi ogettu (in casu di qualchì data). Inoltre, l'astru Buridani hè citatitu in l'spiegazione di u teorema matematiche di Weierstrass. Stu teoremi sona cusì: se una funzione cuntinua hè positiva in un puntu è negativu à l'altru, po esse circate necessariu hè un puntu trà i punti chì a funzione hè cero.

In a situazione cù u sceccu, a situazione hè stata cusì: se u sceeddu ùn ponu esse decide si cene cun ellu à u dirittu right, o à a manca, stenderà in u mità è muriri.

L'imaghjini di un culo in cultura

Ùn avianu tutto l'insignamenti di Jean Buridan, ma l'isula stabile di u "buruco di Buridan" hè cunnisciutu da parechje. Oghje questa frasa si riferisce à una persona insinuante chì ùn pò micca in alcone manera decide cumu fà esse attu. Inoltre, unu di i schezi di e carta di Tarot hè stu nomu. In più, u buruco di Buridani si scontra à l'opara di Dante Alighieri, Eugenio Montale, Günter de Broyna, Henry Oldie.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.