FurmazzioniStoria

Khan Giray: biografia. dinastia Giray

Giray Dynasty guasi 350 anni di regnu da lu Crimean Khanate. It mustrò u mondu un saccu di genti, célèbre, parechji di i quali era fisizianu omu, è altri, aghju trovu a so strada in u serviziu di scienza e la cultura. A sicunnu tipu cumprendi ancu cunnisciutu-storicu, arte è ethnographer Sultan Khan Giray. A biografia di st'omu, è u racontu Giray dinastia cum'è un tuttu sarà u sughjettu di a nostra discussione.

Biography Khan Giray

Sultan Khan Giray era natu in 1808 in ciò chì hè avà Adygeya. Iddu era lu terzu figghiu di la nàscita Crimean Tatar, ghjuntu da a tipu l'Khan - Mehmeda Han Giray. In più, in u so vilenu scurria u Sultanu è u sangue Circassian. U megliu qualità di sti dui nazioni sò ntrizzati in lu.

Dopu à a chjusa 29 anni di età ch'ellu participò à un numaru di guerri l 'Imperu Russian, mentri chì u rangu di marina è cumandu una classa siparati. Ma in la guerra, Caucasian, mentri scippanu lu in casa, I hà micca participà, ancu s'è, di sicuru, dissi lu tràggicu cunflittu in lu so core.

Khan Giray scrissi un numeru di travagli in u etnugrafia, tra lingua è a storia, arte di u populu Circassian, chì hanu ricevutu fama u mondu sanu. "Notes circa Circassia" è "a tradizioni Circassian" à mezu à elli. Iddu dinò - l autore di parechje opere di l 'arti. , Ma la maggiuranza di li so travagghi fù publicatu solu dopu à a so morti. Khan Giray canusciutu macari comu lu originator di l 'alfabbetu adyghéen.

Dapoi u 1841 hà statu attivu milità frà i Baston (u nomi di u guvernu Russian) di u scopu di riparazioni. Perciò, i so sforzi sò tantu in vanu. Giray Khan mortu à l'età di 34 anni, in u 1842, à a so tarra.

St'omu straordinariu lassaru un figliu - Sultan Murat Giray, chì hè natu in l'annu di la morti di so 'patri. Ma lu cuntributu di Sultan Khan Giray in u sviluppu di a cultura è di letteratura adyghéen - prezzu.

Sicondu à una versione, ùn hè in u so onori Crimean Tatar vulete rinumate in Khan Giray Kherson.

A Canzona di truvà fora ca era l 'antenati di un tali sumiglia suprana.

U fundamentu di a dinastia

U fundatore di a dinastia, magistrati di a Crimea hè Haji Giray. S'avvicinò da un tipu di Tukatimuridov - unu di li rami di l 'eredi di Gengis Khan. Sicondu à un altru versione, i radichi Giray dinastia esciuti da u Mongoli tipu Kireev, ma à Genghisides vìnniru assignati solu dopu a fattu dâ sò dirittu a guvernu.

Haji Giray hè natu circa 1397 in u territoriu di mudernu Belarus, mentri si rifirisci a lu Granducatu di Lituania (GDL).

A ddu tempu, Zolotaya Orda andavanu à i tempi difficiuli, hè primurosu di addividìrisi nta diversi stati ndipinnenti. Power in la Crimea, incù u sustegnu di u Lithuanian granduca rinisciu in 1441 a catturari Haji Giray. Cusì, addivintau lu funnaturi di la dinastia, chi cuvirnaru in la Crimea quasi 350 anni.

At a surgente di a putenza

Mengli Giray - Khan, chì hà cuminciatu u fundamentu di u puteri di u Crimean Khanate. Era u figliolu di Haji Giray, doppu cui la morti (in 1466) una lotta di putenza trà i zitelli.

Cumenciu Khan hè u figliolu di Haji Giray - Nur s'étonner. Ma Mengli Giray dicisi à contru a lege. Parechje volte in lu corsu di sta lotta internecine in u Crimean Khanate cambiatu u capu. In stu casu, si Nur s'étonner in u so rivindicazione hè basatu nantu à a forza di l 'Auru è l' Imperu Uttumanu, la scumessa Mengli u sapè Crimean lucali. Dopu raghjunghje a lotta unu di più u fratellu - Eider. In 1477 hè sappiutu à impatrunissi di u tronu Janibekov chì ùn si riferighjenu à l dinastia Giray.

Nfini, in 1478 Mengli Giray pussutu â scunfitta a so Baia e ognuna un riavulu in lu putiri. Era quellu chì pone i fundamenti di u puteri di u Crimean Khanate. Parò, in a lotta contru à altri candidati, iddu avia a verità, u so statu vassallu di l 'Imperu Uttumanu, è dà à u sudu di Crimea, chi culunizzaru so alliati - i genuvesi, in lu cuntrollu direttu di i Turchi.

Crimean Khan Giray Mengli pi scuntrarisi cu Mosca contru à u Great Orda (u cuntinuvatore di u Auru), è Lituania. In 1482 a so truppe devastated Kiev, chi a lu tempu appartinni a ON. Quandu lu purtatu fora di massa Crimean Tatar abbinutu predatory nant'à i terreni di u Granducatu di Lituania, in u quadru di u rispettu incù Trattatu di Mosca. In 1502 Mengli Giray infini distruttu più Orda.

Murìu Mengli Giray in 1515.

In seguita fidilità di a putenza di u Khan

In seguita cunfurtà u Statu Mehmed Giray - Khan, chi cuvirnaru doppu la morti Mengli Giray è vene à u so figliolu. Cuntrariu di u so babbu, ch'ellu era un ghjovanu s'appronta à divintà un capu cù u titulu - kalga, chì corresponded à u rangu di a curona Riuzzu. Mehmed Giray purtatu tanti campagni e abbinutu organizatu Mengli Giray.

By u tempu di a so accessione à u tronu ch'ellu avia tinia in e so mani tutti i linee di guvernu, tantu ca lu provi di so 'frati a rivolta, fù cunnannatu a fallimentu.

In 1519 Krymskoe Hanstvo hà cresce assai postu chì si stalla in i so territorii di l 'nogai Orda. Chistu fu duvutu a lu fattu ca la nogai battenu Kazakhs, è cusì avia a dumanda di riparu Mehmed Giray.

Quandu Mehmed hè statu un cambiamentu di pulitica stranieri di u Crimean Khanate. Dopu à l 'Great Orda fù scunfittu da u so babbu, u bisognu di una scuntrarisi cu Moscow principato, scumparì, tantu Mehmed Giray Khan fatta pi scuntrarisi cu Lituania contru la Russia. At si in lu 1521 fu organizzata la prima grandi militari di u tatari Crimean in Moscow principatu.

Mehmed Giray arriniscìu a mettiri supra lu tronu di l 'Kazan Khanate di u so fratellu - Maison Giray, allarga thereby u so pesu in la regione Middle Volga. In 1522, si occupa u Astrakhan Khanate. Cusì, Mehmed Giray intreccia arrinisciutu pi suttamèttirisi una grande parte di l'anzianu Auru.

Ma passate in Astrakhan, u Khan fù cusì intoxicated incù u so putere chì sciugghiu l 'esercitu, pudete puru aduprà u limbaugh, chì hà urganizatu un vuleva contr'à Mehmed Giray è u tombu in 1523.

A cima di u putere

In lu periodu da 1523 da 1551 alternately cuvirnaru i fratelli è i figlioli di Mehmed Giray. Stu tempu hè cammiri spertu lotta ind'a Crimean Khanate. Ma in u 1551 si ghjunse à puteri, s'étonner Giray - u figliolu di Mubarak, chi, a sò vota, era u figliu di Mengli Giray. Fu duranti u so regnu, Krymskoe Hanstvo arrivatu lu putiri piccu.

S'étonner Giray - i Crimean Khan, ca era 'n particulari abbinutu famosu in u statu Russian. A so campagna cunclusu in 1571, ancu i lumi di Mosca.

S'étonner Giray hè in lu putiri 26 anni, e murìu ntô 1577.

U Ndibulitusi di u Khanate

Sè u figliolu di s'étonner Giray Mehmed II ancora arrinisciutu a teniri lu pristiggiu di l 'Crimean Khanate, tandu u valore di u so succissura statu Tatar in la tempesta internaziunale, hè falatu di gusti. Mehmed II sè stessu in 1584, hè quellu da lu surtanu turca, ma invece piantò u fratellu Islyam Giray. Dopu à l 'khans Crimean avutu tanticchia di magistrati incù, è in u statu di cunzigghiu sò capemu frequenti.

In u 1648, l '' arena di grande, pulitica pruvatu à vai Islyam Giray III, pi scuntrarisi cu li Cusacchi Zaporozhye in la guerra di libbirazzioni contru à u Commonwealth. Ma stu fronti Appena cascatu luntanu è Hetman si trasfirìu a citadinanza in u Tsar Russian.

L 'ultimu capu

L 'ultimu capu di u Crimean Khanate apparsu Khan Shahin Giray. Ancu duranti lu regnu di lu so udiatu, s'étonner Giray IV di, in 1774, Krymskoe Hanstvo atonumia da l 'Imperu Uttumanu è arricanusciutu lu prutitturatu di Russia. Stu hè unu di i cundizioni di u mondu Kuchuk Kaynarca, compie una guerra Russian-Turkish.

Crimean Khan Shahin Giray vinniru a lu putiri in u 1777 cum'è u apprindisti di Russia. Iddu fu elevatu a lu tronu invece di CHF-Turkish s'étonner Giray IV. Però, anchi sustinuti da braccia, Russian, si messe à tombant supra lu tronu. Stu hè tistimunià da u fattu chì in 1782 era lu figghiu di lu tronu di u so fratellu Bahadir Giray, chi vinniru a lu putiri in un 'onda di pupulari. Cù l'aiutu di e truppe Russian Shahin Giray arrinisciutu a ripigghiari lu tronu, ma cuntinuau a so regnu hè una puisia, perchè l 'vera putenza ch'ellu ùn anu avutu.

In u 1783, sta puisia hè micca squassata. Shahin Giray firmata a so Nurmanni'n, è u Crimean Khanate passata à l 'Imperu Russian. Cusì finì lu regnu Giray in Crimea. certificazione Board Shagina pò avà sèrviri, francu oru Giray Khan, u quale imagine pò esse vistu, sopra.

Shahin Giray dopu à l 'Nurmanni'n vissutu prima in Russian, ma poi si trasfirìu a Russia, induve in u 1787 fu justizziatu u decretu di u Sultanu.

Giray dinastia, dopu a perdita a putenza

Sultan Khan Giray - Ùn hè u solu tippu di rapprisintanti chi vinni canusciutu doppu la perdita di lu putiri di la dinastia di più di u Crimea. Famous eranu i so fratelli - Sultan Adil Giray è Sagat Sultan Giray, ca addivintau famosu in u campu militare di u prò di l 'Imperu Russian.

Great-nipote di u adygskogo Khan-Giray Giray Sultan Davlet addivintau lu fundatore di u teatru. Fratello sole, di l 'ùrtimi, Suta Crimea Giray, hè mprinnituri di u Cumitatu di l'Division Battaglia. Dui stati tombi in 1918, da i bulscèvica.

S'arricorda, u titulu di u Crimean Khan s'addicchiàranu sustennu Dzhezzar Pamir Giray, chì stà in Londra.

Meaning Gireev bona in a storia mondu

Rhode Gireev manca una chi nantu a storia di Crimea, è la storia di lu munnu, comu nu sana. U nomu di sta dinastìa hè guasi liatu l 'esistenza di u Crimean Khanate - u statu, chì in u so tempu hà avutu un rollu in l' Europa urientali.

Gireev mimoria è u prisente generazione di u tatari Crimean, associating stu tipu cù i tempi gluriusa in lu la storia di lu paisi. No ricchezza ch'elli déposé un azzione à rinumate Khan Giray Kherson.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 co.unansea.com. Theme powered by WordPress.